Ahogyan azt nemrégiben beharangoztuk, az idei modellévre a Triumph alaposan megújította a Street Triple sorozatot. A kisebbik háromhengeres utcai harcost teljesen átdolgozták, hogy kielégítsék a piac támasztotta igényeket. Egyből három változatot kínálnak, kinek mihez van “kedve” – illetve pénze.
A 675 köbcentiméter lökettérfogatot 765-re módosították és új, átdolgozott dugattyúk, hajtókarok és hengerek teljesítenek szolgálatot a Street Triple vázában. Ezt a motorblokkot szállítják egyébként a Moto2-be is majd két év múlva.
A Street Triple alapváltozata – az S – sem nevezhető vérszegénynek a maga 113 lóerejével, de erre még rátesz egy lapáttal a vadabb R változat, amely 118 lóerőt szabadít a hátsó kerékre. A forgatónyomaték 4 és 8 newtonméterrel nőtt az elődhöz képest, így már 72 és 76 newtonméter feszegeti a lánchajtás alkatrészeit. A csúcsmodell a Street Triple RS, amely 123 lóerővel és mindössze 166 kilogramm száraz tömeggel borzolja a kedélyeket.
A műszerfal is megújult, immár TFT kijelzőről informálódhat a motoros az aktuális adatokról. A két magasabb felszereltségű modellt csúszókuplunggal látták el, hogy a durvább visszaváltásokat is jobban tolerálja a hátsó kerék. Az RS privilégiuma a teljesen állítható Showa teleszkóp, míg hátul az Öhlins lengéscsillapítója felel az úton maradásért. Ebben nyújt segítséget az öt fokozatban állítható menetbiztonsági elektronika és a Brembo fékrendszer. Ha pedig a váltásokat szeretnénk letudni a lehető legrövidebb idő alatt, akkor szintén az RS-t kell választanunk. Ezt ugyanis alapból gyorsváltóval kínálják.
Az S és az R modell szerényebb alkatrészeikkel sem kell, hogy szégyenkezzenek. Az alapváltozat Showa villáit nem csavargathatjuk mindenfelé, a hátsó rugóstagot is csak előfeszítésében állíthatjuk. Az R már komolyabb teleszkópokkal érkezik és négyféle üzemmódot is kínál a magasabb teljesítmény megzabolázásához.
Kénytelen volt a Triumph a Street Triple lökettérfogatát felhizlalni, ugyanis a jelenlegi trendek alapján már kicsinek számított a streetfighterek piacán. Ennek ellenére még mindig az egyik legjobban kezelhető nakednek ígérik az angolok, amellyel önfeledten lehet majd huligánkodni a városi forgalomban. Jó lenne ezt minél hamarabb testközelből is megtapasztalni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »