A MotoGP világába belépő KTM-történelem részeként már a fejlesztés elején is volt tervezve egy “civil” verzió, ám akkor még RC213V-S vagy Desmosedici-szerű rendszámos bombázót rebesgettek. Aztán most úgy fest, egyelőre nem teljesen abban a formában valósul meg a dolog mint gondoltuk: egy bárki számára hozzáférhető, azonban rendszámozásra alkalmatlan pályamotor lett bejelentve. Vagyis szó sincs utcai verzióról.
Érdekes, hogy abszolút középutat választottak, mivel production racer sem lesz belőle egyelőre, amit a nem gyári alakulatok megvásárolhatnának. (A szatellit csapatok használnak ilyen motorokat, általában nem a legfrissebb fejlesztésekkel, de komoly gyári támogatás mellett.) Ez azért furcsa, mert a terepsportban elérhető ilyen szolgáltatás az osztrákoknál komplett csomagként a KTM 450 Rally-képében.
Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója egy limitált, mindössze száz darabos sorozatot ígért az utca embere által is megvásárolható RC16-ból. Amelynek az árát teljesen szándékosan a Honda MotoGP replikája alá lövik be, nagyjából szűk negyven millió forintnak megfelelő euró környékére.
A 2018-ban várható motor persze nem egy full power, más néven “mindenperces” verzió lesz, hanem visszafogják 240 lóerő környékére.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »