A Thrustcycle Enterprises elnöke, Clyde Igarashi szerint “a GyroCycle egy energiatakarékos jármű sziklaszilárd stabilitással”. A 2017-ben első motorkerékpárjának bemutatására készülő kis cég nem kevesebbet tűzött ki célként, mint piacra dobni a járműtörténelem legelső önegyensúlyozó kétkerekűjét.
A GyroCycle idomzata alatt forgó lendkerekek biztosítják, hogy kellő energiával feltöltve a masina képes legyen álló helyzetben megállni vagy akár talpon maradni kanyarban, megcsúszás esetén. A motorral ugyanúgy kell és lehet közlekedni, mint egy hagyományos társával. Azonban amikor ledöntött állapotban valamelyik kerék tapadást veszít, az egyensúlyozó rendszer megakadályozza a teljes vízszintesbe kerülést. Vagyis – ezt ígérik – ugyanolyan élvezetes lesz vele motorozni, mint egy normális kétkerekűvel, éppen csak sokkal-sokkal biztonságosabb.
A honolului cég természetesen nem egyedül dolgozik hasonló koncepción. A Lit C1-ről többször olvashattatok már az Onroad.hu oldalán is, de a BMW is a közelmúltban mutatta be önálló egyensúlyozásra képes jövőmotorját. Ezeknek a gépeknek egytől egyig ugyanaz a lényege: akár olyan esetben sem borulnak fel, ha egy komolyabb ütést kapnak oldalról. A GyroCycle egy nagyon korai fejlesztési stádiumot bemutatott videón is, íme:
Azt sajnos nem kötötték az orrunkra, hogy most pontosan hol tartanak a fejlesztésben. Mindenesetre érdemes megnézni másik videójukat is – szintén az oldalukon található -, amely ugyan már évekkel ezelőtt készült, de nagyon izgalmasan mutatja be a giroszkopikusan stabilizált kétkerekű járművek történetét. Ebben ott szerepel az a Gyro Hawk nevű holmi is, amelyet a kilencvenes években ugyanaz a David Ryker hozott létre, aki most a Thrustcycle fejlesztésén is munkálkodik. Ez már izgalmasabb filmecske lesz!
A GyroCycle első példányairól még csak annyit közölt Igarashi úr, hogy jövőre már árulni fogják. Sem a meghajtás pontos módját, sem a jármű műszaki adatait, sem a pontos vételárát nem hozták még nyilvánosságra. Bár utóbbiról legalább annyit elárult, hogy 20’000.- dollár alatt fog indulni, azután a sorozatgyártás felfutásával ez csökkenni fog. Kíváncsian várjuk, mit adnak majd ezért a közel hatmillió forintért.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »