Még meg sem érkezett a magyar kereskedésekbe a BMW kis, indiai piacon fejlesztett egyhengerese a G310R, a korábbi híreknél konkrétabb információk – vagy inkább sejtések – kerültek elő az ugyanarra a platformra építkező, endurosított változatról.
Egy olasz magazin közölte az alábbi képet, amely minden bizonnyal már a motor végleges formáit mutatja. Azonnal látható, hogy a korábbi fantáziarajzok néhány ponton mellélőttek, például pont a másik oldalra került a kipufogó. Maradt viszont elöl a várhatóan szintén 34 lóerős teljesítményhez méretezett szimpla féktárcsa és a fordított első teleszkóp.
A BMW G310GS meglehetősen filigránnak tűnik, a kép alapján nem túl nagy tankkal. Aggodalomra viszont semmi ok, az alacsony, 160 kilogramm körüli össztömeg és a kis hengerűrtartalom olyan parádés fogyasztást produkálhat, amivel több száz kilométerre is elmerészkedhetünk a nagyvárostól. A forma és a név ellenére a G310GS biztos nem lesz kőkemény terepmotor. Az alacsony hasmagasság és a 17 colos kerek miatt inkább csak amolyan “földútra is letérő” túraútvonalakon lesz használható. Ami egyértelműen előrelépésnek látszik a pakolhatóság és a kényelmesebb testtartás mellett, az a meghökkentően alacsony ár – hiszen a testvérmodell G310R is bruttó 1’600’000 forintért lesz hazatolható.
Mostanában a KTM háza tájáról is érkeznek olyan hírek, hogy készül a 390-es Duke kalandmotoros adaptációja. Jövőre izgalmas versengésnek lehetünk majd szemtanúi az újonnan születő “mini-kalandmotor” kategóriában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »