A szupersport motorok “átépítése” csupasz gépekké egyre nagyobb – és tegyük hozzá, nagyon jó irányba mutató – hagyománnyá kezd válni. A Suzuki tavaly megalkotta a legendás GSX-R család ily módon megváltoztatott első párosát, az általunk is tesztelt GSX-S1000 modellt. A márkánál azonban nagy hagyománya van a Gixerek többféle hengerűrtartalmú változatainak, így logikus volt a folytatás: most piacra küldik a kisebb változatot, a GSX-S750 típust – ezt a jelek szerint csak idomok nélküli kivitelben.
Miért írtam fentebb, hogy jó irányról van szó? A mai szupersport gépek fejlesztése olyannyira átment egyfajta teljesítmény-hajszoló irányba, hogy azokat közúton már komoly önuralommal is nehéz értelmesen meglovagolni. Magyarul: igazi pályafegyverek lettek. Szélvédelem nélkül, egy széles, egyenes kormánnyal, sokkal kényelmesebb üléspozícióval – és persze ide optimalizált teljesítménnyel – egészen más a helyzet. Ezért is lettek sikeresek a tavaly bemutatott testvérek. Sokaknak azonban nyilván azok is túl erősek (vagy éppen drágák), így nyilván nem véletlenül készítették el a kisebb lökettérfogatú változatot.
A 749 köbcentiméteres, soros négyhengeres erőforrás a 2005-ös GSX-R750 blokkján alapul. A belsejében is történtek módosítások annak érdekében, hogy minél felhasználó-barátabb legyen – és persze teljesítse az Euro4 normákat. A végeredmény így 114 lóerős csúcsteljesítmény lett és nagyon egyenletes nyomatékleadás, kiemelten gyors gázreakcióval. Így az ezresnél nyilvánvalóan könnyebb gépek igényes futóművükkel, radiális fékeikkel tényleg igazi önfeledt kanyarvadászok lesznek!
A gyorsulási élmény érdekében a váltó áttételeit is módosították: az alacsonyabb fokozatok rövidebbek lettek, a hatodik viszont a magas végsebesség érdekében hosszú maradt. Természetesen a sokkal uralhatóbb teljesítmény mellett egy három állású kipörgésgátló is segít a biztonságos élvezkedésben: a véletlen megcsúszásokat csökkenti, ugyanakkor olyan finoman avatkozik be, hogy azt állítólag a kanyar közepén észre sem fogjuk venni.
A Suzuki GSX-S750 gyári videója után tényleg alig várja az ember, hogy a nyergébe pattanhasson és levadászhassa a kanyarokat!
A motor a jövő szezon legelején már elérhető lesz a hazai márkakereskedésekben is, árát egyelőre homály fedi.
Cimkék:
Hosszú szünet után egy új, minden igényt kielégítő webáruház jelent meg az Euromotor oldalán. A nyitást némi árengedménnyel is megtoldották. (x)
Elolvasom »A pletykák már régóta sejtetni engedik, hogy közeledik a BMW G310GS-nek keresztelt mini-kalandmotor. Végre közúton is sikerült lefényképezni!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »