Sokan inkább elengedik a motoros csizmájuk vagy cipőjük vízállóságát, mert minden ezt garantáló bélés meleg számukra – legalábbis a kánikulai hónapokban. Akár tetszik azonban, akár nem, a meleg hónapok lassan kifutnak – és ha valaki még motorozni akar, annak mindenképpen keresnie kell egy ténylegesen vízálló motoros lábbelit. Ezt pedig kizárólag a ténylegesen membrános köztes béléssel gyártott holmik tudják, amelyekből az Alpinestars hazai kínálatában sokféle kapható. Létezik férfi és női, alacsony és magas szárú, csizma és cipő – most azonban mind a normál árnál olcsóbban vásárolható meg. Ismerjétek meg a kínálatot!
Videónkban részletesen bemutatjuk a vízálló kínálatot
A Sierra XCR Gore-tex klasszikus motoros cipő. Viszonylag magasan záródik, igazi Gore-tex bélése van és protektorai a legmagasabb követelményeket is kielégítik. Kiválóan tartja a lábat – aki elsősorban városban, rövidebb távokon használja motorját, annak az igazán hideg beköszöntéig (amikor már a nadrág alá fúj a fagyos reggeli menetszél) megfelelő megoldás lehet.
Még inkább normál cipőnek néz ki a J-6 Waterproof, amely egy farmerrel tényleg olyan, mint egy lezser bokacipő. Ezzel szemben azonban a feltétlenül szükséges védelem ebben is megvan, Drystar bélésének köszönhetően pedig teljesen vízálló is. Váltóerősítés itt pont a stílus miatt nincs, így ez talán a nagyrobogósoknak lesz a legjobb viselete.
A Gunner már igazi motoros csizmának néz ki, éppen csak kicsit alacsonyabb a szára. Az Alpinestars saját vízálló bélése itt már egy klasszikus békanyelv formájában biztosítja a magas vízmentességet, a záródásról pedig tépőzárak gondoskodnak. Protektorokban sincs hiány – minden megvan, ami elvárható. Kivéve persze a sípcsont védelmét, mert addig nem ér fel a szár.
Az Alpinestars Air Plus GTX Gore-tex modellt már ismerhetik olvasóink, hiszen részletesen bemutattuk – így rá most nem is térünk ki. A legjobban szellőző és kiválóan védő holmi is kapott egy kis hátszelet az árát illetően, így ha esetleg már a 2017-es meleg időkre szánod, akkor is érdemes lehet rámozdulni.
A Web az egyik igazi nagy klasszikus: teljesen általános fazon, valódi Gore-tex bélés (ez azért biztosan jobb szellőzést biztosít az olcsóbb membránoknál), cipzáros és tépőzáras zárómechanizmus, tökéletes protektor-rendszer, amely már a sípcsontunkat is óvja – és ami a legfontosabb: ebben nem csak motorozni, hanem várost nézni is fogsz tudni.
Az Andes is hasonló jó tulajdonságokkal rendelkezik, csak éppen Drystar membrán biztosítja a vízállóságát. Ennek megfelelően még jobb az ára is: az Alpinestars nyújtotta biztonságot és komfortot itt már alig több mint 45 ezerért hazaviheted.
Végül de cseppet sem utolsósorban a sportosabb, vagányabb túracsizmákhoz vonzódó motorosoknak szól a Roam 2 modell, amely megjelenése mellett abban is eltér előbb említett társaitól, hogy kizárólag tépőzárakkal szűkíthetjük be a szárát – aki tehát idegenkedik a cipzártól (vagy annak esetleges tönkremenetelétől), annak ez jó választás lehet. Annál is inkább, mert a magasabban záródó modellek közül ő kerül most a legkevesebbe.
Elsősorban a túraendurók szerelmeseinek szól az a két modell, amely védelmi képességeiben messze kiemelkedik a többi közül – igaz, ezekben a legkeményebb meló a városnézés is egy motoros túrán. A Corozal Adventure Drystar szinte krosszcsizma, brutálisan védi a lábat, vastag és alig hajlik a talpa – de ha rád dől a motor, lehet hogy meghozza az addig elviselt komfort terén tett kompromisszumokat.
Az Onroadon tartósteszten is levő Toucan Gore-tex még ennél is masszívabban fogja a lábat. Extrém módon vízálló, Tech-Series bokarögzítése pedig tényleg mindent megtesz, hogy megóvja alsó ízületeinket is. Valódi dual-sport felhasználásra való – eddigi tapasztalataim alapján tényleg csak a legjobbakat tudom mondani róla.
A hölgyeknek azért nem célszerű a fenti lábbelikből válogatniuk, mert az alapvetően eltérő lábcsontozat-szerkezetük egy átlagos férfi modellben jó eséllyel némileg mozogni fog – így viszont a védelmi rendszer jelentősen alacsonyabb hatásfokkal teszi majd a dolgát baj esetén. Első igazi női modellünk a Stella Gran Torino Gore-tex, amely pontosan azokat tudja, mint az uraknak készült csizmák – éppen csak a gyengébbik nem számára optimalizált formában adja elő mindazt.
A Vika Waterproof annyira csajos, hogy nem is néz ki motoros csizmának – pedig az. Igaz, mivel váltóerősítése nincs, inkább utasoknak ajánlható – de valljuk meg őszintén, a motoron rendszeresen tartózkodó hölgyek java része ebbe a kategóriába tartozik. Ez a modell pedig a külön sarkával és egész felépítésével tökéletes lesz számukra – mert a Vika nem csak a motoron biztonságos és vízálló, hanem onnan leszállva is nőiesen csinos viselet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »