A Hondára nagyon ráfér, hogy a kis sportmotorok világában is újítson egy komolyabbat. A kicsit persze a mi szemüvegünkön keresztül kell érteni – ezen gépek távol-keleti fő piacán éppenséggel nagy masinákról beszélünk… Mindenesetre ami a tény: a versenytársak mind soros kéthengeres erőforrással kínálnak hasonló sportmotorokat (lassan már a BMW is), az aranyszárnyasok meg még mindig az „egy hengernek párja nincs” szemléletet erősítették. Amin változtatni kellett – így tavaly ősszel a Tokyo Motor Show-n be is mutatták a „Light Weight Super Soprts” (könnyűsúlyú szupersport) koncepciót. Amely most sorozatgyártásba kerül – először fő vadászterületén negyedliteres blokkal, majd reményeink szerint jön Európába is, de már mint CBR350RR.

A „Light Weight Super Sports” koncepciómotor, amelyre az újdonság épül
A fentiekből mi tűnik valóban biztosnak? Annyi, hogy soros kéthengeres erőforrása lesz a járgánynak, valamint hogy nem Japánban, hanem valamelyik tájföldi vagy indonéziai Honda-gyárban fogják készíteni. CBR250RR-ként augusztusban megkezdik a sorozatgyártását, és a távol-keleti piacokon így is jelenik meg. Nos, erről a motorról a tegnapi napon nyilvánosságra került egy kis nyálelválasztást segítő videó – amiből természetesen semmilyen konkrétumot nem tudunk meg.
Ami innentől következik, az viszont sajnos már csak találgatás. Mivel a versenytársak mind 300 köbcentiméter környékén mozognak, logikus lépés lenne a Honda részéről az európai változatra „rádobni” egy kis lökettérfogatot – és ezzel együtt erőt is -, hogy valóban versenyképes masinájuk legyen. Ebben a méretosztályban az Euro4 szabvány betartása nagy gondot egy eleve annak figyelembevételével tervezett erőforrással nem okozhat – így reménykedjünk benne, hogy a 2017-es modellek között valóban megjelenik a CBR350RR!
Cimkék:
A BMW Motorrad számos modellje a jövőre életbe lépő normák miatt újul meg. Persze más újdonságokkal is készülnek a bajor mérnökök.
Elolvasom »Sok autós-ellenes motoros van. Robogósunk is összeakadt egy figyelmetlen sofőrrel, aki nem volt rossz szándékú, csak nem értett a motorokhoz.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »