Sokan kísérleteznek vele a mai napig, azonban be kell látni, hogy a mai szupersport motorok gyakorlatilag alkalmatlanok a közúti használatra. Persze tudom én, hogy mindenre képes az ember – de a millió kompromisszum előbb-utóbb csak csorbítani fogja az élvezetet. Éppen ezért találták ki a gyártók a pályára épített fenevadak alapjain felhúzott csupasz vasakat. Sokan kínálnak hasonlót – a Yamaha 2016-ra dobta piacra az MT-10 modellt, amely az YZF-R1 több mint kétszáz pacijából mintegy 160-at megőrizve még mindig bőven elég erős a legnagyravágyóbb utcai motorosnak is.
A gyorsváltó is utólagos felszerelésként kapható
Igen ám, de hosszabb utakra elég korlátozottan alkalmas, hiszen hiába a kényelmes üléspozíció, a hatalmas teljesítményt szinte lehetetlen kihasználni a szélvédelem hiánya miatt. Illetve a vas alapfelszerelésében vannak olyan hiányosságok, amelyekre valószínűleg sokan tartanának igényt a leendő tulajdonosok közül. A jó hír az, hogy a hangvillások gyári kiegészítők olyan széles sorát kínálják utólag felszerelhető módon az MT-10 modelljükhöz, amelyektől az szinte új motorrá változik – amely akár már a valódi, hosszú és gyors túrákra is alkalmas lesz.
Ilyen teljesen felszerelve az MT-10: ebben a formájában már valódi túramotor
Nézzük, mi mindent vehetünk meg hozzá úgy, hogy a gyári kiegészítőknek hála a garanciánk is megmarad, az MT-10 mégis gyakorlatilag új motorrá változik. Aki csak a sportosságot hajszolja, az vehet rá utólag is beszerelhető gyorsváltó-elektronikát és Akrapovic dobot. Aki azonban tényleg neki akar indulni a világnak, az komoly értékű szélvédőt, kézvédőt, oldalsó táskákat, nagyon komfortos ülést, kormányemelőt, és még egyéb apróságokat akaszthat gépére. Így a csupasz izommasina ereje valóban kihasználható, és hosszú távokon át élvezhető is lesz – vagyis igazi, teljes értékű túramotor varázsolható belőle.
Cimkék:
Egy motoros baleset után minden perc számít. Ha ilyenkor késve találnak rád, abba bele is halhatsz. A Helpmet ezen fog segíteni, ha elterjed.
Elolvasom »Mindenféle pletykák keringenek egy ideje a járműiparban, miszerint a Volkswagen csoport lemond a Ducati tulajdonlásáról. A hírt most cáfolták.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »