A Yamaha a világ boldogabbik felén még idén nyáron boltokba küldi az új SCR950 scramblert, ami műszakilag a méltán népszerű és nagyon vagány XV950-en alapul. Teljesen ugyanaz a hatvan fokos léghűtéses kéthengeres erőforrás hajtja, sőt meghagyták a szekunder szíjat is – a gép azonban annyira kívánatos és vagány lett, hogy arra nehéz szavakat találni.
A futómű természetesen kicsit komolyabbnak tűnik az alapmodellénél: 41 milliméteres teleszkópvillával és külső gáztartályos rugóstagokkal, ráadásul elöl-hátul megegyező méretű, 298 milliméter átmérőjű tárcsákba harapnak a fékbetétek.
Külsőségekben nagyot mentek a hangvillás fiúk: alacsony profilú régivágású nyerget kapott, oldalsó rajtszámtartó paneleket, gumiharmonikát a krómszárakra, és masszív blokkvédő lemezt a felverődő kövek és a leérő pocak ellen.
Természetesen nem maradhattak el a fűzött kerekek, és az egész motor egy acél sárvédőben végződik diódás lámpával. A kipufogórendszer egészen az XV-re hajaz, csak kicsit feljebb húzták a scrambleresebb dizájn kedvéért. Érdekessége, hogy a hasonló blokkal szerelt Yamahák között ez a kivitel lesz a legdrágább, még a Ducati Scramblerénél is kicsit többe fog kerülni, úgyhogy nagyon szurkolunk neki. Szerintünk király, alig várjuk, hogy élőben is láthassuk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »