A Praëm kis francia motorépítő műhely nevével nem is túl rég találkoztunk, amikor első munkájukat, az SP3-ast ismerhettük meg. A testvérpár által irányított manufaktúra bemutatta legújabb mesterművét, amely az elsővel ellentétben nem csak izgalmas, hanem funkcionális is. Olyan szinten egyesíti a nyolcvanas évek csodaszép versenymotorjainak megjelenését a modern technikával, hogy mindenképpen érdemes megismerkedni vele!
Az alapot ezúttal a legjobb mai superbike, a BMW S1000RR adta. Minden ruhát lerántottak róla, és egy teljesen új, a hivatalos anyag szerint az egykori suzukai 8 órás endurance motorversenyek gépei által ihletett idomzatot kapott. A műszaki alapokhoz nem nyúltak hozzá, ellenben számos fontos alkotóelemet lecseréltek.
A kipufogórendszer a Competition Werkestől, a kerekek a Rotoboxtól, a slick abroncsok a Pirellitől, míg számos apróbb alkotóelem a Rizomától érkeztek. Most pedig jön a legfontosabb: a hivatalos sajtóanyag szerint a Praëm BMW S1000RR menetkész (telitankolt!) tömege 184 kilogramm – vagyis valahol megtakarítottak 18 kilót a bajor végtermékhez képest. Ami elég sok – tehát vélhetően a vas nem csak brutálisan gyönyörű, hanem motorozhatóság terén sem lehet sok baja.
Nem is érdemes tovább szaporítani a szót, hiszen kipróbálni úgysem tudjuk ezt a legmodernebb 21. századi csúcstechnikát, amely a régi elődök külsejével tündököl – így jobb híján nézzetek be a galériába, és gyönyörködjetek a fotóiban. Érdemes – minden részlete meseszerű!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »