Ízlések és pofonok: négy nagy túraenduro összehasonlítása

Összehasonlító teszt
2016. január 26., kedd - Macko

Egykor aszfaltra is alkalmas terepgép volt a túraenduro, ma már a kalandmotorok egy része csak burkolt utakra való. Íme négy komoly versenyző.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , , , , , , , , ,


Hozzászólások (10 hozzászólás)

bogenschutze -
Mackó! Sokat dolgozhattál a szezonban, hogy még mostanába is tudsz előhúzni ilyen csodálatos teszteket a fiók mélyéről. Köszönöm! Kawásként, érdekes lehetett volna a Kawasaki versys 1000 a mezőnyben. De azt majd legközelebb..

Macko -
Bogenschutze: Sok motort be kellett volna venni még ide, de sajnos a kis magyar valóságban örülök ennek is, hogy összejött. 🙂

szentpetike -
Én ötödiknek az új Triumph Explorert tettem volna be ebbe a sorba. Kíváncsi lettem volna, hová pozicionálnátok.

Macko -
Szentpetike: simán lehetett volna egy tíz motoros mezőny, és akkor még nem erőltettem meg a fantáziámat. Csak sajnos itt vagyunk Magyarországon. Illetve nem sajnos, de akkor is abból kell főzni, ami van.

Intruder -
Mackó: És ha alacsonyabb ársávban nézelődünk, de arra akarnám használni a motort, amire az 1000-es V-Stromot írtad (pici földutas kirándulás, több aszfalt), akkor melyiket választanád? BMW R1150GS (sima) vagy KTM 950 Adventure? Ja, magasság 202 cm és 105 kg. 🙂

Endre -
Mackó: Nagyon tetszett a cikk! Számomra remekül megfogalmaztad a különbségeket, és remek összefoglalót írtál a végére! Úgy tettél a gépek között határozott és érthető különbséget, hogy közben igazából mindet dicsérted! Semmi negatív kritika! 🙂 A BMW….attól is mehet ennyire, hogy rövidebbre van áttételezve mint az RR-ben ugye? No meg nyomatékosabb kisebb fordulaton. A KTM meg gondolom direkt lett ilyen “szelíd”, mondjuk a márka hagyományaival ez vhol szembe megy. A BMW-nek vhol könnyebb…nekik ott van a GS a KTM párjának, megfér a palettán egy ilyen “dühöngő állat” is 🙂

vilmo -
Az aszfaltenduró számomra értékelhetetlen kategória, szóval bömös meg yami nem nyert. Valami alapszintű terepképesség kell ebbe a műfajba. A KTM alapvetően tetszik de én sem ezt a tipust venném közülük. Sutyuki vállalható lenne de a blokk alá húzott leömlőktől rosszul vagyok. Ha sikerült volna oldalra rakni akkor ugyanezen a mocin lenne 20 centi körüli szabad magasság, az már egész jó. Kevesebb műanyaggal és oldalra tett kipuffal az lehetne egy jó kalandmotor.

vilmo -
Amúgy egy CRF1000-et mikor fogtok megkaparintani? 🙂

Macko -
Intruder: Már nekem a 190 centimhez számottevően kényelmesebb az R1150GS, mint a 950/990 Adventure. A nagy kérdés az aszfalt-földút aránya. Amennyiben ez nem billen el nagyon az off-road irányába (mondjuk 90-10 vagy akár 80-20), akkor egyértelműen BMW. Főleg mert a régi vasak tényleg nagyon strapabíróak, a 950-es megbízhatósága meg erősen kétesélyes: vagy kifogsz egy jót és akkor 100-150 ezerig nagy gondod nincs, vagy rendszeresen otthon is szerelni fogsz, hogy éppen aznap elindulj…

Macko -
Vilmo: még titok, de kedden. Még jövő héten olvashatjátok a tesztet. 😉

Előző bejegyzés

Mint a nagyok: Harley-Davidson Iron 883 teszt

2016. január 16., szombat
Új motor teszt

Következő bejegyzés

Méltó régi nagy híréhez – Honda CRF1000L Africa Twin teszt

2016. február 05., péntek
Új motor teszt

Ezeket olvastad már?

SHUBERTH C5 bemutató és teszt: Hatalmas fejlődés

2022. május 21., szombat

A prémium szegmensben éllovas SCHUBERTH legújabb bukója teljesen új fejlesztésként, elődeit mindenben felülmúlva lép a piacra.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Az eddigi legjobb telefontartók motorra: Motochargebar 2022

2022. május 09., hétfő

A Motochargebar telefontartóit Magyarországon fejlesztik, ráadásul folyamatosan. Az idei évre ismét jobbak lettek, mint valaha!

Elolvasom »
Termékbemutató

Protektor nyereményjáték: a tét ingyenes baleset-biztosítás

2022. május 01., vasárnap

Amennyiben az Onroad.hu olvasójaként részt veszel a Protektor motoros baleset-biztosítás játékában, akár ingyen lehetsz biztonságban egy évig!

Elolvasom »
Nyereményjáték

Sokszínű túrakabátok a Spyke kínálatából, 1. rész

2022. április 29., péntek

Az olasz Spyke prémium túraruháiból két kabátot mutatunk be, amelyekben nyugodtan nekimehetsz motorral a nagyvilágnak.

Elolvasom »
Termékbemutató