A BMW nagyrobogói, a C600 Sport és a C650GT (korábbi tesztjeinkért kattints a típusnevekre) eddig is etalonnak számítottak a saját kategóriájukban. Most azonban alapos ráncfelvarráson estek át, hogy 2016-tól is magabiztosan tarthassák kezükben a gyeplőt. Ennek részeként egy olyan újítás is bemutatkozik a túrásabb változatban, amely motorkerékpárban eddig nem létezett: ez pedig a városi közlekedés biztonságát nagy mértékben növelő holttérfigyelő rendszer.
Az alapok maradnak ugyanazok. Eltérő koncepciójuknak köszönhetően a két BMW robogó széles célcsoportokat szólít meg: a C650 Sport (tessék figyelni, 2016-tól már ez is 650-es lett a nevében is) a sportosabb hajlamú ügyfeleknek készült, míg a BMW a C650GT modellel azon ügyfeleinek igényeit kívánja kielégíteni, akik az utazási komfortnak és a túrázási képességeknek tulajdonítanak nagyobb jelentőséget. Ugyanakkor messze túlmutatnak a robogó kategórián. Széleskörűen módosított hajtáslánc-technológiáikkal, még kényelmesebb felfüggesztés-hangolásukkal és a C650 Sport teljes mértékben frissített dizájnjával a BMW Motorrad újdonságai minden korábbinál markánsabb stílusban egyesítik a motorkerékpárok nyújtotta kiváló menettulajdonságokat a robogók felépítéséből eredő kivételes agilitással és kényelemmel.
A soros kéthengeres, 647 köbcentiméteres erőforrás névleges teljesítménye 44 kW / 60 lóerő 7’500-as percenkénti fordulatszámnál (35 kW / 48 lóerő maximális teljesítményt nyújtó motorváltozat is elérhető mindkét modellhez). Mindkét erőforrás-változat karakterisztikáját az EU4 emissziós besorolás követelményrendszere szerint hangolták be. Sőt mi több, a robogók vadonatúj kipufogórendszert is kaptak, amely még dinamikusabb kiállást és magabiztos hangzást biztosít a modelleknek, miközben az új ECE R41-04 zajszennyezettségi szabályozásnak is megfelel. A vadonatúj CVT váltó beállítása és az új lamella-készlet együttesen még simább kuplungolást és jelentősen dinamikusabb menetteljesítményt kínálnak. A tervezőmérnökök mindezt a CVT váltó áttételi arányainak megváltoztatásával és a centrifugális súlyok módosításával érték el.
A megújult BMW robogók felfüggesztés-konstrukciója egy kimagasló torziós merevségű hibrid szerkezetre épül, amely egy acélcső hídvázból és öntött alumíniumból készült lengővilla csapágyházból áll. A tervezőmérnökök úgy tették még kényelmesebbé a felfüggesztés beállításait, hogy közben megmaradt a korábbi, 115 milliméteres rugóút is. Mindent egybevetve a 2016-os bajor nagyrobogók a sportos motorozás és a kényelmes utazás tökéletes kompromisszumát kínálják.
A szériafelszereltségként BMW Motorrad ABS Bosch 9.1MB biztonsági rendszerrel felszerelt fékrendszer mindkét modell esetében a két keréken elérhető legmagasabb szintű aktív biztonságot kínálja – a “Biztonság 360 fokban” elnevezésű alapelv részeként. Ehhez csatlakozik egyfajta pluszként az automata menetstabilizáló rendszer (ASC – Automatic Stability Control), amely szintén a két új modell alapfelszereltségének része. A BMW C650GT modellhez ráadásul egy olyan vadonatúj opció is rendelhető, amely kétkerekűeknél a világon most először elérhető: a holttér-figyelő (SVA – Side View Assist) a robogó holtterének folyamatos ellenőrzésével elsősorban sávváltáskor segíti a motorost, kiváltképp a belvárosi forgatagban.
Az új BMW C650 Sport modellt a tervezők az eddigieknél modernebb, dinamikusabb és jövőbe mutató ruhába csomagolták, amely tökéletesen illik a BMW Motorrad aktuális dizájn-filozófiájába. Ezzel ellentétben a C650GT – a komfort-orientált alkategória igényeihez igazodva – csupán finomított hátsó oldalidomokat és új hátsó világítást kapott, valamint mindkét robogó teljesen új műszerfal-számlapokkal és kormány-borítással látták el.
A videó pontosan elmagyarázza a holttérfigyelő rendszer működésétMind a két modell egyaránt háromféle színben érhető el. A C650 Sport narancssárga (Valencia Orange metallic matt), matt fehér (Lightwhite non-metallic) és fekete (Blackstorm metallic) fényezéssel, míg a C650GT fekete, bronz (Frozen Bronze metallic) és fehér változatban kerül a szalonokba.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »