Kellemetlen érzés, amikor egy nagy lökettérfogatú, erős motorfékkel rendelkező gép hátsó kereke elpattog a féktávon, csak azért, mert nem sikerült kellő gázfröccsöt adni a visszaváltás közben. Jövőre már nem kell tartani az efféle mókától a Kawasaki Z1000SX nyergében sem, ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy csúszókuplung segíti majd a motoros munkáját.
Az információ egyelőre nem nevezhető hivatalosnak – a Kawasaki ausztrál honlapján bukkant fel az erre vonatkozó információ. Komolynak vehető a hír, ugyanis az általunk is kipróbált Versys 1000-ben (a tesztet hamarosan olvashatjátok) már az idei modellévtől megtalálható ez a berendezés. A Versys 1000 és a Z1000SX motorikusan megegyezik, azonban a hangolásuk eltérő. A sport-túra motor jóval nagyobb teljesítményt ad le, mint a túrásabb testvére, így kézenfekvő a csúszókuplung alkalmazása.
Ezzel együtt rásegítő funkcióval is bír a szerkezet. Normál működéskor egyfajta szervo mechanizmusként működik, ezáltal kevesebb nyomórugó is elég a tengelykapcsolóba. Kisebb erőkifejtésre van szükség ahhoz, hogy behúzzuk a kuplungkart – fordított erőhatás esetén pedig csökkenti az összeszorító erőt, így csökkentve a hátsó kerék blokkolási hajlamát.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »