A hírben nem szerepelnek konkrét újdonságok az elektromos motorok piacán, mégis igen nagy jelentőséggel bírhat miszerint a Polaris Industries Inc. felvásárolta a Brammo Inc. vállalatot. Természetesen nem sokkolóan hirtelen történt mindez: amikor 2011-ben a Brammo éppen szűkében volt az anyagiaknak, a Polaris 28 millió dollárral tőkésítette fel a céget (ez akkor nyolc százalékos tulajdonrészt jelentett), majd egy évvel később újabb adagot vásárolt meg. Na de mi is az egész történet jelentősége?
A Brammo egy kizárólag elektromos meghajtású motorkerékpárok fejlesztésére szakosodott vállalat, amely évek óta roppant jelentős lépéseket tesz az iparág, azon belül is főleg az akkumulátorok fejlesztése érdekében. Mára használati értéküket tekintve a benzines motorokkal gyakorlatilag egyenértékű járműveket képesek létrehozni, amelyeknek a hatótávolsága – ez ugye az elektromos meghajtás Achilles ina – is egyre nő. Nem véletlenül lettek ők a TTXGP bajnokai.
Igen komoly piaci részesedést is szereztek a villanymotorok között: számos ország rendvédelmi szerve az ő gépeiket használja. Készítenek a mindennapi közlekedési eszközök közé sorolható masinákat (Enertia) és igazi élménymotorokat is (Empulse és főként az Empulse R). Ezek részletes műszaki adatait megtaláljátok korábbi írásunkban. Az elektromos motorkerékpárok azonban hatalmas kutatás-fejlesztési igénnyel rendelkeznek, hiszen túlzás nélkül állíthatjuk: ezek a gépek sokkal dinamikusabban és látványosabban fejlődnek éppen a mi jelenünkben, mint a benzines testvéreik. Ehhez pedig rengeteg tőke kell.
A Polaris csoport viszont éppen ezzel rendelkezik. Ne csupán a Polaris márkanévvel ellátott masinákra gondoljunk, hiszen hozzájuk tartozik a Victory és az igazi feltámasztott legenda, vagyis az Indian is. Amit kevesebben tudnak, hogy a konszern tulajdona a Global Electric Motorcars (GEM) is, amely elektromos meghajtású kisautókkal látja el az amerikai kormányzati szerveket, egyetemeket, és számos központi hivatalt, amely ilyeneket használ. A Polaris Industries Inc. tehát hatalmas infrastrukturális- és fejlesztési háttérrel rendelkezik – hiszen egy évi 5 milliárd dolláros forgalmú vállalatcsoportról beszélünk!
Mivel pedig a Brammo jelenleg piacvezető a líthium-ion alapú energiatárolókra épített hajtásláncok területén, nem kérdés, hogy a Polaris hátterével komoly versenytársai lesznek például a Harley-Davidson LiveWire projektjének, és valamennyi hasonló területen tevékenykedő vállalatnak. Scott Wine, a Polaris Inc. elnöke szerint a céljuk nem más, mint fejlett, életképes és környezetbarát elektromos alternatívát kínálni vásárlóiknak valamennyi általuk képviselt szegmensben. Ami pedig valóban azt jelenti, hogy akár komoly méretű két- és négykerekű járművek érkezésére van esély. Érdemes lesz odafigyelni a folytatásra!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »