Egy garázsban nem mindig egyszerű az autót és a motort is elhelyezni. Az olasz Easy-P Motorbike zseniális szerkezeteit már bemutattuk – ezekkel azonban csak az autó elé tudjuk könnyen betolni a vasat. Mi van azonban akkor, ha egészen egyszerűen rövid a garázs, vagy éppen a terembeállóban levő helyünk? Erre is van megoldás, méghozzá többen is kínálnak hasonlóan ötletes rendszereket.
A spanyol Motolift frissen jelent meg egy igazán komplett holmival. Ezt fixen be kell építeni a helyünkre, akár a fal mellé, akár pedig a garázsunk elejére – a helyi adottságok függvényében. A szerkezet egyaránt működhet kézi- vagy elektromos erővel. Amennyiben a beállóhely elejére építjük be, nagy előnye, hogy a motor levétele nélkül el tudunk indulni mind a két járművel – ellenkező esetben a kocsival mindig ki kell állni. Így működik:
A spanyol rendszer ára egyelőre sajnos nem ismert – pedig valóban zseniálisnak nevezhetjük. Annál is inkább, mert még a motor ellopását is jelentősen meg tudja nehezíteni. Azonban közel sem forradalmi, hiszen Németországban a megtévesztésig hasonló nevű Moto-Lift már régebben kínálja saját rendszerét.
A németek holmijának óriási előnye, hogy szinte mobil: a szerkezetet könnyen, a mennyezet megbontása nélkül telepíthetjük. Igaz, alapterületi helyigénye nagyobb, így leginkább csak a garázs hátuljában helyezhető el, ahova így logikusan orral kell beállnunk az autóval. Majd minden egyes motorozáshoz ki is parkolhatunk vele.
A Moto-Lift azonban több változatot is készít: a nehéz vasakhoz középen emelik meg a gépet tartó fémlapot. Ráadásul ezeknek a cuccoknak az árát is ismerjük – természetesen elég vaskos összegért lehet hozzájutni a különleges emelőkhöz. Az alapváltozat 1’799.- eurót (570’000.- forint) kóstál, míg a custom gépekre optimalizált legdrágább termékükért 2’699.- euróba (erős 850’000.-) kerül. Ennek működését az alábbi animáció szemlélteti:
Nem tudom, mennyire lenne bonyolult ez utóbbi legyártása, de valószínűleg sokak tárolási gondját meg lehetne oldani vele! Talán még egy kurblis megoldás is tökéletes lenne.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »