Egyre több versenyzési formában kezd a benzinesek fölé nőni az elektromos meghajtás. Hozhatunk példát olyan területről, ahol a teljesítmény kulcsfontosságú (a világ leghíresebb hegyi versenye, a Pikes Peak), de olyanról is, ahol kevésbé meghatározó (a triálsport tipikusan ilyen). Az utóbbiban igen erős olasz Beta legújabb, kimondottan az utánpótlás nevelését célzó terméke is elektromos meghajtású.
A Minitrial-E neve is mutatja, hogy itt most egy gyerekmotorról van szó. Két kivitele van, a kisebbiknek 16 colos kerekei vannak – ezt az 5-9 éves korosztálynak javasolják -, míg a nagyobbik 20 colosokon gördül – ezt a 8-12 esztendős triálosoknak szánja a gyártó. A nagyobbik műszaki adatait tették közzé (bár sok különbség valószínűleg nincs köztük). Az alumínium vázba van rögzítve a villámgyorsan cserélhető akkucsomag, amely táplálja a 750 wattos elektromos motort. A fedélzeti feszültség 36 Volt.
A Beta Minitrial-E 20 teljes hossza 1’440 milliméter, tengelytávja 965, teljes üzemkész tömege pedig 25,5 kilogramm. Az első futómű 25 milliméter átmérőjű, állítható teleszkópokból áll, hátul állítható légrugót találunk a monoshock felfüggesztésben. A rugóút elöl-hátul 45 milliméter (nem elhízott gyerekeknek szánják, az innen is látszik…), a lassításról pedig a Shimanotól érkező 160 milliméteres, hidraulikusan szorított féktárcsák felelnek mind a két keréken.
A 9 amperórás akkucsomag két órányi folyamatos használatot tesz lehetővé. Mégpedig nagyon kifinomult módon, ugyanis az apró elektromos erőforrás karakterisztikáját három különböző módba kapcsolhatja a kis triálos – annak függvényében, hogy mennyi lágyan szeretné hogy megérkezzen a nyomaték. A Beta Minitrial-E ára 1’498 euró, amely nagyságrendileg 470’000.- forintnak felel meg.
Cimkék:
A KTM már megint valami durva motoron munkálkodik. A 990 SMT utódja lehet a most lencsevégre kapott 1290-es szörnyeteg.
Elolvasom »Az év legnagyobb tereprali viadala, a Dakar egy viszonylag laza első nappal vette kezdetét. Az élen egy KTM, de minden menő lövőhelyzetben van.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »