Egyre több versenyzési formában kezd a benzinesek fölé nőni az elektromos meghajtás. Hozhatunk példát olyan területről, ahol a teljesítmény kulcsfontosságú (a világ leghíresebb hegyi versenye, a Pikes Peak), de olyanról is, ahol kevésbé meghatározó (a triálsport tipikusan ilyen). Az utóbbiban igen erős olasz Beta legújabb, kimondottan az utánpótlás nevelését célzó terméke is elektromos meghajtású.
A Minitrial-E neve is mutatja, hogy itt most egy gyerekmotorról van szó. Két kivitele van, a kisebbiknek 16 colos kerekei vannak – ezt az 5-9 éves korosztálynak javasolják -, míg a nagyobbik 20 colosokon gördül – ezt a 8-12 esztendős triálosoknak szánja a gyártó. A nagyobbik műszaki adatait tették közzé (bár sok különbség valószínűleg nincs köztük). Az alumínium vázba van rögzítve a villámgyorsan cserélhető akkucsomag, amely táplálja a 750 wattos elektromos motort. A fedélzeti feszültség 36 Volt.
A Beta Minitrial-E 20 teljes hossza 1’440 milliméter, tengelytávja 965, teljes üzemkész tömege pedig 25,5 kilogramm. Az első futómű 25 milliméter átmérőjű, állítható teleszkópokból áll, hátul állítható légrugót találunk a monoshock felfüggesztésben. A rugóút elöl-hátul 45 milliméter (nem elhízott gyerekeknek szánják, az innen is látszik…), a lassításról pedig a Shimanotól érkező 160 milliméteres, hidraulikusan szorított féktárcsák felelnek mind a két keréken.
A 9 amperórás akkucsomag két órányi folyamatos használatot tesz lehetővé. Mégpedig nagyon kifinomult módon, ugyanis az apró elektromos erőforrás karakterisztikáját három különböző módba kapcsolhatja a kis triálos – annak függvényében, hogy mennyi lágyan szeretné hogy megérkezzen a nyomaték. A Beta Minitrial-E ára 1’498 euró, amely nagyságrendileg 470’000.- forintnak felel meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »