Semmit sem szeret jobban az ember, mint amikor igaza van – most beigazolódni látszik az a pletyka, amelyre maga a Ducati adta az okot egy meggondolatlan Facebook megosztással. Az amerikai értékesítők évértékelőjén néhány üzletember pózolt a legújabb Panigale fényképével a háttérben, amelyen az 1299 felirat tökéletesen kivehető volt. Eddig csak találgatni mertünk, mert a fénykép nagyon gyorsan lekerült a forrásoldalról, ám amit egyszer feltesznek a világhálóra, az bizony mindörökké ottmarad. Végre hivatalosan is bejelentették az új jövevényt – 2015-ben érkezik az 1299 Panigale, amely minden eddigi Ducatinál brutálisabb lesz.
Egyből három változattal indítanak a bolognaiak – az alap, az S és az R egy dologban megegyeznek majd: mindhárman kétszázöt (205!) lóerőt teljesítenek. Érdekes módon az alap és az S változat 116 milliméterrel nagyobb furattal érkezik, mint az R, így összesen 1285 köbcentiméter lökettérfogattal rendelkezik a hatalmas V2-es erőforrás. Az 1299 Panigale R a nevével ellentétben 1198 köbcentiméteres marad a versenyszabályzat és a homologizáció miatt – ez a blokk a Superleggerából származik.
Az S modell elektronikus futóművel rendelkezik, ez az R-be nem került bele a magasabb tömege miatt, helyette versenyszintű Öhlins rugózó elemeket kap. Még agresszívabb futóműgeometriával rendelkeznek az új Panigalék – a villaszög meredekebb lett és az utánfutás is lecsökkent, ennek köszönhetően még hevesebb irányváltásokra lesznek képesek a talján szörnyek.
Mindhárom gépezetet felszerelik a Bosch legújabb fejlesztésű kanyar ABS-ével és gyorsváltóval is ellátják őket, így már gázelvétel nélkül lehet váltani mindkét irányba. Az Panigale R alapfelszereltségébe beletartozik a titán Akrapovic kipufogórendszer is, amely tovább javítja a jármű tömegét. A vételárról még bölcsen hallgatnak – a potenciális vevőkörnek (ahogyan nekünk is, csak más értelemben) a pénz a legkevesebb.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »