Amikor elérkeznek az igazán meleg napok – amelyekről most még álmodozunk, hogy de jó lesz majd -, hirtelen nem is válik olyan kellemessé a motorozás. Hiszen sokan el nem bírják viselni magukon a bőr- vagy cordura kabátot – anélkül pedig nagyon rossz dolog egy bukás során az aszfalton csúszni. Persze tudom, hogy soha senki nem úgy ül motorra, hogy “én ma bukni fogok a vassal” – éppen ezért ha már régen nem esett meg hogy elessünk, könnyen válunk könnyelművé. Azt mondjuk, hogy “majd óvatosan megyek”, és nem veszünk kabátot – mert mennyivel kellemesebb viselet egy szál ing… Aztán jön a baj, és sokkal nagyobb lesz, mint kellene hogy legyen. Akár elcsúszunk, akár csattanunk egy autóval, a sérüléseink indokolatlanul súlyosak lesznek.
A Crave nevű cég sok egyéb motoros ruha mellett ezért kínál kimondottan motoros viseletre szánt inget is. A neve AXE 2 Kevlar, és mint neve is mutatja, különleges anyagból készül. A megjelenése persze ezt nem árulja el, így nyugodtan emberek közé is mehetünk benne – akár egy üzleti megbeszélésre is. Amennyiben pedig baleset érne minket, a mellkasi- és háti rész, valamint az ujjak kevlárból készült anyaga meg fog védeni minket.
Természetesen mint korábban már emlegettem, nem csupán elcsúszni kehet: ütközhetünk is. Ennek kivédésére a Crave AXE 2 Kevlar könyök-, váll- és gerincvédő protektorok számára zsebekkel is rendelkezik. Ezeken kívül számos egyéb üreget találunk rajta kívül és belül is, hogy saját tárgyainkat (mint tárca és telefon) is magunkkal tudjuk vinni.
Értelemszerű, hogy egy sima ingnél azért ez a holmi is jóval melegebb, így a teljesség igényével a hónalji területen nyitható szellőzőket találunk – így amikor elindul a menetszél, tényleg nem lesz melegünk a legrekkenőbb időben sem. Mint egy komoly védőfelszerelés, természetesen ez sem filléres cucc: 299 euróba, vagyis több mint 90’000,. forintba kerül.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »