Biztonságunk záloga, a gumi: mire figyeljünk a műhelyben?

Tanács
2014. március 11., kedd - Macko

Sok helyen a motorkerékpár gumi szerelésekor hiányoznak a megfelelő szakmai ismeretek, így nem árt, ha tulajdonosként tudjuk, mire ügyeljünk.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , , ,


Hozzászólások (11 hozzászólás)

eko -
Nem esett szó az abroncsnyomás-jeladóval ellátott kerekek szereléséről illetve, hogy hogyan is kell szerelni a gumit, hogy minél kevesebb súlyt kérjen..

Sanyecz -
Eko, Ez engem érdekelne. Kifejtenéd?

eko -
Sanyecz Jeladó: Abroncsnyomás jeladóval ellátott keréktárcsa esetén a gumi lenyomását, szerelését tilos a szelephez 30-30cm-nél közelebb végezni. Pötty: “gyártás után a gumiabroncsokat gyakran kiegyensúlyozzák és színes ponttal jelölik (piros a Metzeler/Pirellinél, sárga a Bridgestone-nál és a Dunlopnál). Ezt a helyet kiegyensúlyozási pontnak nevezik. A felszerelésnél a kiegyensúlyozási pontot a szelephez – a keréktárcsa legnehezebb pontjához – kell helyezni.”

Sanyecz -
NA ma is okosabb lettem, köszönöm a felhomályosítást. 2 hét múlva teszem a Tourance Nextet a gépre, majd figyelem a Szakit, ha nem jól csinálja csapok a kezére 🙂

Helmets on -
Még talán annyi hogy az új gumit az első 200-300 kilométeren be kell járatni, hogy a felületét lekoptassuk, mert még jobban csúszik (csúszhat). Akár tapinthatóan ‘szilikonos’ ez réteg. Szóval kanyarokban, meg kigyorsításánál, motorféknél óvatosan… Alap hogy megnézzük az új gumi állapotát is…ja és láncfeszítők pozíciója se változzon:)

eko -
“200-300 kilométeren” ?? Én 2-300 méteren szoktam. Irány az első autópálya felhajtó, (ezek általában jól tapadnak) és ott végigdöntöm, utána már nem kell figyelni rá.

Macko -
Én meg jó mély murvában 100 méteren elintézem a formaleválasztó réteget, ahogy van. 🙂

Helmets on -
Jó igaz, én a köv. tankolásig óvatos vagyok…azért írtam ennyit.

Bedouin -
Én a bluemoon-ra esküszöm, mert nagyon empatikusak és jó fejek és korrektek és olcsók és … 🙂 Szóval a formaleválasztó réteg az nem a döntögetéstől “csiszolódik le, hanem a huzattól párolog el! Azt javallják, hogy az első 50 km csak óvatosan, aztán már nagy biztonsággal lehet kínozni 🙂 Na most lehet, hogy már 30 km-nél is, de ez a tuti 🙂

Macko -
Pont tegnap mesélte Szanaszét, hogy rakatott új gumit a GSA-ra, és a gumistól kikanyarodva azonnal alhajította a motort. Meg is lepődött, mint ahogy már korábban is, amikor meglátta a Tourance oldalán a “made in China” feliratot…

Fóka -
Némi hiányosság azért van,amiért nem ezt a gumis választanám.A lenyomásnál nem figyelnek arra,hogy amikor a lenyomó kalimpál,ne érjen oda a felni élének,ami ha festett,ennyi pont elég,hogy megsérüljön.A másik fontos dolog,a gumi leszerelésnél a pofákra jobb helyeken , műanyag védőket raknak ,ami megint nagyon fontos.Nem csak a szerelés sorrend a lényeg,amit itt elmondanak,hanem a motorunk kerekének állapotának a megőrzése is.Nekem hasonló szerelésből volt anno problémám egy pesti gumisnál,mert a felnim peremét odarakta rendesen a gépnél.A történtek óta mindig megmutatom a munka kezdete előtt,hogy lássák,mely sérülések vannak esetlegesen a felnin,s ami pluszban lesz,az ő saruk.

Előző bejegyzés

Civilizálódott világjáró: BMW R1200GS Adventure 2014

2014. március 06., csütörtök
Új motor teszt

Következő bejegyzés

A Négy Ország Túra – második rész

2014. március 16., vasárnap
Túrabeszámoló

Ezeket olvastad már?

Végre: MV Agusta Brutale 1000 RR teszt a Hungaroringen

2020. október 21., szerda

A 208 lóerőt tökéletesen csak versenypályán lehet kihasználni. Ebben a tesztben erre kerül sor. De bemutatjuk a Brutale limitált változatát is!

Elolvasom »
Versenypálya teszt

Az előítéletek ledöntője: Brixton Crossfire 500 teszt

2020. október 14., szerda

A Brixton teljesen friss márka, amely igazán dinamikusan fejlődik. A Crossfire 500 pedig nem csak külsejével, de szolgáltatásaival is meglepett.

Elolvasom »
Új motor teszt

Bell Race Star bukósisak teszt: milyen 200 fölött?

2020. október 12., hétfő

A Bell Race Star közismerten nagyon biztonságos bukó. A gyár szerint azonban aerodinamikája is különleges, amit most sikerült ki is próbálni.

Elolvasom »
Bukóteszt

A meztelen szörnyeteg: Kawasaki Z H2 teszt

2020. október 08., csütörtök

Szélvédelem nincs, ellenben van egy kompresszorral megtolt, 200 lóerős blokk. A Kawasaki ZH2 ultraagresszív kell hogy legyen. De vajon az is?

Elolvasom »
Új motor teszt