A Michigani Egyetem Közlekedéskutató Intézetének munkatársai, Michael Sivak és Brandon Schoettle készítettek egy igen alapos tanulmányt a WHO adatai alapján arról, hogy a világ mely országaiban mekkora eséllyel ér minket halálos kimenetelű közlekedési baleset. A végeredmény részben meglepő – részben pedig nem is annyira.

A teljes lakossághoz viszonyítva a piros országokban a legnagyobb, a zöldekben pedig a legkisebb a közúti baleset esélye
Amennyiben 100’000 lakosra viszonyítva nézzük a forgalomban történő elhalálozás esélyét, azt látjuk, hogy Namíbia vezet 45-tel, a legjobb pedig a Maldív Szigeteken a helyzet: itt csupán ketten hagyják el így az árnyékvilágot. A legjobb és a legrosszabb tíz ország listája így néz ki:
| Ország | Halálos balesetek 100’000 lakosra |
| Namíbia | 45 |
| Tájföld | 44 |
| Irán | 38 |
| Szudán | 36 |
| Szváziföld | 36 |
| Venezuela | 35 |
| Kongó | 34 |
| Malawi | 32 |
| Dominikai Köztársaság | 32 |
| Irak | 32 |
| VILÁGÁTLAG | 18 |
| Svájc | 5 |
| Hollandia | 4 |
| Antigua és Barbuda | 4 |
| Tonga | 4 |
| Izrael | 4 |
| Marshall Szigetek | 4 |
| Fidzsi | 4 |
| Málta | 3 |
| Tadzsikisztán | 3 |
| Maldív Szigetek | 2 |
A vizsgálat külön foglalkozik az egyéb halálozási okokkal is. Nem túl vidám ránézni a daganatos megbetegedések következtében történő halálozásokra, hiszen ott hazánk a legelső helyen áll – de sajnos a szív- és érrendszeri rangsorban is alig szorulunk ki az első tízből. Egészen más a fenti térkép, ha azt nézzük, a közúti balesetek az összes elhalálozás mekkora részét teszik ki.

Az összes halálesethez viszonyítva már egészen más a helyzet – de ez nem feltétlenül a közlekedésbiztonságra vezethető vissza
Azt tapasztaljuk, hogy itt már az arab- és dél-amerikai országokban a legcudarabb a helyzet: az Emirátusokban a földi létet befejezők közel 16 százaléka (!!!) közúton elszenvedett balesetben hal meg. Az összes halálesethez képest a halálos közúti balesetek aránya ezekben az országokban a legrosszabb és a legjobb:
| Ország | Halálos balesetek az összes halálozás arányában |
| Egyesült Arab Emirátus | 15,9 |
| Katar | 14,3 |
| Kuvait | 7,9 |
| Bahrein | 7,3 |
| Venezuela | 7,3 |
| Irán | 7,1 |
| Belize | 6,7 |
| Malajzia | 6,0 |
| Jordánia | 5,7 |
| Mongólia | 5,5 |
| VILÁGÁTLAG | 2,1 |
| Macedónia | 0,6 |
| Dánia | 0,6 |
| Fidzsi | 0,6 |
| Hollandia | 0,6 |
| Svájc | 0,5 |
| Egyesült Királyság | 0,5 |
| Svédország | 0,5 |
| Tadzsikisztán | 0,4 |
| Málta | 0,4 |
| Marshall Szigetek | 0,3 |
A teljes tanulmány angol nyelven végigtanulmányozható – aki ennek megfelelően kíván túracélpontot választani, az mélyedjen el benne alaposan!
Cimkék:
A KTM Super Duke készítői mesélnek, hogyan jutottak el a kész motorig. Számos dolog nehezítette a fejlesztést, mégis most övék az egyik legjobb naked.
Elolvasom »A hangvillás gyártó bejegyeztetett egy új típusnevet, amely egy közepes sporttúra motor képét vetíti előre. Úgy fogják hívni, hogy FJ-09.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »