Vigyázz a dekoncentráltakkal!

Veszély
2014. február 11., kedd - Macko

Egy friss angol felmérés szerint az autóvezetők egészen komoly hányada közlekedik úgy, hogy szinte semmi köze nincs a körülötte zajló forgalomhoz.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Klasszikus erő új köntösben – Brixton Cromwell 1200x

Brixton Cromwell 1200x

Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (4 hozzászólás)

FeR1 -
Ezt sajnos tapasztaljuk is naponta, nem kell hozzá felmérés sem. Ma például egy anyuka felelőtlenségén csodálkoztam el. Komolyan mondom, az ilyenért nagyon durván kéne büntetni – igaz, hogy a gondatlanságból elkövetett bűncselekményeknek nincsen kísérleti stádiuma, de bőven kimeríti egy esetleges baleset során ezt: a gyerek a hátsó ablakon mellkasig kilógva az autóból. Igaz, ő csak állt a pirosnál, de bele sem merek gondolni, hogy mi történne egy ráfutásos balesetnél szegény kisgyerekkel…:(

Helmets on -
„a volán mögött helyet foglalók 40 (igen, NEGYVEN) százaléka nem a vezetésre összpontosít!” A legtöbb embernek a vezetés csak szükséges rossz, unalmas muszáj dolog, én ezen nem lepődtem meg annyira, valamint sok szituáció már rutinból megy, legtöbbször nem történik semmi váratlan, szokatlan…így amikor igen, akkor sokszor baj lesz.. Ha jól veszem ki, nem konkrétan arra kérdeztek rá hogy „szokott e sminkelni vezetés közben”, telefonálni vagy körmöt vágni….hanem csak szimplán rutinból mennek, Ez van, amíg ne terjed el az önmagát vezető jármű, ez létező jelenség marad. „míg a fiatalok (18-24 évesek) éppen fele járt máshol fejben a volán mögött, addig az idősek (65 év felettiek) 73 százaléka a forgalomra figyelt vezetés közben. ” Ez sem meglepő, már nem képesek rutinból vezetni, mindenre koncentrálniuk kell… Én tőlük sokszor jobban félek, annyira figyelnek egy dologra hogy bármi amire nem számítanak megijeszti, felidegesíti őket és nem-, vagy rosszul reagálnak… Sokszor olyan ez a „figyelem” mint mikor a részeg nagyon összpontosít: közelébe nincs egy józan emberéhez:)

verpe -
Én sötétedés után nem szeretek vezetni.

Endre -
Teljesen egyetértek a cikkben foglaltakkal…de egyáltalán nem vagyok meglepődve. Magyarországon a rendőrség állandóan a gyorshajtáson és a traffipax hadseregen rugózik, viszont egyáltalán nincs igazuk. Csak ez egyszerűbb nekik, illetve kell a pénz?!..vagy fordítva 🙂 Normálisabb országokban már régóta hallani felméréseket, hogy a figyelmetlenség a legfőbb baleseti ok. „Helmets on 2014-02-11 – 23:51 A legtöbb embernek a vezetés csak szükséges rossz, unalmas muszáj dolog, én ezen nem lepődtem meg annyira, valamint sok szituáció már rutinból megy, legtöbbször nem történik semmi váratlan, szokatlan…így amikor igen, akkor sokszor baj lesz..” Egyetértek! Illetve van itt még valami..egy csendesebb kényelmesebb biztonságosabb autóban eleve nem figyel annyira az ember…hanem elfoglalja magát valamivel. A motoron ezt nem igazán lehet és tanácsos megtenni..szerintem

Előző bejegyzés

Egy kedves Darwin-jelölt

2014. február 11., kedd
Idióta

Következő bejegyzés

Világjáró negyed literrel

2014. február 11., kedd
Különlegesség

Ezeket olvastad már?

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

2025. december 13., szombat

A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.

Elolvasom »
Honda Unveils V3R 900E-Compressor

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt