Az Institute of Advanced Motorists intézet végzett el egy egész Nagy-Britanniára kiterjedő kutatást, amelyben a járművezetők mentális állapotát vizsgálták. 1’500 sofőrt kérdeztek alaposan ki, és egészen sokkoló eredményre jutottak. Nevezetesen: a volán mögött helyet foglalók 40 (igen, NEGYVEN) százaléka nem a vezetésre összpontosít! Átlagban százból 22-en mondták, hogy a rajtuk levő stressz miatt kalandoztak el. 21 százalék nevezte meg okként, hogy már a célba érkezés utáni teendőin töprengett, és ugyanennyien a családjuk vagy magánéletük körül kalandoztak. Erős megoszlást mutatott egyébként a dolog életkor szerint is: míg a fiatalok (18-24 évesek) éppen fele járt máshol fejben a volán mögött, addig az idősek (65 év felettiek) 73 százaléka a forgalomra figyelt vezetés közben. Országos eloszlás szerint is változott a helyzet: míg Londonban 47 százalék kalandozott el, addig észak-nyugaton „csupán” 39.
Az IAM vezetője, Simon Best szerint „az összpontosítás hiányának olyan jelei, mint egy elfelejtett lekanyarodás vagy éppen az irányjelző használatának hiánya teljesen általánosak – pedig sajnos ez a közúti balesetek egyik elsődleges oka. Azonban sem a rendőrségi jelentésekben, sem a biztosítók baleseti nyomtatványaiban nem szerepel soha.” Pedig nekünk, motorosoknak különösen oda kell figyelnünk a dekoncentrált autósokra, hiszen egy esetleges ütközés – mondjuk azért, mert a képen látható hölgy éppen elhagyja a saját forgalmi sávját és átautókázik a miénkbe – ránk nézve jár a legsúlyosabb várható következményekkel. Így nem árt, ha tisztában vagyunk az autóvezetők ilyen szintű és arányú agyi szétesettségével, és odafigyelünk helyettük is! Hiszen – aktuális szófordulattal élve – számunkra a lét a tét…
Cimkék:
Történetünk főhőse ugyan nem halt meg, de még meg sem sérült. A hülyeségek olyan tárházát rakta viszont össze, amit érdemes elolvasni.
Elolvasom »Alig néhány országra tőlünk nyálelválasztó hatású kis motorokat gyárt az átlagos európai fülnek ismeretlen gyártó. Hallottatok már a M1NSK-ről?
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »