A Triumph Motorcycles három új modellel bővíti cruiser kínálatát a 2014-es modellévre. A “kisebb”, 875 köbcentiméteres kategóriát a sikeres America és Speedmaster típusok mellett jövőre a túrás kiegészítőkkel felszerelt America LT erősíti tovább, a világ jelenleg gyártott legnagyobb hengerűrtartalmú (1’699 köbcentis) soros kéthengeres blokkja által hajtott ThunderBird-család pedig két új taggal – a Commander és LT változatokkal – gyarapszik.
Az LT, mint az America “Light Touring” változata hű nevéhez: az alap America felszereltségéhez képest gyárilag a túrázás kényelmét növelni hivatott kiegészítőkkel kerül a szalonokba.
Alapjait a jól ismert America szolgáltatja, így a váz, az erőforrás és a felfüggesztések változatlanok a kiválóan kezelhető és élvezetes alapmodellhez képest, azonban a gyári Triumph Accessories katalógusból a legkedveltebb termékek alapáron járnak az America LT-hez. Nevezetesen:
– Néhány mozdulattal eltávolítható, nagyméretű szélvédő plexi
– Igazi bőrből készült oldaltáskák
– Utas „Sissy Bar” háttámla, párnázott deréktámasszal
Az America LT-t a karakteres hangjáról könnyen felismerhető, és a motor kellemesen lendületes menetteljesítményeiért felelős klasszikus, soros kéthengeres Triumph erőforrás hajtja. A 875 köbcentiméteres, 270 fokban elfokolt főtengelyű motorblokk 61 lóerős teljesítmény-, és már 3300-as főtengelyfordulatnál elérhető 72 Nm nyomaték leadására képes. A DOHC vezérlésű erőforrás léghűtéses bordákkal vadított külalakja a hatvanas-hetvenes évek Triumph-jait idézi, de odabent a lehető legmodernebb.
Acélcső gerincváza megegyezik az Americáéval, míg a sportos, mégis könnyed kezelhetőséget 41 mm-es csúszószár átmérőjű KYB teleszkópvilla és a szintén KYB gyártmányú, előfeszítésben állítható hátsó rugóstagok szavatolják. A biztonságos lassítást elöl 310-, míg hátul 285 mm átmérőjű, Nissin gyártmányú féktárcsák biztosítják, az izmos cruiser megjelenést a kiváló minőségű krómon és fényezésen felül pedig a széles, hátul 170-, elöl 130 mm széles gumiabroncsok hangsúlyozzák.
Az új Thunderbird modellek megkapták az eddigi Thunderbird Storm-változatának nagyobb, 1’700 köbcentiméteres erőforrását, a kényelem és mindennapi használhatóság növelése érdekében pedig egy teljesen új tervezésű vázra épülnek fel.
Az ergonómia és kezelhetőség még további növelése érdekében a Triumph mérnökei egy új vázat konstruáltak a vadállati nyomatékáról elhíresült nagy kéthengeresnek: az új Thunderbird Commander és Thunderbird LT egy hátul alacsonyabb kialakítású, elöl pedig megváltoztatott kormánygeometriával rendelkező, némileg hosszabb vázra épülnek fel, ami így nem csak a kényelem, de a kezelhetőség oltárán is áldoz.
A Triumph mérnökei az áttervezett vázzal a váznyakat kitolták előre, az ülésrésznél nyert térrel együtt mindez még több helyet biztosít a motorosnak. Mindez ráadásul egy új, nagyobb, dupla vastagságú szivaccsal ellátott, emiatt pedig hosszabb távokon sokkal komfortosabb nyereg kiképzését tette lehetővé anélkül, hogy az ülésmagasság (700 mm) változott volna. A váznyak geometriaváltozása során a Triumph az új, 140/75-17 méretű első abroncsok érdekében a kezelhetőséget befolyásoló paramétereken is változtatott, hogy a szélesebb gumi és kormány, valamint a némileg megváltozott súlyeloszlás mellett megmaradjon a Thunderbird legendásan könnyed és engedelmes kezessége. Az új, 140-es első abroncs “mögött” a hátsó maradt 200/50-17 méretű, azonban a Thunderbird LT számára a Triumph és az Avon közösen kifejlesztette a világ első és ez idáig egyetlen fehér oldalfalú radiális abroncsát.
A Thunderbirdök futóműve továbbra is maradéktalanul megfelel a legsportosabb követelményeknek is: mindkét modellen elöl 47 milliméteres csúszószár átmérőjű Showa teleszkópokat, hátul pedig 5-fokozatú rugóelőfeszítés állítási lehetőséggel rendelkező Showa rugóstagokat találunk. A fékezés feladatait a Nissin rendszerei látják el, kiegészülve a Triumph – a szériafelszereltség részét képező – ABS blokkolásgátló rendszerével. A fékek elöl és hátul egyaránt 310 milliméteres féktárcsákból, illetve elöl négy-, míg hátul egydugattyús féknyergekből állnak.
Mindkét új modellt az eddigi Thunderbird Storm 1’700 köbcentis, folyadékhűtéses, benzinbefecskendezéses soros kéthengeres erőforrása mozgatja. A két 850 köbös henger a DOHC szelepvezérlés, a csúcsmodern injektor rendszer és a 270 fokra fokolt főtengely közbenjárásával 5’400-as fordulaton 94 lóerőt, míg már csupán 3’550-nél nem kevesebb, mint 151 Nm (!) nyomatékot szabadít az aszfaltra. Mindezt a tolóerőt egy progresszív gázkarral uraljuk, átviteléről egy hatfokozatú váltó gondoskodik, míg a szekunderhajtás feladatát – a minél stresszmentesebb együttélés érdekében – bordásszíjra bízták a mérnökök.
A 2014-es Triumph Thunderbird LT – mint Light Touring – minden motorozást életünk meghatározó élményévé képes varázsolni. Lélegzetelállító ereje, utánozhatatlan stílusa és méreteihez képest meglepően könnyed kezelhetősége egy igazi prémiumkategóriás cruisert eredményezett, amely kényelmes, élményekkel telített utazásokra invitál.
A Triumph egyedi, gyorszáras plexifelfogatásának köszönhetően az LT nagyméretű túra szélvédőplexije pillanatok alatt eltávolítható, ha éppen nem lenne szükség az általa biztosított kiváló szélvédelemre, míg az alapáron a típushoz biztosított, igazi bőrből készülő oldaltáska rendszer űrtartalmát a jobb kihasználhatóság érdekében még tovább növelték. A szimpla fényszóró két oldalára helyezett kiegészítő lámpatestek, a krómozott, cserélhető csúszóbetéttel ellátott lábtartó deszkák, az állítható sarokváltókar és a típusegyedi, klasszikus küllős kerekek teszik teljessé az LT túrás felszereltségét.
A 2014-es új Thunderbirdök “fenegyereke” a Commander (parancsnok) nevet kapta, méghozzá nem véletlenül. Jellegzetes, dupla fényszóróival, az LT változat krómos csillogásához képesti gonoszabb, feketébb megjelenésével és összetéveszthetetlen motorhangjával igazán képes megmozgatni bennünk a fenegyereket… Az épített cruiserek világát idézi a Commander kormányán belül elvezetett kábelezés, a kizárólag erre a típusra jellemző egyedi jelvények, vagy az Art Deco stílusú hátsó lámpaegység az újfajta, fénydiódás irányjelzőkkel. Az LT küllősei helyett a Commander sportosabb, öntött kerekeken gurul, az igényes és csúcsminőségű kétszínű fényezés árnyalatait pedig minden motorkerékpáron emberi kéz által húzott hajszálfestés választja el.
Mindkét új Thunderbird hatalmas, 22 literes tankkal büszkélkedhet, gyújtásrendszerük immobilizeres, az új, LED-es indexek pedig önműködően kapcsolnak ki. A kényelem és biztonság a tankon helyett kapott műszeregységben még magasabb szintre emelkedett, ugyanis a hagyományos mutatós kilométer óra melletti, LCD-s kijelző által megjelenített üzemanyagszint, napi kilométerszámlálók és időmérő óra között immár kényelmesen, a kormányon elhelyezett gomb segítségével váltogathatunk.
A plusz egy ráadást a 2014-es Triumph Speedmaster jelenti: Hinckley jövőre „befeketíti” a 865 köbös cruiserek sportosabb változatát.
Az Americákhoz képest vagányabb stílust képviselő modell öntött kerekeit, kormányát, lámpatestét, valamint többek között a lábtartóit és pedáljait fekete fényezéssel látják el, ezzel még vadabb irányba terelve a Speedmastert, majd, már csak a miheztartás végett, a kipufogórendszert is áthangolják, hogy akárcsak a színeké, a kipufogóhang tónusa is mélyüljön…
A Triumph America LT, Thunderbird LT és Thunderbird Commander modelljei 2014 tavaszától elérhetőek. A 2014-es típusokról bővebb tájékoztatást a Triumph Budapest (1071. Budapest, Damjanich u. 11.-15.) bemutatótermében kaphatsz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »