Elsőre elképedtem: miért van szükség rá, hogy ilyen baromságot gyártsanak? Azért cseréljem le a motoros kesztyűmet, hogy birizgálni tudjam benne az érintős mobilt? Azután elkezdtem gondolkodni, és rá kellett jönnöm, hogy nem is annyira aberrált az ötlet. Hiszen egyre több motoros használja navigációs célra is érintőképernyős mobilját – azok pedig nem működnek akkor, ha kesztyűt viselünk.
De miért is nem? A titok a kapacitív kijelző, amely az iPhone-ok megjelenésével terjedt el, mára pedig egyeduralkodóvá vált az okostelefonok és tabletek piacán. Ezek a rendszerek az emberi kéz elektromos ellenállását érzékelve sokkal finomabban működnek, mint a régebbi érintőképernyők – éppen csak hozzá kell érnünk a felülethez, és az hihetetlen precizitással fogja az általunk kibocsájtott jelet. Igen ám, de kesztyűben ezek nem működnek, hiszen az szigeteli ujjunkat. Ez a sima utcai kézmelegítőknél is gondot jelent, nem csak motorozáskor.
A gyárak már évekkel ezelőtt készítettek úgy bőr-, mint kötött – úgynevezett kapacitív – kesztyűket, amelyek lehetővé tették, hogy levételük nélkül mobilozzunk. Ma már azonban nekünk, motorosoknak is gyártanak ilyeneket. Nem is egyet, a választék egészen parádés. Azonban nem feltétlenül kell kesztyűt cserélnünk, mert van egyszerűbb megoldás is. Akár az AnyGlove, amely egy olyan folyékony anyag, amelyet az anyagra cseppentve az hasonló jelet ad, mint az emberi ujj – így bármely kesztyű kapacitívvá tehető vele.
Kis kézügyességgel azonban létezik még egyszerűbb megoldás is: amennyiben egy vezető szálat varrsz a kesztyűd ujjába úgy, hogy néhány öltésen át az érintkezzen belül az ujjaddal, kívül pedig a képernyővel. Az általam talált információk szerint például az ezüstszál jó erre a célra – akinek nálam alaposabb elektrotechnikai ismeretei vannak vagy rendelkezik személyes tapasztalatokkal, az kérem ossza meg azokat velünk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »