A baleset Magny Cours-ban történt jó régen, még 2011-ben. Nem friss tehát a lentebb látható videó, ám annál mulatságosabb. Az egyik pilóta a féktávon abszolút ártalmatlanul elesik, majd kicsúszóban lévő motorja elkaszál egy teljesen ártatlan versenyzőtársat. Baja neki sem lesz, mindketten felpattannak. A két motor azonban összeakad, és mivel egyikük nem fekszik le az oldalára, az aszfalttal csupán a hátsó kereke érintkezik. Mivel sebességben marad, a hajtott kerékre jutó energia alapjáraton is elég ahhoz, hogy a két technikát szép piruettes tempóban folyamatosan forgassa. Ott és akkor ők nem tudtak őszintén nevetni – azóta azonban mindenki más igen.
A videóról eszembe jutott egy rendkívül régi saját történetem. Még 2005-ben próbáltam ki egy oldalsó támasztókeretekkel felszerelt oktatómotort. A gazdája szerint lehetetlen volt elesni vele, mivel a lábtartók leérése előtt már stabilizálták a vezetőkerekek. A teszt közben jól kiokoskodtam, hogy egy kicsit murvás részen jól ledöntött motornál ráfékezek. Ennek az lett a következménye, hogy jól elcsúsztam – volna. Hiszen a motor megtámaszkodott, én azonban közben jófajta – ám annál hibásabb – reflexből letalpaltam, amitől hanyatt le is estem a nyeregből a földre. Nos, akkor a GS500-as Suzuki forgott hasonló módon körbe-körbe. Azt sem tudtuk hárman megállítani, ameddig ki nem ürült a karburátor és le nem állt a motor…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »