A tavalyi évben ünnepelte fennállásának 110. jubileumi évfordulóját a Harley Davidson – ezért két meglepetéssel is készültek az őszi milánói motorkiállításra. A márka jelenlegi arculatába csak nehezen beilleszthető motorral lepték meg a nagyközönséget – nem is a forma miatt lógnak ki ezek a sorból, sokkal inkább a lökettérfogat az, amelyet sokan lesajnálnak. Ezek a motorok elsősorban nem is a megalomán észak-amerikai vagy az európai piacra készülnek – Ázsiában is szeretnének profitra szert tenni.
A Street név alatt futó motorok 749, illetve 494 köbcentiméterrel indulnak versenybe a vásárlók kegyeiért, no és pénzéért. A tervezésnél fő szempont volt a tömeg alacsonyan tartása – ez persze viszonylagos, ugyanis a 210 kilogramm önmagában soknak mondható. Ha viszont figyelembe vesszük a Harley többi modelljét, azokhoz képest pehelysúlyú a két új gép. Ez fontos, hiszen kellőképpen alacsony tömegű és könnyedén irányítható masinákra van szükség egy olyan piacon, ahol az emberek főként a 125 és a 250 köbcentiméter közötti motorokhoz vannak szokva.
A teljesítményadatokról egészen mostanáig nem ejtett szót a gyártó, de kellőképpen dinamikusak lesznek az ázsiai kis motorokhoz képest. Nemrég viszont fényt derült rá, pontosan hány kilowattot tud a két Street. Az India Bike Week nevezetű motoros kiállításon a Harley standjánál olvashatták az érdeklődők: az 500-as motor huszonöt, míg a 750-es harmincöt kilowattot teljesít. Nem egy aszfaltszaggató érték ez, viszont a forgatónyomaték már az emberesnek mondható kategóriába esik: ötven illetve hatvan newtonmétert tudnak a kis cruiserek.
Az európai forgalmazásról még semmi hír, de nagyjából 2.5 millió forintos vételárra lehet számítani – ez nagyban függ az aktuális sarcok mértékétől is. A kedvező árfekvéssel még akár itthon is labdába rúghat – egyre inkább elterjedőben van az a trend, hogy kis- illetve közepes hengerűrtartalmú, alacsony fenntartási költséggel üzemeltethető motorokat választanak a vásárlók. Hiába, manapság minden forintot meg kell nézni, hogy jó helyre megy-e.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »