Már az is szentségtörésnek számított, hogy a legendák életben tartására berendezkedett Harley-Davidson részlegesen folyadékhűtésűre alakítja hagyományos nagy véketteseit. Mégis smafu ahhoz képest, hogy most teljesen vízhűtéses, de csupán 750, sőt 500 köbcentiméteres belépő osztályú vasakkal jelentkezik!
A Revolution X™ erőforrással szerelt középosztályú gépekkel a gyár ismét teljesen új platformot nyit – ilyenre pedig utoljára tizenhárom éve volt példa, amikor az első vízhűtéses Harley, a V-Rod megjelent. Az új Street™ 750 és Street™ 500 modellek a gyár ígérete (és a cikk végén megtekinthető videó tanúsága szerint is) jellegzetes ‘harlis’ hanggal és agilitással rendelkezik, így azonnal felismerhetőek lesznek majd.
A Dark Custom vonalba illeszkedő, fekete fényezéssel debütáló krúzerek tovább kívánják erősíteni a modellcsalád értékesítési eredményeit – pedig már eddig is ezek voltak a legjobban eladott Harley-k az Egyesült Államokban. A két friss gépet alapvetően városi használatra tervezték. Ennek érdekében igen keskenyre formázták őket, illetve az erőátviteleket is a gyakori elindulásra és gyorsításokra optimalizálták.
A főbb műszaki paraméterek: 60 fokos hengerszögű V2-es blokk, hat sebességes váltó, bordásszíj szekunder hajtás, kettő az egybe kipufogórendszer, szimpla tárcsafékek egydugattyús nyergekkel, elöl 17, hátul 15 colos kerekek, 1’511 milliméteres tengelytáv, 218 kilogramm menetkész tömeg.
Az amerikai piacra szánt Street™ 750 és Street™ 500 motorkerékpárokat Kansas Cityben fogják összeszerelni, míg az Európában értékesítendő bringákat Indiában gyártják majd. Az Egyesült Államokban várható induló árakat 6’700.- és 7’500.- dollárra (nagyságrendileg 1,5 és 1,65 millió forint) teszik. No és végül hallgassuk meg, milyen hangot kapunk majd ezért a pénzért!
Cimkék:
A motorkerékpárok hátsó kerekének tengellyel történő meghajtását sokan a BMW-nek tulajdonítják. Pedig nem ők voltak az elsők.
Elolvasom »Olcsón megvalósítható tanácsok annak érdekében, hogy tempósabbá, mégis biztonságosabbá válhassunk a motorunk nyergében.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »