A Honda nem is oly rég mutatta be a CTX700-as modellpárosát, amely leginkább formavilágában nyújtott érdekeset. Most azonban az NC700-asok technikájára épülő, elsősorban az amerikai piacra szánt kis modellek felmenőt kapnak, amely technikailag sokkal érdekesebbnek ígérkezik.
Legalábbis a kémfotókon – amelyeken nagyon úgy tűnik, hogy már gyártáskész motort látunk – a CTX1300-as, V4-es motorblokkal hajtott gép mozog teljesen valós, utcai körülmények között. Az 1’261 köbcentiméteres erőforrás az ST1300, vagyis a Pan European hajtóművén alapszik, így tehát a japánok a jól bevált stratégiájukkal nyilván újfent a fejlesztési oldalon spórolnak, hogy kedvező vételárral nyerhessenek több vásárlót a piacon.
A fotók egyébként a motor gyári bemutató filmjének forgatásáról szivárogtak ki. A képek tanúsága szerint a CTX1300 elég tágas gépnek ígérkezik, tipikus krúzeres vezetési testhelyzettel – alaposan hátrahúzott kormányszarvval – és bőséges utasüléssel. A hosszabb távokra is gondoltak, hiszen az oldaldobozok minden bizonnyal az alapfelszerelés részei lesznek.
Sokkal érdekesebb kérdés, hogy az újdonság vajon megkapja-e a remek DCT váltót (vélhetően nyilván), véghajtása kardános lesz-e (nagy valószínűséggel igen), és szériában fogja-e kínálni a blokkolásgátlós fékrendszert (ez nagyjából biztosnak tekinthető még akkor is, ha a képeken látható motoron a szemfüles amerikai kollégák beszámolója szerint nem volt jeladó-gyűrű). Ezekre a kérdésekre csak némi idő múltán fogunk választ kapni.
Cimkék:
Eddig azt hittem, csak hazánkban építenek vállalhatatlan forgalomlassítókat. Egy francia felmérés szerint azonban náluk is tragikus a helyzet.
Elolvasom »Az ausztrál Victoria tartományban működő TAC közlekedésbiztonsági alapítvány készített egy reklámfilm-sorozatot, amely kicsit más, mint a megszokottak.
Elolvasom »A prémium szegmensben éllovas SCHUBERTH legújabb bukója teljesen új fejlesztésként, elődeit mindenben felülmúlva lép a piacra.
Elolvasom »A Motochargebar telefontartóit Magyarországon fejlesztik, ráadásul folyamatosan. Az idei évre ismét jobbak lettek, mint valaha!
Elolvasom »Amennyiben az Onroad.hu olvasójaként részt veszel a Protektor motoros baleset-biztosítás játékában, akár ingyen lehetsz biztonságban egy évig!
Elolvasom »Az olasz Spyke prémium túraruháiból két kabátot mutatunk be, amelyekben nyugodtan nekimehetsz motorral a nagyvilágnak.
Elolvasom »