Hihetetlen, de több mint fél év telt el azóta, hogy utoljára számoltunk be a Toyota tervezett városi mobilitási megoldásának, a két üléses és három kerekű, valahol a motor és az autó ötvözetének tekinthető i-Road Conceptnek a fejlesztéséről. A járműből azóta legyártották az első kis próbaszériát, és azokat rövidesen élesben be is vetik.
Ami az előző hír óta nem változott – pedig akkor nagyon bíztam benne, hogy csak valamilyen elírásról lesz szó -, az a kis városi futkorászó menetadatai. Az első kerekeket hajtó, a mostani infók szerint mindössze öt lóerős elektromotorokkal 45 kilométer/órás csúcssebesség érhető el, a hatótáv pedig a gyár szerint továbbra is csupán 50 kilométer. A magam fejével nem tudom életszerű közlekedési eszközként elképzelni az i-Roadot. A japánok velem ellentétben igen – nézzük miként!
Aichiban található a Toyota City, ahol is rövidesen elkezdődik az előszéria éles tesztelése. Itt alkották meg a Ha:Mo (Harmonious Mobility Network, vagyis ‘kiegyensúlyozott közlekedési hálózat’) rendszert, amely a városközponton belüli helyváltoztatást hivatott megoldani.
A Ha:Mo Ride rendszere annyit tesz, hogy közösségi tulajdonban levő elektromos eszközökkel lehet mozogni az egyes főbb városi pontok között. Például a honpolgár vonattal megérkezik a lakásából a pályaudvarra (az autóját legfeljebb a vasútig használja), majd ott felvesz valamilyen egy nyomon haladó villanyhajtású eszközt, és azzal intézi ügyeit vagy éppen fejezi be útját a munkahelyéig.
Ez az elektromos eszköz lehet éppen egy PAS (pedállal és elektromotorral hajtott kerékpár, mint az általunk is tesztelt Pedelek rendszer) kétkerekű, vagy éppen egy Toyota i-Road is. A 2014-es év elejére a Toyota City területén 100-100 darab kerékpár és kétüléses autó-motor hibrid áll szolgálatba, amelyek alkalmanként lesznek bérelhetőek. A bérleti díj pedig 20 jen (45 forint) lesz percenként.
Érdekes az elgondolás, még azt sem merem kizárni, hogy a világnak azon a részén életképes is lehet. A mi európai, de még inkább magyar fejünkkel gondolkozva azonban valószínűleg meg fog maradni a messzi égtájakon előforduló kuriózumok körében. Ahogy maga a Toyota i-Road is.
Cimkék:
Biztosan van olyan motoros, aki még soha nem hajtott a megengedettnél gyorsabban életében. De az eszetlen gyorshajtással miért kell dicsekedni?
Elolvasom »Sokan azért riadnak vissza a motoros túrázás során a kempingezős életformától, mert szeretik a kényelmet és az ágyban alvást. Itt a megoldás számukra!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »