A vizsgálat annál is érdekesebb, mert pontosan a számunkra, magyar motorok számára is elérhető kategóriából válogattak tesztalanyokat. A vizsgált fejvédők listája a következő volt: Givi 40.2 GT, Held Brave, HJC IS-17, LS2 FF384 II, MTR S-811, Nero Fiber Comfort Air, Nolan N86, Shark S900-C, Probker RSX5, Römer Ulm és a Rocc 520. A tizenegy zárt túrasisakot négy szempont szerint vallatták: biztonság (rendes törésteszteket végeztek rajtuk), kilátás (mekkora látómezőt enged a sisak, vagyis kihasználhatja-e viselője teljes periférikus látását), aerodinamika és zajszint. Íme a végeredmény (az alacsonyabb pontszámok jelzik a jobb helyezést):
A biztonság terén (sokunk számára a sisak kiválasztásánál továbbra is ez az egyik legfontosabb szempont) a Nolan N86 lett az első. A kilátás tekintetében is az olasz sapka végzett az élen – ez a szempont szintén a biztonság körébe sorolható, hiszen a megfelelő tájékozódás az egyik legfontosabb a motoros számára, hogy megelőzze a balesetet vagy elkerülje a vészhelyzeteket. A komfort szempontrendszerében a Shark és a HJC szerezte meg megosztva az első helyet, itt a Nolan lett a harmadik a képzeletbeli dobogón, míg aerodinamika terén megint csak az olasz bukó lett az első.
Így nem csoda, hogy a teljes teszt dobogójának legfelső fokát is a Nolan N86 Classic N-Com szerezte meg, mögötte pedig a Shark, a HJC és a Probiker végeztek – egyébként ez a négy sisak szerezte meg az “ajánlott” minősítést. A győztes sisak hazai listaára egyébként tényleg egészen emészthető: 56’000.- forintért vihető haza – alapfényezéssel, de Pinlockos plexivel (amit szerszám nélkül egy mozdulattal szerelhetünk le- és fel), bogárhálóval és sisakzsákkal.
Cimkék:
India a hatalmas darabszámban eladott motorok hazájaként ismert. De vajon melyik tíz modellt imádják arrafelé a legjobban? Van köztük még Yamaha is!
Elolvasom »A világutazóknak sokszor bizony gondot jelent, hogy mit és hol töltsenek hűséges kétkerekűikbe. Szerte a világban a benzinkutakból szemezgettünk néhányat.
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »Hatalmas felzúdulást keltett motoros körökben a Levegő Munkacsoport ötlete: tiltsuk ki a robogókat Budapestről.
Elolvasom »Túlzás nélkül mondhatjuk: egy tényleg baráti társaság gyűlt össze, hogy bő 140 motorral induljunk neki az Onroad.hu Évadnyitó gurulásnak.
Elolvasom »