A Triumph Budapest ugyanis elkezdte mind a Davida bukósisakok, mint a gyári márkajelzéssel ellátott, de a kategórián belül a lehető legmagasabb biztonsági szintet képviselő motoros farmerek gyártását, így sikerült mindegyikről egészen részletes információkra szert tenni.
A Davida egy harminc éves múlttal rendelkező klasszikus brit manufaktúra, amely szigorúan a régi iskola elvei szerint, a mai napig teljesen kézzel készíti különleges bukósisakjait. Legfőbb vonzerejük hamisíthatatlan formájuk: a Davida bukók arányos és tetszetős külalakja már elég is lenne a sikerhez, hiszen elsősorban szemünkkel választunk, tetszenie kell a kupaknak. Emiatt az évek során számtalan hollywoodi filmben, megannyi divatbemutatón szerte a világban, és egyéb, komoly reprezentatív értékkel bíró helyen tűntek fel fejvédőik. Bárhol, ahol abszolút autentikus és szép nyitott motoros fejfedőre volt éppen szükség.
De a megnyerő külső még nem minden, a Davida sisakjai belül is csúcsminőséget képviselnek. Akárcsak annak idején a hősidőkben, a bélés a lehető legjobb minőségű, finom és puha bőrből készül, ennek a különleges, és manapság mások által egyre kevesebbszer alkalmazott alapanyagnak köszönhetően egészen különleges élmény Davidát hordani, hiszen a bőr a használat során szinte hozzá idomul viselőjéhez és idősödve csak egyre kellemesebb lesz. Ennek is köszönhető a sisakok csöndessége és komfortja, ami szerte a világon hamar ismertté tette a Liverpoollal szemben fekvő Birkenheadben, minden munkafolyamatot tekintve kézzel gyártott bukókat.
A négyféle Davida bukósisak közül a gyönyörű Jet, illetve a minimalista, Classic névre hallgató sorozatok a legkeresettebbek – előbbit nem kevesebb, mint 68, míg utóbbit 44 különféle fényezéssel készítik már szériában is. Ez azonban nem minden: ha van egy saját terved, a fejvédődet már a gyárban annak megfelelően fényezve készítik el, így nem lesz szükség a vásárlás után csiszolgatni és otthon festegetni. A kínálat csúcsát a Jet típus képviseli. Külső héja üvegszálas kompozit (akárcsak az összes többi Davidának), ami a belső, legmodernebb anyagú, kétféle sűrűségű ütéselnyelő réteggel kombinálva képes maradéktalanul megfelelni a hatályos ECE R22-05 európai biztonsági standardnak. A pántok dupla D-gyűrűs csattal rendelkeznek, ami nem csak autentikus, de a mai napig a legbiztonságosabb és legkisebb súlyú megoldás.
Mivel pedig a Triumph oly sok klasszikus külsejű motort kínál (a Bonneville és a Thruxton már járt nálunk teszten, de a közelmúltban kipróbált nagyvashoz, a Thunderbird Stormhoz is tökéletesen passzolna egy ilyen sapka), logikus hogy a Davida fejvédői megtalálhatók üzletükben. Ha legközelebb járok arra, biztosan felpróbálok egyet, hogy milyen érzés lehet a híres bőr bélés.
Van egy másik kérdés, amit eddig soha nem tudtam megválaszolni magamnak. Rengeteg gyári fényképen látni a szemmel láthatóan száguldozó pilótákat egy szál farmerben döngetni. Mivel a magam részéről nem túlzottan támogatom ezt a fajta viseletet (saját rossz emlékeimnek köszönhetően, amikor is megtapasztalhattam, mennyit is véd egy sima gatya – majd feküdtem egy keveset az incidens után…), tényleg nem értettem. Vannak ugyan motoros farmerek némi belső védelemmel – rendelkezem ilyennel én is -, de azért ezeken erősen látszik, hogy nem sima nadrágok. Sokan nem is szívesen mennek munkába, megbeszélésre ilyesmiben – így marad a védelem nélküli motorozás.
A klasszikus brit motorokhoz nagyon jól passzoló farmereken azonban gyakorlatilag tényleg nem látszik kívülről, hogy nem egy sima jeans van a viselőjén. Az anyagba szőtt kevlár szálak persze hogy nem láthatóak, ugyanakkor egy esetleges aszfalton csúszás esetén nem szakad ki a matéria, mint az én utcai nadrágom egykoron. Mindezen felül a roppant sérülékeny térdízületünket a legmodernebb D3O protektorok védik.
A D3O egy különleges, modern anyagot használ protektoraiban, ami alaphelyzetben puha, könnyen formálható és kényelmes viselet. Becsapódáskor az erőhatás esetén a D3O-anyagok molekulái összekapcsolódnak, ami által az anyag sokkal ellenállóbbá válik, illetve az erőhatást rendkívüli mértékben szétosztja önmagában, és ezzel elnyeli. Az erőhatás megszűnésével az anyag visszatér eredeti, puha állapotába. Tehát nem “ütésre keményedik” az anyag, hanem egyszerűen elvezeti és nagyrészt elnyeli az energiát, így védve viselőjét.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Éljen, felpezsdült az ipar, már kevlárgatyót és retrobukót is gyártanak idehaza!
Nem trollságból, csak jót mosolyogtam az első, reklámszagú mondaton.
És, hogy ne csak konstruktív legyek, Mackó, itt jegyzem meg, hogy az írásaid/írásaitok és videók inspirálóak és szórakoztatóak, olyannyira, hogy mindenképp része van abban, hogy nemrég még csak távolról néztem a motoros “zsiványokat”, maholnap meg trollok nyomába szegődünk a boxerbivalyon. Csak így tovább.