Híresztelések szerint az Európai Unióban illegálissá válna a gyár által előírttól eltérő gumiabroncsok használata a motorokon. Erős túlzásnak hangzik, nem?
Ha jobban belevetjük magunkat az európai jogrendszerbe, akkor kiderül, hogy nem is túlzás. Valójában Németországban jelenleg is hatályban van egy olyan törvény, amely szerint csak homologizált alkatrészt alkalmazhatnak a tulajdonosok, beleértve a gumikat is. Tehát ha a gyártó a homologizáció során meghatározza “A” márka “B” típusú gumiját, akkor a felhasználónak ezzel a típusú gumival kell motoroznia. Tilos “X” márka “Z” típusával hajtani a vasat, hacsak nem hagyta jóvá azt is a gyártó. A gumiabroncsot gyártó cégeknek minden forgalmazott típust tíz évig játékban kell tartania, utána mindenki a maga ura, de amíg forgalmazzák, addig azt kell használni. Különben a polizei leveszi a rendszámot.
Egy évszám is kering a levegőben, ami ehhez köthető, ez pedig a 2016-os esztendő. Hála az égnek, a gumiabroncsgyártók nem tudnak erről semmit, pedig ha másnak nem is, hát nekik kellett volna hallani a tervezetet. Így talán nem kell félnünk egy darabig, mert a német jog nem alkalmazható (egyelőre) egész Európában. De ez csak idő kérdése. Már számos uniós politikus felvetette az eredeti, gyári alkatrészek kizárólagos használatát és a módosítások tilalmát. Tilos lenne például a gyári végáttétel változtatása, vagy a kipufogó cseréje, de nem kéne sokat csavarni a gondolaton, hogy a gumiváltást is szabályozzák.
Nem hinném, hogy ezen tervezetek közül bármelyik is napvilágot látna a közeljövőben, hacsak nem akar az adott politikus egy rakás “jóakarót”. Bár ez sajnos nem szokta őket akadályozni az elvetemült ötleteik és perverzióik kiélésében, de reménykedjünk benne, hogy ránk, felnőtt emberekre bízzák, hogy mire és hogyan szeretnénk használni a motorjainkat és ez alapján választhassunk papucsot a paripánkra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A túlszabályozás sosem jó…de ez van mikor egy német meg egy francia összeáll és ők uralják a kontinest:
A német precizitás és szabálytisztelet a francia hülyeséggel és makacssággal párosulva…
🙂
Helmets on! Ez tetszett! 😀
Szerintem nem lesz ebből semmi!
Elképzelem: a sok okos rendőr legalább másodmagával, katalógusokkal, internetkapcsolattal, akármilyen segédletekkel, kellő szakértelemmel az utcán megállít bennünket. Márkát, típust, x-ik verziót évjárat szerint beazonosít (mondjuk eddig megy a forgalmiból is), de azt, hogy életben mit lát egy kétkerekűn? Gyakorlatilag jobban meg kell tudniuk szakérteni, mint műszakin a vizsgabiztosoknak… ez ugye kizárt! Megszámoljuk a lánckerekek fogszámait, persze! (a dzsuvás helyeken leginkább, természetesen szerszámokkal leveszik a védőburkolatot is pl: Vara…) Nincs erre se lehetőségük, se emberük, se idejük. Mi pedig nem vagyunk hajlandóak se tűrni, se megcsinálni, ők pedig hozzá se nyúlhatnak a gépünkhöz!
Max műszakira kell nekünk a gyári állapotot láttatni, de azután két évig azt csinálunk, amit eddig is…
Azért arra kívácsi vagyok, hogy az én 30 és 26 éves vasaimhoz mégis milyen homologizált gumit tudnak adni? Vagy ezzel kész, vége, minden oldtimer mehet a bontóba?
Szerintem itt fontos, hogy a gyárak által meghatározott gumimárkák és/vagy mintázatok is meg lesznek szabva, nem csak a méretek. Ami nyilván a most gyártott motorok esetén értelmezhető, a régiek esetén nem.