Azon szerencsések közé tartozom, akik szemtanúi lehettek, miként gyorsul a negyed mérföldes távon egy ilyen ördögi szerkezet álló helyzetből bőven 400 kilométer/óra fölé. Hogy kicsit mindenki átélhesse, miről is van szó, gyorsan elevenítsük fel az élményt!
Hasonló elven működő, de lényegesen durvábbnak tervezett masina kelt el napokkal ezelőtt az internetes aukció nagy piacterén. A Gerd Habermann Racing által tervezett rettenet a mérnöki számítások szerint a klasszikus gyorsulási táv végére nagyjából 640 kilométer/órás (!!!) sebesség elérésére lesz képes.
A galériában számos képet találtok, amely a gyártás során ábrázolja a rakétamotort. Ott jól látszik a működési elv is, amely egyébként rendkívül egyszerű: a nagy nyomáson tárolt hidrogén-peroxid egy katalizátoron és két kivezető csövön keresztül áramlik a szabadba, miközben 870 fokon vízzé (pontosabban vízgőzzé) és oxigénné alakul. Eközben 15,6 kN (7’000 lóerőnek megfelelő) tolóerőt produkál. Ehhez persze kell alapanyag is: másodpercenként 14 kilogramm ég el teljes terhelés esetén.
Tavaly nyáron Kunmadarason volt szerencsém beszélgetni Eric-kel néhány szót, miután végrehajtotta a fenti videón látható gyorsulást (amire mondhatjuk, hogy lófütty a sárga vadállat tervezői által megálmodotthoz képest). Nagyjából fél órával a mutatvány után tért vissza a francia sportember látása teljes mértékben – konkrétan a gyorsulás közben ugyanis néhány másodpercre semmilyen kép nem jut el az agyához. Így hat ugyanis ez a fajta fizikai erő az emberre…
Ennek fényében pedig nagyon érdekel, ki lesz az a vállalkozó kedvű, aki kipróbálja ugyanezt azzal az elszántsággal, hogy 640-re katapultálja magát a negyed mérföldes távon. Pedig biztosan lesz, hiszen a gép elkelt – kikiáltási ára 27’000 dollár (vagyis nem egészen hat millió forint) volt, a tényleges vételárat azonban nem hozták nyilvánosságra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »