Kawasaki Versys 1000 |
|
Motor, erőátvitel | |
Motortípus | Vízhűtésű, 16 szelepes soros négyhengeres benzinmotor szabályozott katalizátorral |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1’043 |
Furat x löket (mm) | 77 x 56 |
Sűrítési arány | 10,3:1 |
Legnagyobb teljesítmény (kW/LE/ford.) | 86,8/118/9’000 |
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm/ford.) | 102/7’700 |
Keverékképzés | Üzemanyagbefecskendezés: Ø38 mm x 4 (Keihin) ovális segéd pillangószelepekkel |
Gyújtás | Digitális |
Indítás | Elektromos önindító |
Sebességváltó | 6 fokozatú szekvenciális |
Szekunder hajtás | O-gyűrűs lánc |
Váz, futómű | |
Váz típusa | Alumínium ikercsöves |
Első felfüggesztés | 43 mm-es fordított villa fokozatmentesen állítható húzófokozati csillapítással és rugó előfeszítéssel |
Hátsó felfüggesztés | Vízszintes monoshock rendszer, gázrugós lengéscsillapítóval, fokozatmentesen állítható csillapítással és rugó előfeszítéssel |
Rugóút elöl/hátul (mm) | 150/150 |
Villaszög/utánfutás (fok/mm) | 27/107 |
Kormányelfordítási szög balra/jobbra (fok) | 34/34 |
Első fék | Kettős úszóágyazású 300 mm-es hullámos tárcsa kettős szembenálló négydugattyús féknyereggel |
Hátsó fék | 250 mm hullámos tárcsa, egydugattyús féknyereggel |
Első gumi | 120/70ZR17M/C (58W) |
Hátsó gumi | 180/55ZR17M/C (73W) |
Méret- és tömegadatok | |
Hossz/szélesség/magasság (mm) | 2’235/900/1’405-1’430 |
Tengelytáv (mm) | 1’520 |
Szabadmagasság (mm) | 155 |
Ülésmagasság (mm) | 845 |
Menetkész tömeg (kg) | 239 |
Üzemanyagtartály (l) | 21 |
Ár (2012-es modellév, forint, regisztrációs adóval) | 3.290.000.- |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Én Varához szoktam, tudom, ott a géphez választott legcsendesebb sisakkal is picit fárasztó(?) a hosszú utazás a szélzaj, a kivédhetetlen turbulenciák miatt. Annak ellenére, hogy a szél- és esővédelmét nagyon kiválónak tartom.
De ÚJ FOGALMAIM vannak az (aszfaltra tervezett) enduróról!
A nyáron volt alkalmam a Kawasaki Versys 1000 új gépét kipróbálni. Csupa kellemes meglepetés, ez A MOTOR! A Varához képest sokkal könnyebb, sokkal-sokkal erősebb, fürgébb, kezesebb, fordulékonyabb, barátabb, tényleg csak dícsérhetem… Alacsonyabb súlypont és ülésmagasság, 17-es kerekek, CSENDES, szélnyomás és szélzajmentes (de tényleg). Az állítható plexi alsó és felső állásában sincs turbulencia (érthetetlen, de füldugó sem kellett) 150-160-ig próbálva! (ez nekem fontos szempont)
Tele biztonságot szolgáló elektronikákkal, stb, stb… A Z1000SX jól bevált motorja áthangolva, győnyörű hanghatások… (de nem kell az ott meglévő aránylag nagy szélnyomással küzdeni). Nagyon határozott fékrendszer!
Tessék mindenkinek kipróbálni! Nálam telitalálat. (ez lesz a következő motorom nekem mostantól ez az etalon! komolyan, száznál, hatodikban hallani, ahogy a kis elektromos akármik ki-be-átkapcsolnak. minden fordulaton, minden fokozatban és minden sebességnél a véget nem érő bődületes motorerő, eszméletlen gyorsulás… még esőben kell kipróbálnom és ha az esővédelem is jó, jöhet)
A Kawasaki KIVÁLÓ MOTORT alkotott!
A Motorrevü (2012/11) számában, a nálamnál sokkal inkább hozzáértők is egyértelmű győztesnek hozták ki a Versys 1000-est!
1. Kawa Versys 1000 372 (pont az adható 500-ból)
2. Husqvarna Nuda 900R 321
3. Aprilia Dorsoduro 1200 297
A 2012/12-es számot is érdemes tanulmányozni: meglepetés!
Mielőtt megvennéd ezt a vasat, javaslom üljél fel egy sor 4es, vagy 6-os BMW-re:)
Második bekezdés első mondata:
…”produktumai igényességét tekintve azonban talán a híres négyesből az első helyre sorolható zöld márka”…
HA-HA-HA!!
Normális vagy- e?
A sorrend:
Honda és Yamaha utána a
Suzuki, majd leghátul a
Kawasaki.
Ez tény!
A legteljesebb mértékben. A teljes modellpalettát tekintve a Kawasaki messze kiemelkedik a mai japán mezőnyből. Egyetlen motorjukon sem találsz gagyi futóművet vagy látványosan olcsó alkatrészeket. Ez a másik három gyártóról nem mondható el.
Elnézést kérek minden Honda- és Yamaha fanatikustól, de rajongásuknak tíz éve volt alapja – ma nincs. Változott a világ, főleg az elmúlt 3 évben nagyon nagyot. Ha tetszik, ha nem, ez van.
Szentpetike: Mackó az ötödik blokkban pontosan leírta mi a lényeg és az én igényeim evvel egyeznek! (szebben, érthetőbben megfogalmazni nem lehetne) Ezt várom egy géptől, tehát eleve nem is nézegetem a legkülönfélébb kategóriákat (és márkákat), csak az érdeklődés szintjén: soha nem lesz pl. chopperem, sem kétszáz LE, vagy efeletti teljesítményű, sport (-túra), stb. motorom. És igen, a japán technikát kedvelem, szeretem, a sokkal barátibb vételi és fenntartási költségeikkel, mint a híres, nagymultú európai gyártók gépei (Aprilia, BMW, vagy Triumph, stb). Ezért van Varadero, de lassan érik a csere gondolata…
Ennek szerintem fuss neki mégegyszer.
Lásd Z750,ER6 F/N,Ninja 250-300.
Zártszelvény lengővilla,pálcika teleszkóp,úszónyerges fék, néhol igénytelen műanyagok és trehány összeszerelés.
Különböző szemmel nézzük a minőséget. 🙂
Amit te említesz, az az optika. (Annak a kávézó előtt komoly jelentősége van, ez vitathatatlan.) Számomra az a fontos, hogy mit nyújt menet közben. A 300-as Ninja úgy ment Kakucson, mint amit sínen húztak – lehet, hogy vékony a teló és zártszelvény(nek tűnik első ránézésre) a lengővilla, de funkciójában tökéletes. Az ER-6n első futóműve például lehetne jobb, de számomra nagyon elfogadható így is. Számos ellenkező példát tudok mondani a másik három japán gyár palettájáról, amelyekre ugyanez nem igaz.
Nagyon jó példa arra, amit mondani szeretnék a BMW G650GS, amelynek a teleszkója elsőre vajpuhának tűnik, aztán ha elkezdesz keményebben menni vele szerpentinen, kiderül hogy éppen a megfelelő tartományban keményedik progresszíven fel és lesz pont elegendő tartása. Vagy a Harley, ahol elsőre értékelhetetlennek tűnik a futómű (elöl-hátul), menet közben meg nem is érted miért, de tökéletes.
Ez persze csak az én véleményem és az én benyomásaim, éppen az a szép ebben a sportban, hogy neked teljesen más lehet a szempontrendszered, és már végeredményre jutsz ugyanabban a témában.