Érdekes ötvözet

Teszt: Kawasaki Versys 1000
2012. november 30., péntek - Macko

A lendületes túramotorozás kedvelői számára a 2012-es év egyik legígéretesebb újdonsága a legkisebb japán gyártótól érkezett. Sok szempontból egyedi megoldások jellemzik, érdemes hát közelebbről megismerkedni vele.

Hirdetés


Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Jani55 -

Én Varához szoktam, tudom, ott a géphez választott legcsendesebb sisakkal is picit fárasztó(?) a hosszú utazás a szélzaj, a kivédhetetlen turbulenciák miatt. Annak ellenére, hogy a szél- és esővédelmét nagyon kiválónak tartom.
De ÚJ FOGALMAIM vannak az (aszfaltra tervezett) enduróról!

A nyáron volt alkalmam a Kawasaki Versys 1000 új gépét kipróbálni. Csupa kellemes meglepetés, ez A MOTOR! A Varához képest sokkal könnyebb, sokkal-sokkal erősebb, fürgébb, kezesebb, fordulékonyabb, barátabb, tényleg csak dícsérhetem… Alacsonyabb súlypont és ülésmagasság, 17-es kerekek, CSENDES, szélnyomás és szélzajmentes (de tényleg). Az állítható plexi alsó és felső állásában sincs turbulencia (érthetetlen, de füldugó sem kellett) 150-160-ig próbálva! (ez nekem fontos szempont)

Tele biztonságot szolgáló elektronikákkal, stb, stb… A Z1000SX jól bevált motorja áthangolva, győnyörű hanghatások… (de nem kell az ott meglévő aránylag nagy szélnyomással küzdeni). Nagyon határozott fékrendszer!

Tessék mindenkinek kipróbálni! Nálam telitalálat. (ez lesz a következő motorom nekem mostantól ez az etalon! komolyan, száznál, hatodikban hallani, ahogy a kis elektromos akármik ki-be-átkapcsolnak. minden fordulaton, minden fokozatban és minden sebességnél a véget nem érő bődületes motorerő, eszméletlen gyorsulás… még esőben kell kipróbálnom és ha az esővédelem is jó, jöhet)

A Kawasaki KIVÁLÓ MOTORT alkotott!

A Motorrevü (2012/11) számában, a nálamnál sokkal inkább hozzáértők is egyértelmű győztesnek hozták ki a Versys 1000-est!
1. Kawa Versys 1000 372 (pont az adható 500-ból)
2. Husqvarna Nuda 900R 321
3. Aprilia Dorsoduro 1200 297
A 2012/12-es számot is érdemes tanulmányozni: meglepetés!


szentpetike -

 Mielőtt megvennéd ezt a vasat, javaslom üljél fel egy sor 4es, vagy 6-os BMW-re:)


kornel72 -

 

Második bekezdés első mondata:

…”produktumai igényességét tekintve azonban talán a híres négyesből az első helyre sorolható zöld márka”…

HA-HA-HA!!

 

Normális vagy- e?

 

A sorrend:

Honda és Yamaha utána a

Suzuki, majd leghátul a

Kawasaki.

Ez tény!


Macko -

A legteljesebb mértékben. A teljes modellpalettát tekintve a Kawasaki messze kiemelkedik a mai japán mezőnyből. Egyetlen motorjukon sem találsz gagyi futóművet vagy látványosan olcsó alkatrészeket. Ez a másik három gyártóról nem mondható el.

Elnézést kérek minden Honda- és Yamaha fanatikustól, de rajongásuknak tíz éve volt alapja – ma nincs. Változott a világ, főleg az elmúlt 3 évben nagyon nagyot. Ha tetszik, ha nem, ez van.


Jani55 -

Szentpetike: Mackó az ötödik blokkban pontosan leírta mi a lényeg és az én igényeim evvel egyeznek! (szebben, érthetőbben megfogalmazni nem lehetne) Ezt várom egy géptől, tehát eleve nem is nézegetem a legkülönfélébb kategóriákat (és márkákat), csak az érdeklődés szintjén: soha nem lesz pl. chopperem, sem kétszáz LE, vagy efeletti teljesítményű, sport (-túra), stb. motorom. És igen, a japán technikát kedvelem, szeretem, a sokkal barátibb vételi és fenntartási költségeikkel, mint a híres, nagymultú európai gyártók gépei (Aprilia, BMW, vagy Triumph, stb). Ezért van Varadero, de lassan érik a csere gondolata…       


XYZ -

Ennek szerintem fuss neki mégegyszer.

Lásd Z750,ER6 F/N,Ninja 250-300.

Zártszelvény lengővilla,pálcika teleszkóp,úszónyerges fék, néhol igénytelen műanyagok és trehány összeszerelés.

 


Macko -

Különböző szemmel nézzük a minőséget. 🙂

Amit te említesz, az az optika. (Annak a kávézó előtt komoly jelentősége van, ez vitathatatlan.) Számomra az a fontos, hogy mit nyújt menet közben. A 300-as Ninja úgy ment Kakucson, mint amit sínen húztak – lehet, hogy vékony a teló és zártszelvény(nek tűnik első ránézésre) a lengővilla, de funkciójában tökéletes. Az ER-6n első futóműve például lehetne jobb, de számomra nagyon elfogadható így is. Számos ellenkező példát tudok mondani a másik három japán gyár palettájáról, amelyekre ugyanez nem igaz.

Nagyon jó példa arra, amit mondani szeretnék a BMW G650GS, amelynek a teleszkója elsőre vajpuhának tűnik, aztán ha elkezdesz keményebben menni vele szerpentinen, kiderül hogy éppen a megfelelő tartományban keményedik progresszíven fel és lesz pont elegendő tartása. Vagy a Harley, ahol elsőre értékelhetetlennek tűnik a futómű (elöl-hátul), menet közben meg nem is érted miért, de tökéletes.

Ez persze csak az én véleményem és az én benyomásaim, éppen az a szép ebben a sportban, hogy neked teljesen más lehet a szempontrendszered, és már végeredményre jutsz ugyanabban a témában.


Előző bejegyzés

Minden gyermek várva vár – segíts te is a Motoros Mikulásoknak!

2012. november 26., hétfő
Ünnep

Következő bejegyzés

Belátom, hogy nem vagyok igazi férfi

2012. december 14., péntek
Teszt: Triumph Thruxton 900

Ezeket olvastad már?

Egy új dimenzió: SUR-RON LightBEE elektromos enduro teszt

2019. augusztus 18., vasárnap

Szerinted milyen terepen egy 50 kilós kétkerekű, amely 200 newtonméterrel forgatja a hátsó kereket? A SUR-RON LightBEE egy új világot nyit meg!

Elolvasom »
Elektromos csoda

Várunk még egy 2019-es túraversenyre: jön a motoRun-MINI

2019. augusztus 14., szerda

Egyetlen nap, bő 300 kilométer, de a több napos "nagy" Aegon motoRun minden izgalma benne lesz. Esti buli is! Gyere, jön a motoRun-MINI!

Elolvasom »
Meghívó

A fejlődés útja: Honda CB500F (2019) teszt

2019. augusztus 12., hétfő

A kaizen egy japán módszer, amely szerint mindig jobbá és jobbá lehet tenni bármit. Ennek szellemében újult meg a CB500F harmadik generációja.

Elolvasom »
Megújult A2-es

Motorozási technikák sorozat, 19. rész: megfordulás ösvényen

2019. augusztus 11., vasárnap

Amikor egy nehéz enduroval keskeny erdei úton zsákutcába kerülsz, néha nehéz a megfordulás. A terepviszonyok kihasználása sokat segíthet.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Hirdetés