Nem a cselekményét tekintve érdekes a videó, csupán a témája miatt. Semmi más nem történik ugyanis benne, mint hogy egy ember elindul a Brammo (amúgy Sárváron készülő) Enertia típusával Hong Kong együk külvárosából, Kowloon Bayből, és szépen berobog a központba, vagyis Central Hongkongba. Igazából tényleg nincs benne semmi érdekes.
Érdemes azonban megfigyelni egyrészt a motor hangját (a jó minőségű felvételen nagyon szépen hallani a villanymotor sivítását, sőt még a lánc zörejeit is – az elektromos motorkerékpár tehát mindenhogy megy, csak nem néma csöndben); másrészt pedig az út során elhasznált elektromos áramot – legalábbis az akkumulátor kapacitásához mérten. A húsz perces utazás során sokat megy autópályán, a legvégén pedig városi forgalomban is. A tempó jellemzően 55 és 75 kilométer/óra között alakul, tehát nagy átlagban vehetünk minimum 60-as átlagot – ez mintegy 20 kilométer megtételét jelenti. A közel teljes töltésről induló akksi pedig a műszer szerint 77 százalékon áll az út végén. Ez annak fényében teljesen elfogadható, hogy Hong Kongban a hírek szerint már több mint ezer töltőpontot hoztak létre, ahol az elektromos járművek gazdái gyors áram után nézhetnek, ha bajba kerülnének. Csak ez ugye Hong Kong…
Akinek kedve van, az természetesen végig élvezheti a videón a távol-keleti nagyváros épületeit, útjait és forgalmát is. A motor a húsz perc alatt ugyanis átrobog az Eastern Harbour Alagúton, majd onnan kiérve (9 perc környékén) elhalad a hong kongi felhőkarcolók páratlan sziluettjei mellett is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Végig a rossz oldalon megy, mégsincs baleset. :-))
Olvasom ennek a motornak a specifikációját és akkucsomagnak 3.1KWh-t adnak meg. Egy 12V-os akksi vetítve ez kb. 260Ah, amit 4 db 65Ah akksi már tudna.
Ha hagyományos ólom akksiban vennénk, akkor kb. 4 x 20.000Ft-ból megvolna a csomag, és szerintem alig foglalna több helyett, mint most a motoromon a soros 4-es blokk. És az akksi ára sem volna veszedelmes, mert nagyker áron azért olcsóbban kapható akksi.
Házilag szerintem megoldható lenne egy ilyen motor kivitelezése, egy forgalomba helyezett motor átépítése még le is papírozható – sőt talán a regisztrációs adó is visszajár (hiszen elektromos lett).
Építés sem lehet olyan nagy gond – olvashattuk ezen oldalakon egy dízel motor beszerelés, hát ennél nagyságrenddel egyszerűbb lenne ez.
Ha volna vállalkozó szellem és szívesen társulnék egy motor átépítésben, kedvem lenne rá, csak időm nincs.
Xebulon: Egy a baj, a sima ólom akksi nem erre az igénybevételre lett tervezve. Ezek rövid indításra vannak kitalálva nem folyamatos igénybevételre.
…és még hosszasan sorolhatnánk.
Más:
Mondja már meg valaki, hogy mégis mi a fene adja ezt a vinnyogó hangot a villanymotorban. Talán az elektronok áramlása?
A motor hangját a hajtómű adja, ugyanis a villanymotor magas fordulaton üzemel. A Vectrix -ben 10.000 rpm felett forog a motor és bolygóművel lassítják a fordulatot.