A menetteljesítmények kapcsán már szóba hoztam a GT esetében most a szokásosnál jóval többet tesztelt kétszemélyes üzemmódot. Azonban meg kell azt említenem még egy szempontból: nevezetesen az utas kényelmével kapcsolatban.
Az egyértelmű, hogy az ülőlap méretére vagy a háttámlás dobozra nem panaszkodhat a fedélzeten tartózkodó második személy. Az elsőre oly kényelmesnek tűnő lábtartókra azonban egyetlen utastól (a négyből!) sem kaptam dicséretet. A hátsó idom ugyanis nagyon széles, így a lábtartó trepnikre csak úgy ér le a láb, ha igen nagy terpeszben ül a hátul motorozó. Még ennél is nagyobb baj, hogy komolyabb tempónál (úgy autópályás sebesség környékén) a légáramlatok szeretnék tovább nyitni ezt a terpeszt, konkrétabban lefújni a lábakat a hátsó trepnikről. Ez valahogy senkiből nem váltott ki dicsérő szavakat…
A bajor gyár mindig is innovációiról, no meg túrázásra optimálisan felszerelt motorjairól volt híres. Az ezzel kapcsolatos elvárásoknak az új nagyrobogó is a legteljesebb mértékben megfelel. Nézzünk néhány kiragadott példát!
A C650GT újdonsága a ledes nappali fény (minden elindulás után nekünk kell átváltani rá, hiszen előírás az automatikusan bekapcsolódó tompított), a hátsó rögzítőféket automatikusan aktiváló oldalsztender (egyszerűen zseniális!!!), vagy a markolat- és ülésfűtés automata üzemmódja (8 foknál magától bekapcsolja az 1-es, mínusz 15-nél pedig a kettes fokozatot – szerintem ezekkel a küszöbértékekkel kevesen fogják használni ezt az önműködő funkciót!). Motorral állíthatjuk a hatalmas első szélvédőt, éppen úgy, mint a BMW felső kategóriás túramotorjain. Az első idomon elhelyezett szellőzőfülek pedig a vezető szellőzését hivatottak segíteni – én csak hidegben próbáltam, ott érezhető hatása volt, ha “kihajtottam” a műanyag lapkákat, mert sokkal kevésbé fáztak a combjaim.
Kapunk számos olyan – persze már feláras – extrát, amelyeket megszokhattunk a gyártól. Fedélzeti számítógép, amely mutatja a pillanatnyi- és az átlagfogyasztást, az átlagsebességünket, de akár a keréknyomásokat is menet közben, ráadásul nagyon kényelmesen bal hüvelykujjunkkal lépkedhetünk számos funkciója között. Azonban érthetetlen módon nem mutatja a megtehető távolságot (a fenti adatok függvényében ennek nem is értem az okát), hanem a tartaléklámpa felvillanását követően elkezdi számolni az utolsó három literrel már megtett kilométereket. Pedig ezt igazán megoldhatták volna.
Csakúgy, mint a hátsó rugóstag előfeszítésének állítását. Mint korábban említettem, érdemes minden terhelésváltáskor állítani (egyedül a két személyes beállítás nagyon kemény), azonban ezt így kimondottan kínszenvedés megtenni. Ha nem is egy komplett ESA rendszer, de legalább egy külső hidraulikus állítási lehetőség beleférhetett volna – nagyban megkönnyítené a nem csak egyedül motorozók életét.
Összességében a BMW C650GT egy sok szempontból forradalmian újszerű, tényleg igazi béemvés megoldásokat magában hordozó óriásrobogó. Természetesen az árképzése is ennek megfelelő, azonban a pénzünkért meg is kapjuk azt az ellenértéket – főleg a mindennapi használat terén -, amit elvárunk és amit meg is szoktunk a bajor gyár termékeitől. Van egy-két pont, ahol még tudnak fejleszteni rajta a mérnökök, ez kétségtelen. Ezt akár nevezhetjük szerencsének is, hiszen egyébként mire lenne jó a majdani első ráncfelvarrás?
Legvégül azt hiszem, tartozom még egy magyarázattal. Nevezetesen a cikk címében az idegen bolygóról érkező emberfogyasztó ragadozót, a predatort emlegettem. Hogy miért? Az a legutolsó oldalon levő fotóból derül ki!
A megoldásért és a műszaki adatokért lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Műanyag:
http://www.motorinfo.hu/teszt/2012/09/05/teszt_bmw_c_600_sport_az_alien/
Tudom, olvastam. Csak arról tudok beszámolni, amit én tapasztaltam. Oncsik Zoli is rettenetesen panaszkodott, hogy micsoda gyatra anyagokból van a GT (ő konkrétan erről a motorról beszélt), én meg azt tudom mondani, hogy nagyon rossz, hiányos macskaköves burkolaton zötykölődve is teljes csendben van minden a gépen. Hogy Varga Gergőnek (aki remek motorversenyző) nem tetszett a tapintásuk, az meg az ő szíve joga… De neki az sem tetszett, hogy nem lehet kikapcsolni az ABS-t. Egy nagyrobogón.
A Kymco blokknak a motoron nyoma nincs. Tüzetesen átnéztük, sehol nem találtunk ilyen feliratot. Elhiszem, hogy ott bérmunkázzák az erőforrást (ahogy a G650-esekét a Loncinnál), de ebből fakadó negatívumot nem bírtam felfedezni.
Ahogy ezt a “gyenge minőségű műanyagok” szöveget sem nagyon lehet tetten érni amindennapi használatnál. Sőt – komolyan mondom – ez az első robogó az általam kipróbáltak közül, amelyiken a legrosszabb minőségű aszfalton sem zörgött semmi. De semmi.
Teszek egy kísérletet egy összehasonlításra, hátha összejön…
De jó!!!
Megint lehet BMW-t fikázni!!
Na! Akkor: A BMW az ott kezdődik,hogy R1200GS –ez az? Mert ha nem,akkor nem is BMW . .
Háááát.
Kymco blokk,BMW szinten igénytelen műanyagok és mindez arany áron.
Amúgy nem rossz,amíg mellé nem állítunk egy TMAX-ot.
Gondolom már alig vártad a cikket, hogy elsüthesd a Kymcos poénodat.
Lesz majd egy cikk a C600Sport-ról is, kérlek ott se feledkezz meg róla! 🙂
Már a magam részéröl jobban örülök egy saját tapasztalat útján alkotott véleménynek, nem az innen-onnan összeollózott marhaságok terjesztésének.
Ti nagyon el vagytok tévedve,én kifejezetten szeretem a BMW motorokat(épp a napokban segítettem egy barátomnak venni egyet).Sőt,egy R1200R az álmom.
De ez a robogó MÉLTATLAN a névhez és az árhoz.Ez az én véleményem.
De mentél már vele? Mert szerintem csak utána alkoss véleményt. Én legalábbis igyekszem addig semmilyen képet nem kialakítani egy motorról, ameddig ténylegesen ki nem próbáltam. Ha pedig kipróbálod, a hasonló (vele egy kategóriájú) nagyrobogókkal hasonlítsd össze.
Az ár pedig nagyon változó, mármint országonként. Például Romániában a T-Max és a 650-es Burgman is drágább, mint a C650GT. A sajátos magyar árképzés megkavarta.
Amúgy meg majd a piac fogja eldönteni, van-e ezzel a logóval és ennyiért létjogosultsága.
Ez a motor se nem több se nem kevesebb mint a versenytársai. Ami több az az ára. Konkrétan ezzel a motorral mentem én is fél napig. Semmi extra, egy robogó. A blokk se mutat semmi BMW-set, egy átlagos blokk. Ennyi. Ami a műanyaggokat illeti: az illesztések elállnak és igenis zörög rossz úton. Ez valakit vagy érdekel vagy nem, ettől még ennél a példánynál ez a tény. Engem mondjuk nem zavart. De ha nem teszt motor lett volna akkor azt mondom soha semmilyen körülmények között nem éri meg az árát a motor. A márkafaktor meg rajongás az más kérdés. Nekik mind1 mennyibe kerül.