A sorozat eddigi részeiben megszületett a nagy elhatározás, majd eldőlt, milyen blokk kerül a leendő dízel motorba.
Beszerzési forrásként a használtautó oldalak és a (veterán) alkatrész börzék jöhettek szóba. A váltóval történt a kisebb érdekesség. Szolnokon a Cora parkolója ad otthont évente többször is az Alföldi Veterán Börzének. Nem tudom, ez lenne-e az ország és egy szezon legnagyobb ilyen rendezvénye, de tény, még sosem csalódtam benne. Most sem.
Na de hogy is történt? Nézegettem a váltókat. Olyat igyekeztem keresni, amelyiknél a légszűrő ház felfogatása nem a képen látható, a váltóház öntvényéből kialakított nagy bumszli karika (nem tudom, melyik típusként jegyzik azt a fajtát). Lényeg, hogy nem jött össze, mert leginkább csak ezek voltak megtalálhatók. Amit a keresett verzióban találtam, az hátramenetes volt. És persze több mint kétszer ennyibe került, míg erre az eladó 12 ezret mondott. Azt mondtam, mindjárt visszajövök, csak még valamit megnézek. Az az igazság, még nem láttam a kínált portékáknak a maradék 20 %-át. Arra gondoltam, hátha még ennél is olcsóbbat fogok találni. Nem találtam, és érzésem szerint 15 perc elteltével vissza is értem (lehetett a duplája, de én nem éreztem annyinak). Nem találtam az eladót. Azt hittem, rossz sorba mentem vissza. Többszöri körbejárás után megállapítottam, ott a hűlt helye, ahol kerestem.
Szerencsémre megszólítottam a mellette levő árust. Ezek az eladók már jól ismerik egymást, az évek folyamán kialakul egy országos szakmai kapcsolati körük. Na az mondta is, hogy nemrég elviharzott, csak pár perce lehetett, legfeljebb 5-10. Diktálta a számát, én pedig már hívtam is. Mondja az emberünk a telefonba, már eljött a 100-as kilométerkőnél jár útban Budapest felé, ha kell a váltó, megvár valahol, de akkor azonnal induljak. Én még ott a telefonba elkezdtem alkudozni. Gondoltam, ha nem teszem, akkor a sikeres utolérés alkalmával már nem leszek alku pozícióban. Legalábbis a lelkiismeretem – ahogy ismerem magam – nem fog rávinni. Jól tettem, azt mondta, egy 10-es, ha nem kérem azt a vascsövet, ami keresztülmegy azon a nagy kerek valamin. Állítólag az kurrens cikk, amit külön is könnyen el lehet adni. Hát nekem nem fog kelleni, sőt még talán az egész kiálló részt is le kell majd vágnom. Már csak az önindító miatt is.
Össze is jött a találkozás, azzal fogadott, hogy nem bírja kiszedni a vacak csövet. Adjam gyorsan oda azt az állam alapító Szent Istvános papír talléromat, aztán majd a következő börzén visszahozom neki a csövet. Kezdetben örültem a helyzetnek, de aztán rájöttem, ezzel magamra veszek egy feladatot. Mert bár minden bizonnyal megyek még egy jó pár börzére, de vinnem kell magammal a cuccát, és keresgélnem is kell majd őt. De mindegy, majd lesz valahogy. 10 rugóért még arra is megéri egy láthatóan működő váltó, hogy az építés során „elhasználjam” a fűrészemmel.
Lapozz, mert a következő oldalon némi nehézségek árán hazakerül a blokk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »