(Előzetes megjegyzés: a galériában nagyméretű képek találhatók, letöltésük hosszabb időt vehet igénybe!)
Talán nem túlzás leírni, hogy a megaendúrót, mint olyat, a BMW alkotta meg. A jó harminc éve létrehozott modell, az R80GS persze nem az egyedüli volt a piacon, azonban az időközben életre hívott konkurensek nem éltek meg ilyen szép kort, gyártásuk leállításával pedig a bajorok saját képükre formálhatták a szegmenst. Az időközben 1200-asra hízott blokk és a nagy tömeg persze az „igazi” endúrósokat mosolygásra késztetette, készteti a mai napig, de a siker nem véletlen.
Nyilván van jobb terepképességű motor az R-GS-nél, van erősebb, és van szebb is. Igazság szerint egy ilyen motorral szemben támasztott követelmények olyan sokrétűek, hogy azt talán még egy „BMW-s” sem tudja teljes körűen megfogalmazni. A bajor világjáró motor folyamatosan fejlesztett, megbízható technikájával, komfortos ergonómiájával egy igazi etalon lett, amit már csak az elvárások sokrétűsége miatt is nehéz megszorongatni. Nyilván lehetne egy BMW-klónt gyártani, de egy ilyen lépés maximum Kínában volna elfogadható. A réteggyártó KTM jelentette folyamatos „kihívás” mellett az utóbbi években megjelentettek többé-kevésbé komoly versenytársak is, mint az azóta csődbe ment Morini Granpassója, illetve a Guzzi tavaly megújult Stelviója és annak NTX változata vagy éppen a régen várt visszatérő, a Yamaha 2010 tavaszán bemutatott Super Teneréje. A legutolsó befutók a tavaly prototípusként bemutatott Honda Crosstourer illetve a közelmúltig csak pletykákban szereplő Triumph Explorer. Nézzük, mit nyújtanak ezek a modellek.
Mielőtt a két újdonsággal foglalkozunk, talán kezdjük magával a „királlyal”. A bajorok modellje jövőre változatlan formában kerül az utakra, a tavaly bevezetett új blokk és tovább finomított motorkerékpár még legalább egy évig csatasorban marad. Persze a következő generációról, a vízhűtéses GS-ről láthattuk már a kémfotókat, de úgy tűnik, arra a modellre (legalább) még egy évet várnunk kell. Mindenesetre a BMW kiad egy speciális szériát legismertebb kétkerekűjéből: az R1200GS Rallye alapvetően csak színvilágával és néhány kiegészítővel alkot egy egyedi változatot. A képek bemutatják az esztétikát, foglalkozzunk csupán a tartalmi specialitásokkal. A Rallye változat extrái: Enduro ESA futómű-vezérlés, az Adventure-t idéző fűzött kerekek, markolatfűtés, markolatprotektorok, oldaltáska tartók, no meg egy fedélzeti számítógép.
A következő oldalon a Triumph újdonsága található. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Sziasztok!
Árakról van már info? Na nem mintha komolyan érintene, csak érdekel. Ha már a GS az etalon, az árat is érdemes hozzámérni.
Sikerült a Triumph galériát ügyesen úgy összerakni (gondolom a sajtógalériát közlitek, úgyhogy ez nem nektek szó), hogy csak a motor jobb oldala látszik. Mi van, az az oldala még nincs kész? Vagy szégyellik?
A formavilága egyiknek sem jön át nekem.
Leginkább a fejidom az, ami nekem mindkettőnél kimeríti a förtelmes kategóriát. Főként a Hondánál a VFR1200-tól átvett lámptest, ami engem Függetlenség napjából emlékeztet az idegenek arcberendezésére.
De mielőtt bárki leszólna: egyiket sem dobnám ki a garázsból.
Ez a 1200GS ha jól látom nem vízhűtéses…nem úgy volt hogy ami most bemutatkozik GS az vízhűtéses boxer lesz??? A sima GS elég furán néz ki, az Adventure annak már lesz formája 😀
nem szóltam… tehát akkor ez egy ráncfelvarrot verzió… szuper…
“csak a motor jobb oldala látszik. Mi van, az az oldala még nincs kész? “
Ott a lánc, és azt nem akarják reklámozni 😀
Csak annyit tudunk, hogy gyakorlatilag készen van a vizes boxer, de nyilván a teljes tesztprogram befejezéséhez kell még idő. Így a piaci bevezetéshez szerintem kell még egy év.
Itt van néhány kép a Triumph kardánhajtásáról:
http://www.motociclismo.it/gallery/saloni/triumph-le-moto-dal-salone-eicma-2011?gpage=1