Tekerj, de ne izzadj!

Teszt: Gepida Reptila 1000 elektromos rásegítésű kerékpár
2010. december 10., péntek - Macko

Motorkerékpárokkal foglalkozó újság vagyunk, most mégis teszünk egy kis kitérőt. Ugyanis véletlenül összetalálkoztam egy elektromos rásegítésű kerékpárral. Annyira megtetszett, hogy megírom a tapasztalataimat.

Hirdetés


Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (9 hozzászólás)

MGP -

Hmm..szóval mostanra jött ki, kb tavaly ilyenkorra volt mondva. Az árát látva jó hogy nem vártam rá, nyáron egy profi cég a saját gépemet felszerelte.

Az árat egyértelműen az aksi dobja meg, de nem érdemes litium-polimertől gyengébbet venni. A 250W-os előírást nem tudom hogy gondolják, nekem 500-as ment bele de már olyan kicsi az átmérője, hogy a multkor a profi bringás dobféknek nézte.

Ha valakit érdekel: http://picasaweb.google.com/emgepe/Ebicaj#5539071152176612050

 

 


Macko -

Biztosan nem most jött ki. Idén év elején már volt az üzletekben (a biciklis portálokon akkorról találtam leírásokat, bár nem pontosan erről a típusról).

Hozzám csak véletlenül került, nem a gyártótól.

Amúgy a saját bringád átalakításáról meg lehet többet tudni? Ki csinálta, költségek, satöbbi? Ha nem publikus, E-mailben is megköszönném.


dani -

 A v-fék meg a patkófék nem ugyanaz a konstrukció szerintem, de nem is ez a lényeg.

Az ár… Hát ez nem borsos, hanem vicces. 

Lehetne az a szlogen mondjuk, hogy: “Már megunta Smartját a vásorban? Adja el, az áráért épp kap egy ilyen biciklit!” 🙂

 


balatontipp -
Én is érthetetlenül magasnak tartom egyes elektromos rásegítésű biciklik árát. Ezek sem tudnak annyival többet a közforgalomban lévő egyszerűbb gépeknél, hogy 5-6-szoros árat kelljen kérni értük. Én egyébként is inkább a folyékony hajtóanyagra esküszöm még, az megbízhatóbb és olcsóbb – a gép. Az öszvéremről az alábbi oldalon találtok képeket és rövid leírást. http://www.balatontipp.hu/index.php?p=bicikliut&id=441 Ha kérdés van, örömmel válaszolok. Győrffy Árpád

Macko -

Amennyiben dokumentáltad az elkészítését, illetve az összes technikai részletet, valamint részletesebb használati tapasztalataid is vannak, szívesen megjelentetjük!

A tied már legalább “rendes motor”, hiszen belsőégésű!


balatontipp -

Hello Mackó!
Kösz a lehetőséget a megjelenésre, de ennél sokkal nagyobb népszerűsítést nem nagyon szeretnék.
Attól tarok, hogy valami okostojás leleplezne a motor teljesítményével. Hivatalosan – elvben – ugyanis többet tud annál, mint amit a hazai KRESZ biciklinek elismer.  Ami úgy összességében teljesen röhejes, ha valaki belegondol a sebességadatokba. Ahhoz azonban éppen elég lenne, hogy bukósisakot kényszerítsenek rám. Ez meg egyenlő lenne a véggel.
Az eredeti gépről itt vannak a részletes adatok: http://www.velosolex.hu/felepites.htm
Nekem annyi volt a bajom vele, hogy biciklizésre teljesen alkalmatlan volt. (Ha már valaki próbált Babettával biciklizni, az megérti. Mintha szobabiciklivel indulna az ember egy gyorsasági szakaszon.) Ezért házasítottam össze az olcsó Simano váltóval szerelt – 3×6 sebességes – csehszlovák biciklivel, amit már nem használtam, mert nehéz volt.
Mivel hasonló vastagságú volt a két villa nyaka, csak a hosszban volt különbség, csak az ezt korrigáló csődarabot kellett közberakni. A csapágyak alul, felül ugyanúgy megmaradtak, illeszkednek.
Az első gumit felülről egy dörzskerékkel hajtó gépen nincs – nem is volt – kuplung. Ezért, ha meg kell állni egy lámpánál, kereszteződésben, akkor vagy fel kell akasztani a motort – és előtte le kell állítani a dekompressziós bovdennel – vagy csak fékezni kell, és hagyni kell, hagy csússzon el a dörzskerék a gumin. Én ezt csinálom. Sokat használom, de 4-5 év alatt nem vettem észre jelentős kopást. Ráadásul megvan az eredeti hátsókerék tartalékguminak.
A nyáron láttam egy kínai férfibiciklit egy veszprémi boltban, aminek a lánckerék fölött volt a nagyon keskeny motorja, és – ha jól emlékszem – külön lánccal hajtotta a hátsó kereket.  A másfél literes tank a váz vízszintes összekötője alatt volt. Könnyebb volt az enyémnél és kézi kuplung is volt rajt. Ha jól emlékszem, a bicikli résznek ötsebességes váltója volt. A tavasszal megnézem jobban és kipróbálom. Ha kell szívesen írok is róla. Ja, 80 ezer forint volt.
Győrffy Árpád


Macko -

Megköszönjük, ha tájékoztatsz! Akár cikk formájában.


MGP -

Retro M50 ami a képen van, gondolom ilyet láthattál.

A Veteránban gyakran reklámozzák magukat, tavaly kb 50eHuf  körül volt a motorkitt, elvileg bármely normál kerékpárba beépíthető.

 


balatontipp -
A motor hasonlóan nézett ki, talán ugyanez lehetett, a bicikli kicsit más volt, de összességében ilyen volt. A lényeg, hogy eleve kompletten adták. üdv gyá

Előző bejegyzés

Motoros Mikulások Pakson

2010. december 07., kedd
Ünnep

Következő bejegyzés

B-s jogsival 125-öst?

2010. december 14., kedd
Jogosítvány

Ezeket olvastad már?

Igazi 21. századi újjászülető: Malaguti Madison 300 teszt

2020. április 02., csütörtök

Az egész Malaguti márka a sírból tért vissza. Motorjaik nem különben, hiszen a Madison 300 is egy korábban létezett olasz robogó újjászületése.

Elolvasom »
Új motor teszt

Íme a Motochargebar: vezeték nélkül töltő motoros telefontartó

2020. március 31., kedd

Mindig öröm, amikor magyar fejlesztésű, és jól sikerült motoros termékeket talál az ember. Ilyen a Motochargebar is, ami egyszerre tart és tölt.

Elolvasom »
Hasznos kiegészítő

Bőrből is van mindenes, avagy egy remek Rebelhorn szett

2020. március 23., hétfő

Bármilyen motorra illik az a szett, amit a Rider13 segítségével a Rebelhorn cuccokból összeraktunk. Biztonság és egész éves hordhatóság egyben.

Elolvasom »
Motoros cucc all-in

Az eddigi legjobb: Silence S01 elektromos robogó teszt

2020. március 18., szerda

Az elektromos robogók között egy minden eddiginél jobban használható járművel jelentkezett a spanyol Silence. Az S01 tényleg parádés lett!

Elolvasom »
Új motor teszt