Yamaha Fazer 8 az FZ1 Fazer ellen

Teszt: Yamaha Fazer8
2010. augusztus 17., kedd - TeeJay

A Yamaha a konvencionális motorépítési hagyományokkal szembe ment, mi pedig a 800-as újdonságot a legnagyobb Fazerrel hasonlítottuk össze.

Hirdetés


Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (28 hozzászólás)

XYZ -

 Valóban nehéz a két gép között dönteni,mindkettőnek megvannak az  értékei.

Nem igazán tudok választani közöttük,úgyhogy én egy CB1000R-t vennék.


benzinveru.blog.hu -

Szép és jó mindkettő, de nekem a következő lépcső még egy 600-as Fazer lenne, ezeket nem merném bevállalni. De idővel csak megérnék rá:)!


TeeJay -

Az enyém eladó. 🙂


gyozogy -

Szep,de az a doboz…???


Helmets on -

Szép hosszú cikk.

“A két külső henger általában az ideális, 13,2:1 arányú, vagy legalábbis ahhoz közeli, míg a belsők attól dúsabb keveréket kapnak.”

Ma is tanultam valamit.

 

Két és fél millió forint…

Ez a motor kinézetre olyan semmilyen ha már ennyi pénz én nem ezt venném, a motorválasztás nem racionális dolog de lehet minőségi olcsónak néz ki.(nekem)

Ezzel a formavilággal sose tudtam megbarátkozni..a visszapillantók meg a rándszámtartó is vláá (a motor az gumi meg fém..hehe)

Vagy legalább a blokk ne nézzen ki úgy mintha müanyaggal vonták volna be:)

Ez nem az a kétszemélyes túrázó, az ülést meg lehet cserélgetni de a felfelé törő  hátsó miatt felejtős szerintem.

Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

Kiprobálnám de nem kéne.

Élvezkedni meg szebbet vennék.

 

 


kilajsanyi -

Nem tartom sem objektívnek, sem bemutató tesztnek sem ezt a cikket. A múlt hónapban az angol Bike magazin tesztelte az FZ8-at, de úgy, hogy mellette hasonlításképpen ott volt a Z750, a Monster 796 és az F800R.Ott volt az ára, ott volt a teljesítménygörbélye, volt újságírói teszt és kommersz motoros véleménye is. Ott is az FZ8 vitte nagyjából a pálmát, de mennyivel jobb már egy olyan teszt, ahol több márka ugyanazon szegmensét hasonlítják / tesztelik le. Van mit olvasni…

Ugyanez igaz a ST1200ra is. Ott van a Ducati Multistrada, de a hazai újságírás nagyon nem kattant rá, csak meglovagolják azt amit a marketingesek kitaláltak. ST1200 vs. GS…és valószínű ez lesz a Triumph sorsa is.

Kicsit nekem úgy tűnik,  hogy az mostani motoros újságírás nem más, mint a importőr meghosszabított marketinges keze.

 

Nándi

 


XYZ -

“Ugyanez igaz a ST1200ra is. Ott van a Ducati Multistrada, de a hazai újságírás nagyon nem kattant rá”

Láttam több angol “VS” tesztet.A Ducati vitte a prímet.


toncsi64 -

Nem tartozik szorosan ide, de minthogy felmerült, megemlítem, hogy nemrég jártam a Dolomitokban és bizony elég sok Multistrada szaladgált az utakon (nem is rosszul) míg 1200ST-t egyet sem láttam  Ez persze nyílván nem sokat jelent…


Macko -

Nándi, és minden Kedves Olvasó!

Ha szerintetek van Multistrada tesztmotor Magyarországon, amit alaposan vallatóra tudunk fogni (tehát nem fél órára kapjuk meg a Pannóniaringen rendszám nélkül), szóljatok! Én lennék a legboldogabb, ha jó sokat motorozhatnék azzal a géppel.

Annak azonban, hogy akkora piac vagyunk, amekkora, vannak járulékos következményei. Például ez.


TeeJay -

“Nem tartom sem objektívnek, sem bemutató tesztnek sem ezt a cikket.”
Utolsó sem kihúz. Nem objektív: valóban, egyetlen ember által cikk sem lehet objektív. Azt hittem, ezen már évekkel ezelőtt túlléptünk. Az “objektivitás” kedvéért tegyük hozzá, minden (szerintem) negatív dolgot leírtam. Nem bemutató: nem írtam túl sok tesztet, de nyitott vagyok a tanulásra – az általad írt tesztek hol olvashatók? Legalább 5-öt adj plz., annyit írtam ide.

külföldi tesztek
Hidd el, én lettem volna a legboldogabb, ha egy Monster 796-tal, egy Triumph Street Triple R-rel és/vagy más piacon lévő ~800-assal együtt tudtuk volna tesztelni. Mindenesetre a magyar motorpiac fénykorában sem érte el az európai forgalom 1%-át, így a márkakereskedők és sajnos az újságírók lehetőségei is elég korlázotottak. Ducati, Triumph, Aprilia (uh, robogó kategória felett), Kawasaki ritka vendégek a magyar tesztekben. Egyébként az MCN tesztjében a Fazer8-at kivételesenek nevezték, de szóba sem került, hogy ajánlják: csupán azért, mert a Shiver 2k fonttal olcsóbb… (Na ez objektív?)
A mo-i viszonyokat és mentalitást tekintve nekem mindenesetre racionálisnak tűnik a jelenlegi 1000-esekkel összehasonlítani – bár egy Z750 is ildomos lett volna, csakhát…

MS vs. ST
Aham, végülis mind2 új, kétkerekű, 2hengeres 1200-es… Az ST meg a GS legalább egy ligában játszik. Ennyi erővel azt is lehetne mondani, hogy a Vara/DL1000/Tiger a GS ellenfele. Há’perszeee… Az MS biztos egy baromi jó motor (bár az amcsiknál már három visszahívás van rá konstrukciós hibák miatt…), de a jelenlegi motorok közé besorolni…háááát. Sportmotornak gyenge, túramotornak túl sport, endurónak gyári 17-es kerékkel?. Az olaszok veszik, persze, (a Triumph is nagyot szakított otthon) de nem a tradicionális enduró piacokon a legsikeresebb…

“Kicsit nekem úgy tűnik,  hogy az mostani motoros újságírás nem más, mint a importőr meghosszabított marketinges keze.”
Majd a konstruktív kommentek helyreteszik a sok ingyenélő köcsögöt!

 


TeeJay -

Az első MS-ek valamikor márciusban értek a vevőkhöz, az első ST-k meg talán május végén, június elején kerültek forgalomba. MS-ből ~400 példányt eladtak május végéig otthon. Mindjárt megkeresem a számokat.


TeeJay -

Jan-máj.

Jan-júl.


eko -

“ideális, 13,2:1 arányú”

Ha sztöchiometrikus keveréket veszünk alapul, akkor az ideális arány 14,7:1.

Mindenesetre piszkálja a csőrömet a dolog, hogy hogyan tudnak ettől eltérő keverékkel megfelelően hosszú katalizátor élettartamot és emissziós értékeket produkálni.

Valahol kell lennie egy kutyának elásva..


TeeJay -

Teljesítmény leadás szempontjából a 12,5-13,2 : 1 (lambda: 0,85-0,9) az ideális. Elméletben valóvan a 14,7:1 tömegarányra 1 a lambda, de gyakorlatban 13,2-re próbálják belőni (motorok esetében – autóknál nem tudom).


eko -

Ezesetben sok elégetlen CH lesz a kipufogógázban. Hajdanán szekunder levegő befuvással védekeztek ellene, azonban a katalizátor élettartamára káros hatással volt, mert az ott elégetett szénhidrogének túlhevítették azt.

Ráadásul nem is volt elég tökéletes, majd  a szigorúbb NOx emissziós értékek életbelépése miatt ebben a formában már nem is  alkalmazzák.

 

Még mindig keresem azt a kutyát..


TeeJay -

Nem ástam magam bele, mea culpa, nem érdekel az emissziós oldala a dolognak.

Hirtelen guglizás azt mutatja, hogy motorokra vonatkozó szabályozás messze megengedőbb, mint autóé.

Autók: 15. oldalon, motorok: 8. oldalon.

 


eko -

Ez így van!

Szerencsénkre.  🙂



TeeJay -

Köszi, ezeket láttam már. Napi szinten olvasom az MCN-t és még néhány újságot. …és mi a mondanivalód?

Mellesleg van egy enduróösszehasonlító cikkünk, ennek inkább ott a helye, nem?


eko -

Ott már van elég komment. 


Körte -

Úgy látom, két Yamaha nem kavar akkora vihart, mint egy Yamaha meg egy BMW együtt.


dani -

 Ja, össze kellett volna hasonlítanunk a GS-sel, és kihozni győztesnek. 🙂

Akkor lenne komment. 🙂


TeeJay -

Végülis durvább úton jöttünk visszafele, mint az az “off-road” szakasz XYZ videójában, ergo simán, FZ8 veri a GS-t, meg az ST-t és az MS-t is persze!


Körte -

Minden motor enduró.   Főleg itthon…


TeeJay -

Sajnos van benne valami… :-/


zizi -

“Majd a konstruktív kommentek helyreteszik a sok ingyenélő köcsögöt!

Szólítottál? Én a helyemen vagyok! Bár kikérem magamnak az ingyenélőt!


TeeJay -

Te is “marketmunkás” vagy? 🙂 Hol írsz?


harpi -

Én már próbáltam egy fejidomos 800-ast!

Szerintem nagyon középszerű!  2.6 milláért nehéz lessz eladni magyarországon!


Előző bejegyzés

Világító Shark bukósisakok

2010. augusztus 16., hétfő
Fokt Motor

Következő bejegyzés

Motorépítő Világbajnokság 2010

2010. augusztus 18., szerda
Egyediség

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt