Semmi nem állhat az útjába!

Teszt: BMW R1200GS Adventure
2010. május 31., hétfő - Macko

Kevés motor vált olyan legendává, mint a BMW boxermotoros világjárója. A 2010-es modellév legtermetesebb bajor kétkerekűjét fogtuk vallatóra.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (28 hozzászólás)

Moto-Cat -

Nagyon, nagyon meggyőző! És jól néz ki a bukókeret ezen is…

Ha lenne rá, vennék is egyet… Jaj, nem. Ahhoz nőnöm kéne még 10 cm-t legalább.

Tudnak ezek motort gyártani, na!


markaszerviz -

Nagyon jó cikk, és ahogy írta Cat meggyőző, és az új DOHC blokk is az, no meg a kipuff szelep…

A 2 hátrány rám pedig pont nem vonatkozik 178cm-remmel pont az a bajom, hogy nem “érezni”, hogy haladok, csak a km-számlálón. Nekem valami kisebb plekó kellene ami csak a műszerfalat takarja, mert plexi nélkül sajnos furi a kinézet, de menni vele akkor igazán jó…

Szélvédelemre ott az autó 🙂


versysfun -

Ami szép az szép, ami jó az jó! Ami nincs az nincs! 😀


eko -

Szééép??

Ez a motor úgy szép, mint Barbra Streisand.

Jónak jó. Ha nem a legjobb a kategóriájában.

Ezért miként a müvésznöbe, ebbe is bele lehet fülig szeretni. 🙂

Péz meg nincs rá. 🙁


MGP -

Szombaton én is kiprobáltam az 1200ADV-t a helyi Roadshow-n.

(ezzel le is maradtam a verseny első fordulójárol 🙂 )

 Eredetileg csak azért mentem, hogy találkozzak a barátaimmal, de épp szabad volt az ADV (sőt a következő menetben is..ha valaki még nem ment vele, csak meglátja középsztenderen a pakolóban nem biztos, hogy ekkora motorral akar kezdeni 🙂 ).

Magam részéről az utolsó szériás 1150GSA-hoz tudtam hasonlitani. Üléspozició kicsit túrásabb, de az igazán kényelmeshez ezen is kellene a sülyesztett lábtartó részemre).Futóműhöz rövid volt a táv ..a blokk-ban érezhető a plussz erő..de igazából a korábbiakban is volt elég szerintem. Mivel a vezető “S”-el ment így meghajtotta a társaságot.. végsebességben (óra szerint) egy 10-essel ment többet.. de a sajátomat négy év alatt egyetlen egyszer hajtottam ki eddig, csak hogy ismerjem. De ez a sebesség tartomány az új ADV-nek sem tetszett..nem erre van kitalálva. A 300-al több fordulat 6-ban egyáltalán nem tetszik. Mindig eszembe jut az aki az én előző 1150-esemet vette..de csak azért , mert nem kapott 1100-est.. ami nem annyira “pörgős”.De hát mindenki azt szereti amit már megszokott..és meg lehet szokni az újat is.

A kipufogó hangja nagyon tetszett, de kezdem kicsit sokalni az elektronikát.

És egy érdekes..ami Mackónak  probléma..a szélvédelem, én simán elfogadtam volna (192cm-el)..tisztára szélmentesnek tünt .. ezek szerint csak az 1150-eshez képest.. Igaz annak az ADV plexi mellett sem mondott még senki igazán jó szélvédelmet bíztosító kiegészítőt.. csak az amcsik képesek garázsajtó méretű plexieket ráaplikálni. 


Moto-Cat -

Barbra Streisand igenis szép nő! … Akkor ez a mocc is az!!!

Ha pasi lennék, bele tudnék szeretni mindkettőbe. Így csak a motorba.


versysfun -

Ha Barbra Streisand venne nekem egy ilyen vasat azonnal beleszeretnék én is :)))))))) Több csöcsöt neki.Amúgy.


NRG -

Én is úgy vagyok ezzel a motorral, h rengeteg szebb és valóban szép motor van, de még jobbat nem próbáltam eddig. Első pár km után nem fogott meg, de amikor szinte egy napig mehettem vele, teljesen meggyőzött.  Én a sima GS-t próbáltam, tehát a kisebb plexivel és nekem(190cm, mármint a magasságom!) sem volt tökéletes a szélvédelem, dobálta a  sisakot. A tömege annyira jól el lett osztva, h szinte vetekedett a GSX-R irányíthatóságával, lassú kanyarban is, a kényelméről már nem is írok csak annyit, pazar!!!

Szerintem lesz ilyen motorom, az indexért kár, a boxer pedig meggyőzött, pedig sosem tetszett a kiálló blokkja.

Erre rossz véleménnyel csak az lehet, aki még nem próbálta ki érdemben.


doncy -

Mackó!

Kérlek, fejtsd ki egy kicsit bővebben a “teljesen egyedileg összefaragott szélvédő” témakört. 193 cm-emmel az FJR-en megőrülök a szélzajtól magasított Kappa plexivel,  C2 sisakban és szűrős füldugóval. Lehetne kísérleteznem további plexikkel/magasítókkal, de az szerintem kidobott idő/pénz.

A másik nyűgöm meg pont a többségével ellenkező, a térdem fáj az erősen hajtott helyzet miatt 1-2óra után. Olyan motor kellene, melynél az ülés jó magas, és messze van a lábtartótól. Ezeket az adatokat a gyártók nem nagyon hirdetik. A GS ilyen

Köszi:

Doncy


vilmo -

A szél témához: a plexi vagy érjen fejmagasságig vagy legyen jóval alatta. A lehető legrosszabb variáció a félmagas plexi. Szerintem az kis plexi a jó, levesz valamennyi a nyomást a mellkasról de a fej már az örvény fölött van, aki meg 200 fölött akar száguldozni az behajol. A GS plexi ránézésre nem OK, a konzol fölött pár centivel kéne végződnie.


vilmo -

 Doncy próbáld ki az FJR-t plexi nélkül  Vagy sokkal kisebbel. Nem vicc, a szabad szél halkabb, simább és szebb hangja van mint a plexi mögötti zubogó örvénynek. Nagyobb a szélnyomás az igaz de még mindig jobb.


markaszerviz -

Én is egy “díszplexit” tudnék rajt elképzelni.

Tudtok segíteni abban, hogy értesítést kapjak egy új hozzászólásról?

Köszönöm.


johnny -

Doncy: nekem is ez a térdkérdés a bajom. Én sem nagyon találom a gyártók adatait arról, mekkora egy adott motor lábtartójának magassága. A német szaklapok feltüntetik általában, de csak az éppen tesztelt gépeknél. Bár, már lehet kapni “lábtartó alacsonyító-kitt-et, amivel 2-3 cm-rel lejjebb kerül a lábtartó. Pont erről volt egy cikk a Tourenfahrer egyik számában.

Egyébként a 201 cm-rel a lábam leérne a talajra, fejem kilógna a plexi mögül rendesen, pénzem nincs rá, de átkozottul kéne a GéSa.

Az advrider.com-on van egy topic, ami ezzel foglalkozik, hogy ki milyen magas és milyen gépet vezet. A csúcstartó egy amerikai srác, 211 cm és Triumph Tiger-je van. 🙂


baron -

Egy magamfajta 1m78, vékony testalkatú ember(ké)nek járható út ez a motor, vagy nagyon magas? A sima gs-ről még csizmában teli talppal leér a lábam, tudja valaki, h mennyivel magasabb,nehezebb ez? Mert az f650 után pár év múlva ez az álom (v a sima gs). Azaz már most ez az álom, csak még gyűjtögető életmódot folytatok:) Tud valaki tanácsot adni melyikkel járnék jobban?


Macko -

Az enyém úgy van megcsinálva – hosszas kísérletezés során véletlenül alakult így, de tökéletes lett -, hogy egy sima GS plexi van közvetlenül a merevítő fölött elvágva. Erre rá van toldva egy másik sima GS plexi felső része, így a teljes magasság annyi mint az Adventure plexié, azonban más az íve. Már ezzel sokkal jobb, és a felső részt terepezéshez vagy nyári melegben simán leszedem és nem használom. Végül megtoldottam még egy MRA toldattal, amely állítható, így tud szinte teljes szélcsendet is, lehajtott állapotában pedig az esőcseppeket viszi le tökéletesen a szél.

Az avatar képemet beteszem nagyítva, ott jól látszik oldalról:

Van egy szemből készült kép is a lecsonkolt kivitelről:

A kedvetekért pedig gyorsan kiszaladtam a garázsba és lefotóztam a teljes kivitelt (le azért nem mostam, de a forma látszik ):


Macko -

Szerintem egyetlen motornak sincs akkor ülés-lábtartó távolsága, mint ennek.

Nekem is gond van a bal térdemmel (nincs benne belül szalagka…), és ezen a motoron bírom messze a legtovább kényelmesen.


MGP -

Részemről az AfricaTwin-en jó volt az üléshelyzet, a GS-en egyből fáradt a térdem. Először házilag emeltem 4 cm-t az ülést a magasabb helyzetéhez képest, aztán megvettem a süllyesztett lábtartót..a kettő együtt tökéletes lett. Az ADV ülése nem állítható de elég magas, viszont a lábtartó csere ehhez is kellett.

A plexin én is arra jutottam, hogy szerezni kellene egy gyárit és a felső felét rászerelni, ahogy Mackó megcsinálta. Sajna az ADV plexi ritka kincs..még nem találtam olcsón.

Másik amit néztem..szinte azonos kézvédőt faragtam én is.. hosszú utakon kijön az hogy mi hiányzik. Részemről még polikarbonát térdvédőt készítettem, meg egy sárvédőt a blokk elé mert pont a deknivédőbe megy a sár, ezt megtoldottam. Ezt azóta a szerelőm már kis szériában legyártotta az összes helyi GS-re 🙂  


Macko -

MGP, de te most az 1150 Adv.-ről beszélsz, vagy az 1200-ről?

Mert az 1150-es (de csak az Adventure!) az egyik leghegyesebb térdszögű motor. Az 1200 teljesen más.


MGP -

1150-ről. A szombati próbán az 1200 elsőre tényleg jobb volt, de a végére már azért úgy voltam vele, hogy erre is felraknám az alacsonyabb lábtartót..De hát ez teljesen személy és alkatfüggő.. nekem pl a kormánymagasitó nem hiányzott soha,pedig a sokan egyből vesznek rá. 


doncy -

 :-)


eko -

A  GS  ülésmagassága: 850/870mm.

A GSA ülésmagassága: 890/910mm.

De egy igazi próba többet mond ennél. 🙂


baron -

Köszönöm, a “sima” GS-t próbáltam rövid ideig, elég egyszerűen kezelhetőnek tűnt, a lábam is leért róla, sőt még kényelmes is volt. Az adventure-höz még nem volt szerencsém, de sort kerítek rá.


dodge -

Minden álmom egy ilyen motor de a durva 165 centimmel csak álom marad… Alacsonyabb ülés kapható hozzá?


MGP -

Dodge!

Három barátom is van aki 160-165 cm magassággal GS-t (sőt ADV-t is) terelget, minden gond nélkül. Az 1200 GS könnyű motor és elég egy alacsonabb ülés rá, nem is kell a futóműhöz nyúlni.

Erről a fotóról jól látszik, hogy melyik gépet hajtják :

http://picasaweb.google.com/cseleapa/Schwarzwald#5217742432001831090 

 

 


Célegyes -

Én a hét végén voltam egy túrán egy kedves motors társamal  aki ,boldog,BMW tulajdonos,csak anyit,mondot ÍRIGYLEM a motorod menet dinamikáját.Peddig nekem csak egy hondám van!!!

Más részt,nem kéne eladási számokal sem dícskedni mert abban sem a BMW a kírály!


Moto-Cat -

Azt tudtam, hogy le lehet cserélni a motorülést alacsonyabbra. De hogy ennyivel!!! Nem hittem volna, hogy van ennyi ‘hely’ az ülés alatt!

Akkor nekiállok BMW-re (is) gyűjteni…


baron -

Nekem egyszerűbb a dolgom, én csak erre gyűjtök:)


dodge -

Igazából még van két évem az A korlátozottig is, de a BMW motorok a kedvenceim. A K1300R tetszik még…


Előző bejegyzés

Szerkesztőségünkben a Yamaha XT1200Z

2010. május 29., szombat
Teszt

Következő bejegyzés

Tényleg forradalmi?

2010. június 02., szerda
Teszt: Aprilia Mana 850

Ezeket olvastad már?

Motorozási technikák, 31. rész: Ideális kanyarív újratöltve

Sorozatunk 30. részében az ideális jobbos kanyarív tekintetében nem voltunk kellően körültekintőek. Így most pótoljuk az akkori hiányosságot.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Van új a nap alatt: állítható bélések a Nolan bukósisakokban

2020. szeptember 09., szerda

A fejformádhoz, vagy éppen a motorod stílusához igazítható bukósisak-bélés? Csak addig tűnik hülyeségnek, amíg meg nem ismered a Nolan újítását.

Elolvasom »
Technika

Egy remek motoros program: jön a motoRun MINI túraverseny

2020. szeptember 02., szerda

Belföldön lesz, és a közúti száguldozáson kívül minden benne van, amitől a motorozás izgalmas. Ha szeptember, akkor motoRun MINI!

Elolvasom »
Programajánló

Téltől a nyárig: Rebelhorn Patrol motoros ruha tartósteszt

2020. augusztus 28., péntek

A Rebelhorn márka hazánkban ma még nem túl ismert. Túrázóknak szánt csúcsmodelljük, a Patrol motoros ruha pedig igen figyelemre méltó cucc!

Elolvasom »
Tartósteszt