Szerkesztőségünkben a Yamaha XT1200Z

Teszt
2010. május 29., szombat - Macko

Nagy dolog, amikor kis hazánkban elsőként próbálhatunk ki egy új modellt, főleg ha azt ennyire várja a piac. Itt van, megérkezett a Yamaha Super Teneré!

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (46 hozzászólás)

Kaján -

Nekem egy bajom van vele,a súlya.

A GS1200 több mint 30kilóval könnyebb,ami elég sok.

Azért a sok elektronikus biszbasz mellett erre is kellett volna figyelni a japcsi mérnököknek.


Macko -

Nagyon érdekes: egyáltalán nem érezni a tömegét. Még tologatás közben sem, menet közben pedig már kis tempónál olyan, mint egy bicikli.

Na de majd kedden leírom a részleteket!


Kaján -

Kiváncsian várom,mert  amúgy szimpatikus a gépezet.

 


Moto-Cat -

Nekem is nagyon tetszik, annak ellenére, hogy az ilyen jellegű gépek nálam nem jönnek be. De ez tényleg jól néz ki. És jók a képek a Velencei-tó felett. Remélem, több is készült.


Helmets on -

Hú hát nemtom…

Akárhogy nézem nagyon “müanyagos” lett,  túl tompák kerekek a vonalai, pedig küllős és az tecceni szokott de ez nem megy hozzá.

Talán ha élesebb vonalai lennének…


dexter -

amire nagyon kivancsi lennek : egy hosszabb nyugodt orszaguti szakasz vegen egy meresre a ket terdprotektor felszini homerseklete kozti elteresre. feloldalon van a huto ha jol lattam .


eko -

🙂

Milyen éles szeme van itt valakinek!  🙂

Vagy keserü tapasztalat?


Kaján -

Ezzel az oldalra helyezett hűtövel+elektronikával és sok idommal egy közepes bukás is Etiópia éves költségvetésébe fájhat.

Ez azért egy ilyen világjáró gépnél nem túl szerencsés.

 


Moto-Cat -

Hát egy perecelés mindig sokba fájhat – motortól függetlenül -, ha épp az adott eset után nincs miből megcsinálni. Akkor a kevés is sok. Sajnos…


Kaján -

Nem csak anyagilag értettem.

Gondolj bele,hogy egy hosszabb túrán esel egy kissebbet és ott állsz lyukas hűtővel és halott elektronikával.

Mert ezt ugye  “világjáró” gépnek szánták  amit akár földutakon is nyúznak (mint pl. a GS-t) és ott az “ütésállóság” fontos szempont.


Moto-Cat -

Ez teljesen igaz. Nagyon gáz. 


NRG -

bukócsőről nem hallottatok?! Az ilyen motoroknál szinte kötelező extra!


eko -

Bukócsö?!

Ugyanmár! Bukógomba! Az kell!

Méghozzá legalább ekkorák:


Kaján -

A bukócső nem véd mindent(pláne terepen),  ha pl.öklömnyi kövekre esik a gép akkor simán befigyelhet egy az oldalába “oszt jónapot…”


Macko -

Van ám mind a két oldalon egy-egy erős acél kiugrás, amelynek komoly funkciója éppen a bal oldalon, a hűtőnél van. Sima eldőlésnél nyilván tökéletesen megvédi. Ha terepen ráesik az ember egy kőre, már kérdésesebb a dolog – de amikor valaki ilyen igénybevételnek veti alá, vélhetően felszereli kiegészítő védelemmel is. Ami nyilván pillanatok alatt kapható lesz hozzá.

Ettől persze még lehetett volna védettebb helyre tenni. Igaz, ha elöl lenne kellően mélyen, akkor meg a felverődő kövektől kellene ugyanúgy védeni.


NRG -

akkor javaslom, h egy térhálós gömbszerkezettel vegyünk körbe minden túramotort, igaz az sem hülyebiztos. A Yamaha-nál gondolom fel sem merült ez a probléma, de remélhetőleg olvassák az Onroad-ot és már dolgoznak a hiba kijavításán!

És kamionnal való frontális ütközéstől sem véd, de ott már a hűtő lenne a legkisebb baj!

Nem kell ránézésre szarnak kikiáltani!


Kaján -

Ezért jó konstrukció a GS,ohne víznűtő az elekrtonika védett helyen és hatalmas “bukógombák”

 

 


Kaján -

Én meg egy adag nyugtatót és szövegértelmezési leckéket javaslok neked.

Hisztizzél anyukádnak kisfiam.

 


NRG -

te lehet még tudsz hisztizni anyukádnak, én már sajnos nem! Nyugtatót meg inkább annak kell szedni, aki nem tudja feldolgozni, h másnak eltérő a véleménye és elkezd anyázni!

Melyik részét értelmeztem félre a mondandódnak, mert szerintem egyiket sem!


Moto-Cat -

Nem tudom, milyen bukócsövet tudnának kitalálni erre a motorra. De az úgy már nem tetszene. Meg okés, hogy mindenhol el tud menni, de még sem full terepmotor, hanem túra. Szal, ha néha át kell menni föld- meg köves úton, azzal semmi gond. De olyat nem sűrűn hallok, hogy tapasztalt túramotoros felborulna ilyen úton. Persze előfordulhat. Nem azt mondom. De nagyobb százalékban van aszfalton használva ez a motor, ezért kisebb százalékban bukik az ember vele köves úton. Nyilván ebbe a véleménybe is bele lehet kötni. Nyugodtan. Szabad országban élünk.

Ja! És senki nem mondta, hogy szar motor…


NRG -

hasonló felhasználásra szánt gépeket nézz meg közúton és észreveheted, szinte mindegyiken van bukócső.

Pl: V-Strom, Transalp, AfricaTwin, Varadero és természetesen a BMW GS család.

Nekem is jobban tetszenek nélküle, de egy borulás és megtérül, és utána áldani fogja a gazdája.


Moto-Cat -

Természetesen azzal egyetértek, hogy megfelelő mértékben óvjuk a motorunkat az esetleges esések miatti károktól. Csak nehogy túlzásba vigyük… Egy pegasus nem kell a motorra.

Nem is tudom, hogy pölö az én motoromra lehet-e tenni bármit is bárhova. Még mindig nincs összerakva, szépül, s ha elborulnék vele, tuti meg is ölném magam. Mert még egyszer ennyi pénzem nem lenne a felújításra…


TeeJay -

Mielőtt még szétszeditek egymást…

A gyári bukókeret így néz ki felszerelve.

A hűtő a maga valójában, és a váz.


Moto-Cat -

Eszembe sincs szétszedni senkit. Viszont nem rossz ez a bukókeret. De egyelőre megtartom a saját motoromat és nem veszek másikat… Bukókerettel…  


Helmets on -

És mi lenne ha bevallanánk hogy nem sikerült ez olyan jóra?

 


NRG -

???


NRG -

és bevallani annak illik, aki elkövette!


Helmets on -

Persze hogy ki kéne probálni…csak beleköttök itt mindenébe szegénynek..

Nekem csak szimplán nem teccik és ezt bátran mondhatom mert látom:)

sejtésem azért van…

 


Macko -

Helmets, amióta vagyok olyan szerencsés, hogy motorkerékpárokat tesztelhetek (2006 óta), nagyjából 70 különféle motorral mentem. Nyugodt lelkiismerettel ki merem jelenteni, hogy ez a gép az első ötben van. Ez biztos.


galoscsabus -

4 Yamahám volt eddig, abból 2 volt nagymotor (XT660X és TDM900).

Egyik sem volt több, mint aminek látszott. Egyszerűen jók voltak arra a célra, amire tervezték őket. Megbízhatóak voltak és soha nem romlottak el. Igaz nem hajtottam őket sz@rrá és minden előírt szervizt megkapott mindegyik, sőt talán még többet is.

Ez a gép, ha csak annyira jó amennyire kinézem belőle, akkor már meg is van a Vara utódja. Azt csak azért választottam, mert (eddig) a Yamaha kínálatából hiányzott a számomra megfelelő motor.

A Varának is oldalt vannak a hűtői. Csak az ismerős tulajok között össze lehetne hozni sok százezer, de akár milliós nagyságrendű futott km-t annélkül, hogy bárkinek is kilyukadt volna a hűtője. Nem igazán értem az ekkörül kialakult hisztit.

Ha pedig mindenképpen betegesen összehasonlítgathatnékunk támad, akkor már szerencsésebbnek tűnik a GS helyett a GSA-val pariba tenni. Alapadatai, felszereltsége, felhasználási területe (egyelőre ugye még csak elméletben) sokkal inkább hajaz rá.

Akkor pedig már nem is téma a tömeg-különbség (ugyan én ezt sem érzem annyira fontosnak, mint sokan azok közül, akik még egyiken sem ültek soha) és a kasszánál bemondott összeg is másként fest, ha a blokkokat egymás mellé tesszük.

Nagyon várom azt a pillanatot, mikor kipróbálhatok egyet!!!


NRG -

a GSA alatt mit értettél, az 1150-et, de az is GS, vagy vmi mást?


galoscsabus -

GSA alatt az 1200-as GS “Edvencsört” értem.

Valamint az eddig megjelent anyagokból (nekem) nem világos, hogy a tömegadatok szárazon, vagy minden folyadékkal feltöltve értendők-e?

Mert ha az egyik így, a másik úgy, akkor mindjárt más a leányzó fekvése.

Persze lehet, hogy csak én voltam figyelmetlen.

De azt fenntartom, hogy egy ilyen motornál (ami az én olvasatomban elsődlegesen arra való, hogy mamával a hátam mögött, kettőnk kétheti összes motyójával, teljes kempingezős felszereléssel elmenjünk otthonról több ezer km-re és ha éppen arra van szükség, akkor füvön, murván, rissz-rossz utakon közlekedjünk) a tömeg az egy sokadrendű kérdés. Sok dolog van, ami messze fontosabb nála.


versysfun -

A fogarasi úton gondolom ti jöttetek szemben pénteken?

Szép a vas élőben. Szívesen vásárolnék egy ilyet. Meg egy BMW-t is. Meg retves sok mindent még 🙂


NRG -

ja, értem a GSA-t!


Macko -

Versys: tényleg mentünk pénteken a Fogarasin!


Gabe -

Végre, hogy elért idáig. Kíváncsi vagyok. Már ténferegtem be arra jártamban Harmatiékhoz, hogy megnézzem, ráüljek, érezzek belőle valamit. Mondták, hogy nincs, de egyszer majd lesz. Majd most jól benézek megint.


MGP -

Terepen..illetve legalább földúton tesztelve lett?

A korábban írtakon kívül engem pl érdekelne az, hogy ez az újfajta felni nem gyűjti-e a sarat a két küllőfűző perem közé. Mert ránézésre igen nehezen tisztíthatónak látszik. Gondolom nem akarták átvenni a GS (és Capo) külsőfűzött ráfjait, de nem akartak belsős kereket sem ezért találtak ki valami újat.. Mivel most egy kátyúból kifolyólag rendesen körbe lett járva a GS-nél ez a téma (a kerék jól teljesített, de ettől a küllőzéstől a kerékjavítók síkítva menekülnek) érdekel, hogy a Teneren hogy válik be az újdonság.   


markaszerviz -

MGP!

A sár imád a felnin maradni, ráadásul, ha jól látom az első felninél 2 küllőkarima van, köztük meg másfél centi. Ha ott nem marad meg a sár, akkor sehol, de sztem még a hátso egy karima mellett is. Nekem a GS küllői közt is folyton ottragad minden, persze a legegyenetlenebbűl, csak azért, hogyha kijövök valami agyagbányából, akkor utána szétrázza magát 100-nál, nem tudom mi lenne erre a jó megoldás, pedig a BMW-é jó megoldásnak tűnt…

De amit az ADV cikknél említettél: sárvédőt a blokk elé, arról tudnál esetleg egy képet publikálni, mert hallottam már emiatt kigyuladt GS-ről(sár és szalma maradt a haspáncél és a lengőgázkiegyenlítő közt)

Bár nekem a jelenlegi időjárás miatt még a gyári sárvádőt is lekellett szednem, mert sokhelyen a nyavajás bütykösgumi telepakolta és utána forgás híján hószánoznom kellett végig csúszó elsőkerékkel…

 


MGP -

Igen pont erre gondoltam, a két perem közül nem lesz könnyü tisztogatni a sarat.. meg centirozni is csak két oldalra lehet majd.

A sárvédöről itt találsz fotot:

http://picasaweb.google.hu/emgepe/Extrak#

A motoron a kiegészítők fele házibarkács, amiből mindig csinálok egy próbát, aztán ha bevállik akkor egy jobbat..(vagy beválik, de lusta vagyok és akkor fennmarad mint pl a kézvédő amit szebbre kellen már faragni) Ilyen volt a térdvédő is..de plexiből egyszerüen eltört azóta polikarbonát. Erre fogom cserélni a lámpavédőket is, szebb a vágási pereme és nem szürkül.

A sárvédőt eredetileg sima fémlemezből vágtam ki, de a szerelőm csinált egyet rozsdamentesből a motoromra (mit elkunyeráltak tőle)..majd mégegyet..majd mégegyet.. azt hiszem talán az ötödik került fel végül a motoromra :) 


markaszerviz -

Köszönöm a képeket, bár az 1200 kicsit másabb, de sztem megoldható erre is, csak pucolásnál lehet le kell applikálni(néha a haspáncélt is le szoktam, másként szélmalomharc) amúgy a legjobban az utasüléspárna tetszett, még nem láttam ilyet… köszi még 1x és örülök, hogy akadnak ilyem BMW tulajdonosok is…


dexter -

nem igazan tapasztalat .

csak van nehany motorom es nagyjabol tudom hogy a hutolevego jelentosen tudja befolyasolni a hangulatot . van ahol hideg van , van ahol meleg – hozza lehet oltozni . ez egy egeszen uj dimenzioja lenne a szivatasnak hogy az egyik oldal strandpapucsos , a masik fullnadragos 🙂

az ember elbir a normal homerseklettol par foknyi elterest – folfele es lefele is . de ha nagyon eltero a hofok , akkor a termikus feszultseg miatt kozepen kettetorik 🙂

a masik ami erdekelne (bar az gondolom csak sw hiba-tulajdonsag) hogy mennyire konnyu megszokni hogy ha elsofekkel inditja az ember a kanyart , akkor integralfekes , ha hatsoval, akkor fuggetlen .

igy leirva viccesnek hangzik – talan meg a korai varaderok sarbafekvos fekjenel is meglepobb lehet .

 


toncsi64 -

Nem voltam elég körültekintő, ezért töröltem


MGP -

Ezen kicsit elgondolkodtam..simán megoldható leszerelés nélkül is. Annyi kell csak, hogy az alsó rögzités két sima zsanér legyen. A felső rögzités gépészeti 2/3-os bilincs (Baumax), rápattintós a bukócsó átkötőrudjára. Ez nagyon erős műanyag, eddig soha nem tört vagy pattant ki, pedig van egy topcasem is amit ezzel (is) rögzitek. De kézzel kipattintható és ha alul zsanéros akkor előre hajtod és kimosod.

Részemről ez a probléma a lámpa előtti plexinél szokott előjönni. Multkor néztem egy 1200-esen milyen klassz az új lámpavédő, szépen előbuktatható… megnéztem az 1150-re csináltak-e ilyet.. igen..csak olyan fémkerettel mint egy pápaszem..vicces..de inkább megoldom majd szebben.. 


markaszerviz -

Látom a képeken, ügyes, de az én Orvszarvúmnál sokkal feljebb van a bukócsőösszekötőmerevítő, fene tudja…

Ráadásul a haspáncél nálam sajnos a gyengébb fajta, és már jó sokszor összehajtogattam, lassan már úgyis elgyengül, akkor szerzek egy túratekes erősebbet, van amelyiken gyárilag is az van.

Lámpaplekszit én is olyat szereztem, ami kipattintható, nem is csak a tisztítás miatt, de feleslegesen ne törje az amúgyis necces xenont, ha nem terepen járok.

Ha az 1150-esen a pápaszemes pattinthatós, akkor sima 3-as, 4-es pleksziből tudsz vágni+kifúrni+felpattintani a pápaszemes felfogatójához… Ráadásul talán tudsz is bontott felfogatót szerezni egy eltörött példányról.

Én is mondjuk olyanra vártam sokat, de csak ígérgették…


Taro -

Hát érdekes olvasgatni a véleményeket:-)

Nekem van szerencsém egy 2010-es Super Teneréhez és mondhatom, nekem tetszik:-)


Taro -

Terepen érzi magát igazán elemében:-)


Előző bejegyzés

Nyárindító motorfesztivál, óriási motorvásár Dunakeszin!

2010. május 28., péntek
Akció

Következő bejegyzés

Semmi nem állhat az útjába!

2010. május 31., hétfő
Teszt: BMW R1200GS Adventure

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt