Tóth Zolival 2008 óta dolgozunk együtt, így értelemszerűen lelkes szurkolója vagyok, amikor gyorsulási versenyeken tépi a gázkart. Különösen azóta, hogy megvette a Totti Falcon névre hallgató Harleyt, és azzal tavalyelőtt meg is nyerte a magyar bajnokságot. A tavalyi évben azonban semmi nem sikerült neki: gyakorlatilag minden versenyen valamilyen műszaki hibával küzdve esélye sem volt megvédeni a címét. Az idei évnek úgy vágott neki, hogy teljesen rendberakják a Falcont, és újra felveszi a kesztyűt. Azután csak nem jöttek a megrendelt alkatrészek, csak nem jöttek, május elseje és Kunmadaras pedig egyre csak közeledett…
A verseny előtt egy héttel már biztossá vált, hogy a leggyorsabb magyar Harley nem lesz versenykész az első bajnoki viadalra, amely ráadásul idén európa-bajnoki futam is volt. Zoli lázas telefonálásba kezdett hát, hogy kitől lehetne bérelni egy motort. Természetesen Harleyt, hiszen más szóba sem jöhetett!
Szponzorom, a Sovereign Kristálycukor abszolút mellettem állt a motorbérlésben. Hiszen magának a rendezvénynek is fő támogatója lévén nagyon akarták, hogy rajthoz tudjak állni. Végül kedvező választ kaptam Brian Glaesner-től, aki árulja azt a gépét, amivel 2008-ban a Top Gas Kupa Európa Bajnoka volt. Megfelelt neki a bérléssel egybekötött próbafutam, így összecsomagolta a technikát, és már jött is Magyarországra! A csütörtöki szabadedzésen már ki is tudtam próbálni a vasat. Bár jobban visszagondolva akkor inkább még ő próbált engem… Nagyon kemény és agresszív a motor, és csak ilyen stílusban lehet irányítani is. Az első nap összességében szörnyű volt! Csináltam olyanokat, amit még életemben nem: elrajtoltam a bal pályán és befutottam a jobbon. Kívülről állítólag szörnyen nézett ki, én onnan a fedélzetről éreztem, hogy elfér az!
Pénteken már futottam 8,1-et is, de ekkor még közel sem volt meg az ember és gép összhangja. Kértem pár finomállítást Briantől, aki egyébként roppant szigorú, de profi drag oktatóként is nagyot bizonyított ezen a hétvégén. Szombaton végre összeállt a kép és életemben először, az országban pedig második magyarként nyolc másodperc alatt futottam!!! Ez az idő 7,7 másodperc volt!!!!! Már a futam közben éreztem, és miközben 260 kilométer per óránál rángattam vissza a palánktól a motort, üvöltöttem a sisakban, mint az állat! A nap folyamán még többször futottam egyébként 7,7 körül.
A magyar bajnoki döntők estére maradtak, ahol az elődöntők után az egyedüli magyar maradtam. Ugyanis sok külföldi nevezett be a magyar futamokra is, így fordulhatott ez elő. A középdöntőt is megnyertem, majd a döntőben sajnos hibáztam egyet. Az történt, hogy a szürkület és a koncentrációm pillanatnyi kihagyása eredményeként körülbelül háromszáz méternél elvettem a gázt, mert úgy láttam, hogy befutottunk. De, nem! Így gyakorlatilag már egy megnyert futamot ajándékoztam a mellőlem induló olasz versenyzőnek.
Vasárnap viszont indultak az EB döntők. A pro-stock kategóriában húsz nevező volt, így 16-os elődöntőbe kellett bejutni. Ez sikerült is a tizenegyedik legjobb idővel. Szoros volt nagyon, hiszen öt tizeden belül voltunk tizenketten! A második fordulóban aztán Laeser-el csaptunk össze. Jól elkaptam a rajtot és sikerült, tovább jutottam egy európa-bajnokkal szemben, ami azért nem kis büszkeséggel töltött el akkor, és tölt el azóta is. Azután a középdöntő rajtjánál leállt a motor. Brian megnézte, és azonnal fel is adtuk. A szétszedés után derült ki, hogy eltört egy szelepemelő. Mindezzel együtt abszolút elégedettek vagyunk a hétvégével, hiszen minden sikerült, amit célul tűztünk ki. Természetesen jó lett volna menni tovább, de nagyon sokat futottam a géppel és nem igazán volt meg a visszahűtéshez szükséges idő szombaton, ez bosszulta meg magát. Azonban a hónap végén újra versenyzünk: ismét EB, csak most az angliai Santa Podban.
Milyen ez a motor, amellyel Zoli a jelek szerint idén végig versenyezni fog? Később részletesen bemutatjuk a kék szörnyet, addig néhány fontos technikai adat zárásképpen. A motort anyakönyvileg Buellnek hívják, a Deringer és Lozano műhelyek építették az USA-ban. Hengerűrtartalma 3248 köbcentiméter, 5 sebességes race case váltóval, Racepack300V telemetriával, Kosman vázzal és sok egyéb jó cuccal felszerelve. Sok sikert kívánunk Zolinak az év hátralevő részére!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Azon kívül, hogy csupán 8 másodperc a verseny, igen komoly fizikai igénybevétel gépnek szintúgy, mint pilótának!
S persze közben végig észnél kell lenned, mert ugye vagy húzod a gázt, vagy leteszed az első kereket és finoman kormányozni próbálsz. Na, és persze még nyerni is kéne. Ettől nehéz ez a sport…
Tom, ezeknél a gépeknél NEM SZABAD elengedni a gázt. Vissza félállásba sem. Akkor ugyanis ugrik a váltó (komplett kuka biztosan).
Ezért elsőként azt tanítják meg Amerikában a dragosoknak, hogy SOHA nem engedi el a gázt. Ha nekimegy a falnak, akkor sem. Ha átmegy a másik pályára és telibeveri a másik versenyzőt, akkor sem. Ezek megtörtént esetek, Zoli mesélte…
Érdekes sport ez! Amikor egy fél fokkal rosszul állított be a szerelőd a rajtvonalra a burnout után, és menet közben észleled, hogy a falnak mész, legfeljebb a felsőtested oldalra feszítésével tudod irányváltásra késztetni a motort. Zoli ezt most át is élte. De nem engedte el a gázt… Én biztosan képtelen lennék rá!
Igen, igaz! Itt csak a testeddel korrigálhatsz. Azért kíváncsi lennék, hogy egy superbike futam, vagy egy egész napos drag versenyzés a kimerítőbb?
Sok sikert, szép eredményeket!!!
+Egy nagy kalappal!
Kifejezetten hozzánemértő vagyok!
Ha nem lehet elengedni a gázt akkor hogy kell megállni?
azért van a fal !!!
Sziasztok! Én Tóth Zoli vagyok és szeretnék helyre tenni pár dolgot.
A nem lehet elvenni a gázt az ötödikre nem vonatkozik. Itt csak arra kell figyelni, ha izgalmadba váltasz még egyet, akkor lehet, hogy kettőhetvennél visszaszúrsz egy egyest! Ez nem egészséges. Gondolom ezt belátjátok.
A fáradásról pedig annyit, hogy hihetetlen, de belőlem egy kétórás Yetirace, amit egyedül mentem nem vett ki annyit, mint négy futam egy napon a draggal.
Ha, van még kérdés szívesen válaszolok! Sziasztok
Jókor írtál. Már fogalmazódott bennem a kérdés, hogyha nem lehet visszavenni a gázt, akkor hogy a viharba fordultok meg a végén és jöttök vissza. De akkor most már okés.