A gazdasági válság (mennyire nem szeretem leírni ezt a szóösszetételt!) következtében csődbe ment motorgyártók egyike volt Eric Buell apró cége. Beszámoltunk arról, amikor a cégvezető maga jelentette be vállalata felszámolását, amikor felmerült egy halvány reménysugár a túlélésre, no és amint természetesen világgá harsogta visszatérését is.
Mostanra elkészültek az immáron Eric Buell Racing név alatt futó első versenygéppel, amelynek adatai is publikussá váltak. Tulajdonképpen a korábban, még a Harley-Davidson tulajdanosi időszakában tervezett sportgépük, az 1125R és 1125RR továbbfejlesztéséről van szó. A lökettérfogat növelésével további teljesítményt csaltak ki a klasszikus vékettesből, amely így Dynojet rendszerrel, hátsó keréken mérve 185 lóerőt (11500-as fordulaton) és 126 newtonmétert (9500-as főtengelyfordulat mellett) bocsájt a pilóta rendelkezésére. Az egyéb technikai paraméterek közül kiemelendő a kenőanyagokkal feltöltött, de üzemanyagot nem tartalmazó 163 kilogrammos saját tömeg, no meg az abszolút versenyszintű futóműelemek.
Az 1190RR teljes mértékig versenymotor. Ezt hangsúlyozza is a gyártó, sőt egy ismert szlogent használva egyenesen “Ready to Race” titulussal látja el az újdonságot. A fedélzeti szoftver például Think3 típusú, amely az összes lényeges CAD rendszer nyelvére lefordítható a könnyű beállíthatóság érdekében. Tervezése során szem előtt tartották, hogy az AMA American Superbike (ASB) és a World Superbike (WSB) futamain minél könnyebben indíthatóak legyenek. A készítő tervei szerint ezzel is színesítve majd a nemzetközi motorsport-viadalokat. Úgy legyen!
Az utcai változatról, illetve annak forgalmazásáról nincs információnk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Gratulálok Eric Buell-nek, hogy nem adja fel. De az, hogy gyártott egy motort, sajnos még nem jelenti azt, hogy el is tudja adni. Én drukkolok neki. Állítólag a recesszió megállt nálunk is. Reméljük, hogy elindulunk kicsit felfelé.