|
Yamaha XT1200Z Super Teneré 2010 |
Erőforrás |
|
|
|
Motortípus |
|
|
vízhűtésű, négyütemű, 8 szelepes DOHC, sorkettes, 270° főtengely elékeléssel |
Hengerűrtartalom (cm3) |
1199 |
Furat x löket (mm) |
98 x 79.5 |
Sűrítési viszony |
11.0:1 |
Keverékképzés |
üzemanyag-befecskendezés |
Teljesítmény (kW/LE/rpm) |
80.9(110)/7250 |
Forgatónyomaték (Nm/rpm) |
114/6000 |
Gyújtásrendszer |
Digitális, hengerenkét két gyújtógyertya |
Indítás |
indítómotor |
Erőátvitel |
|
|
|
Sebességváltó |
|
|
6 fokozatú |
Szekunder hajtás |
kardán |
Felépítés |
|
|
|
Futómű elöl |
|
|
Ø 43 mm fordított teleszkópvilla, 190 mm rugóút |
Futómű hátul |
központi rugóstag, 190 mm rugóút |
Első fék |
Ø 310 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg |
Hátsó fék |
Ø 282 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg |
Gumiabroncs elöl |
110/80-19 |
Gumiabroncs hátul |
150/70-17 |
Méretek |
|
|
|
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
|
|
2250x980x1410 |
Tengelytáv (mm) |
1540 |
Ülésmagasság (mm) |
845/870 |
Hasmagasság (mm) |
205 |
Üzemanyagtartály térfogata (l) |
23 |
Menetkész tömeg (kg) |
261 |
Ár |
|
|
|
2010.március (Ft) |
|
|
N/A |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Mondjuk ki: a guzzi norge és az r1200rt komoly ellenfelet kapott
Guzzinál inkább a Stelvio, Bmw-nél a GS a konkurencia! Az általad említetteknek inkább az FJR lenne ellenfél, persze ha megújulna.
Vilmo szerintem arra célzott, hogy a Super Teneré inkább aszfaltmotor lett, nem “Gelande Strasse”.
Ezt azért így nem jelenteném ki, meg kell várni, hogy kipróbáljuk. Első blikkre persze hihetjük kevésnek a 190 mm rugóutakat a 261 kilós tömeghez, de menetpróba nélkül ilyenekről – szerintem – botorság nyilatkozni.
Zárójelben jegyzem meg: jött át már mögöttem olyan helyeken R1200RT, hogy ihaj!
Ez egy jó kis túramotor némi terepképességgel. Nem adventure, aminek mondják. A ruf-stuff marad a bmw-nek meg a ktm-nek. Biztos nem gondolja komolyan senki hogy felpakolva 300 kiló fölötti géppel, ezzel a futóművel huzamosabban elhagyja az aszfaltot.. Hogy értő kezekben mire lehet képes egy motor az más téma, attól a többség igen messze van.
maximálisan egyetértek Vilmo! De a GS megpakolva ugyanúgy alakalmatlan a komoly terepre és itt nem az ugratósdira gondoltam. Terepre könnyű motor, 21′-os első kerék, és terepgumi kell, nem terep-aszfalt. Ráadásul egy ilyen motort elfektetni őrültség, terepen meg benne van a pakliban, inkább mint aszfalton.
Az ára magasabbra sikeredett (ha igazak a tippek) mint egy Varaderoé.Ez szerintem nem szerencsés.Ennyiért GS-t kaphat bárki.
A súlya is tekintélyes.
A kardánra fanyalgóknak (LEGO-sok) pedig felhívnám a figyelmélt,hogy EZ IS kardános lett.
Viszont örvendetes,hogy bővült a paletta.És mutatós motort hoztak össze.
hát én nem vagyok tőle elájulva öszinténmegmondva
de nem mondom hogy ez egy rosz motor
majd a tesztekre leszek kíváncsi meg az árára
Nekem tetszik, az árára viszont én is kiváncsi lennék.
Jaaa meg a tesztekre majd
Kevés dologgal lehet olyan hatékonyan elrontani egy motort, mint a nagy tömeggel. Különösen igaz ez olyan motorra, mivel terepen megyünk.
A 261 kilogrammos tömege erős kételyeket ébreszt bennem. Ha már a GS-sel példálózunk itt, az 40 kilóval könnyebb és nem hiszem, hogy a boxer nyújtotta tömegközéppontnál a Yamahájé lejjebb tudna lenni.
Olyan Varaderós előérzetem van, de majd meglátjuk…
Sok szíp csavar fogja a kuplungdeklit XD
A vara futóművénél ez jelentősen jobb lesz, és úgy gondolom, hogy a váz is merevebb…
…persze ha lesz új vara, nyilván majd az lesz a tutibb (valszeg), de egyetértek Danival… …ez varás inkább.
(ha viszont varás, akkor jóeséllyel lehet abban a szegmensben kultuszmotor belőle… ….hozzáteszem: ha a pakolhatóságát jobban megoldják mint a bélyemvénél (gyári adat a terhelhetőségre), akkor beférkőzhet oda is, CSAK: azt nehezen tudom elhinni, hogy aki mondjuk szemez a BMW-vel, vagy netalántán már évek óta tervezi a vételét ezt revidiálná… …visoznt ha most ez bejön úgy ahogy akkor könnyen lehet, hogy 10 év mulva egy utódmodell már eladásban ott lehet ahol a GS… …de hát felesleges jósolgatni.
”10 év mulva egy utódmodell már eladásban ott lehet ahol a GS… “
Kétlem.
A BMW vásárlói elég márkahűek. Nehéz őket meggyőzni egy-két technikai paraméterrel. Pláne, ha azok még el is maradnak a bömösétöl.
Itt jön jól a BMW különcsége. Hosszú BMW-s időszak után nem érzed magad semelyik másik modellen otthonosan.
De próbálj csak meg rábeszélni egy E90 tulajt pl. egy Mazda 6-ra.
Én teljesen mást vártam, főleg az előzetesen szereplő, leginkább a 660-as formavilágát idéző gépet. De ezt meglátva egyből melléraktam egy Vara fényképet..Forma-tömegileg teljesen azonos.. Ülés hasonló, tank a térdkönnyitéssel szinte cserélhető lenne, az oldalkötények szintén, csak kicsit magasabbak. Leginkább a “cicaszem” fejidom zavar.. Vara-DL.. drága, nagyfelületű lámpatestestek egyáltalán nem terepre valók.. na de az egész gép nem..
Van még egy részlet amit sokat néztem..ez a TT keresztmetszetű felni.. Csak ezért ilyen, hogy ne legyen azonos a GS és a Capo külső fűzött felnijével? De egy ilyen felni szinte benyüjti a sarat, koszt.. teljesen tisztíthatatlan.. Hiába centirozgatják ha pár méter alatt begyüjt fél kiló “excentert”.
Kiderült mennyibe is fog kerülni : 4.448.000 Ft.
Két Yamahás dealer oldalán is megnéztem, nem-e rosszul írták. De nem.
Ennyiért szerintem drága, de azért a tesztekre még mindig nagyon kiváncsi lennék. Remélem hamarosan legalább megnézni meglehet majd valamelyik kereskedőnél.