Megérkezett a bajorbosszantó Super Teneré

Újdonság
2010. február 25., csütörtök - TeeJay

Elérkezett a nagy nap, tegnap este a motorosok lerohanták a Yamaha európai oldalait: virtuálisan bemutatták végre az új Super Tenerét.

Hirdetés


Cimkék: , , ,


Hozzászólások (14 hozzászólás)

vilmo -

Mondjuk ki: a guzzi norge és az r1200rt komoly ellenfelet kapott   


NRG -

Guzzinál inkább a Stelvio, Bmw-nél a GS a konkurencia! Az általad említetteknek inkább az FJR lenne ellenfél, persze ha megújulna.


Macko -

Vilmo szerintem arra célzott, hogy a Super Teneré inkább aszfaltmotor lett, nem “Gelande Strasse”.

Ezt azért így nem jelenteném ki, meg kell várni, hogy kipróbáljuk. Első blikkre persze hihetjük kevésnek a 190 mm rugóutakat a 261 kilós tömeghez, de menetpróba nélkül ilyenekről – szerintem – botorság nyilatkozni.

Zárójelben jegyzem meg: jött át már mögöttem olyan helyeken R1200RT, hogy ihaj!


vilmo -

Ez egy jó kis túramotor némi terepképességgel. Nem adventure, aminek mondják. A ruf-stuff marad a bmw-nek meg a ktm-nek. Biztos nem gondolja komolyan senki hogy felpakolva 300 kiló fölötti géppel, ezzel a futóművel huzamosabban elhagyja az aszfaltot.. Hogy értő kezekben mire lehet képes egy motor az más téma, attól a többség igen messze van.


NRG -

maximálisan egyetértek Vilmo! De a GS megpakolva ugyanúgy alakalmatlan a komoly terepre és itt nem az ugratósdira gondoltam. Terepre könnyű motor, 21′-os első kerék, és terepgumi kell, nem terep-aszfalt. Ráadásul egy ilyen motort elfektetni őrültség, terepen meg benne van a pakliban, inkább mint aszfalton.


Dodibá -

 Az ára magasabbra sikeredett (ha igazak a tippek) mint egy Varaderoé.Ez szerintem nem szerencsés.Ennyiért GS-t kaphat bárki.

A súlya is tekintélyes.

A kardánra fanyalgóknak (LEGO-sok) pedig felhívnám a figyelmélt,hogy EZ IS kardános lett.

Viszont örvendetes,hogy bővült a paletta.És mutatós motort hoztak össze.


manko92 -

hát én nem vagyok tőle elájulva öszinténmegmondva

de nem mondom hogy ez egy rosz motor

majd a tesztekre leszek kíváncsi meg az árára


tomi -

Nekem tetszik, az árára viszont én is kiváncsi lennék.

Jaaa meg a tesztekre majd


dani -

Kevés dologgal lehet olyan hatékonyan elrontani egy motort, mint a nagy tömeggel. Különösen igaz ez olyan motorra, mivel terepen megyünk.

A 261 kilogrammos tömege erős kételyeket ébreszt bennem. Ha már a GS-sel példálózunk itt, az 40 kilóval könnyebb és nem hiszem, hogy a boxer nyújtotta tömegközéppontnál a Yamahájé lejjebb tudna lenni.

Olyan Varaderós előérzetem van, de majd meglátjuk…

 


godofspeed -

Sok szíp csavar fogja a kuplungdeklit XD


vadasz -

A vara futóművénél ez jelentősen jobb lesz, és úgy gondolom, hogy a váz is merevebb…

 

…persze ha lesz új vara, nyilván majd az lesz a tutibb (valszeg), de egyetértek Danival…      …ez varás inkább.

 

(ha viszont varás, akkor jóeséllyel lehet abban a szegmensben kultuszmotor belőle…      ….hozzáteszem:  ha a pakolhatóságát jobban megoldják mint a bélyemvénél (gyári adat a terhelhetőségre), akkor beférkőzhet oda is, CSAK:   azt nehezen tudom elhinni, hogy aki mondjuk szemez a BMW-vel, vagy netalántán már évek óta tervezi a vételét ezt revidiálná…   …visoznt ha most ez bejön úgy ahogy akkor könnyen lehet, hogy 10 év mulva egy utódmodell már eladásban ott lehet ahol a GS…    …de hát felesleges jósolgatni.


eko -

 ”10 év mulva egy utódmodell már eladásban ott lehet ahol a GS… “

Kétlem.

A BMW vásárlói elég márkahűek. Nehéz őket meggyőzni egy-két technikai paraméterrel. Pláne, ha azok még el is maradnak a bömösétöl.
Itt jön jól a BMW különcsége. Hosszú BMW-s időszak után nem érzed magad semelyik másik modellen otthonosan.
De próbálj csak meg rábeszélni egy E90 tulajt pl. egy Mazda 6-ra.


MGP -

Én teljesen mást vártam, főleg az előzetesen szereplő, leginkább a 660-as formavilágát idéző gépet. De ezt meglátva egyből melléraktam egy Vara fényképet..Forma-tömegileg teljesen azonos.. Ülés hasonló, tank a térdkönnyitéssel szinte cserélhető lenne, az oldalkötények szintén, csak kicsit magasabbak. Leginkább a “cicaszem” fejidom zavar.. Vara-DL.. drága, nagyfelületű lámpatestestek egyáltalán nem terepre valók.. na de az egész gép nem..

Van még egy részlet amit sokat néztem..ez a TT keresztmetszetű felni.. Csak ezért ilyen, hogy ne legyen azonos a GS és a Capo külső fűzött felnijével? De egy ilyen felni szinte benyüjti a sarat, koszt.. teljesen tisztíthatatlan.. Hiába centirozgatják ha pár méter alatt begyüjt fél kiló “excentert”.  


tomi -

Kiderült mennyibe is fog kerülni : 4.448.000 Ft.

Két Yamahás dealer oldalán is megnéztem, nem-e rosszul írták. De nem.

Ennyiért szerintem drága, de azért a tesztekre még mindig nagyon kiváncsi lennék. Remélem hamarosan legalább megnézni meglehet majd valamelyik kereskedőnél.


Előző bejegyzés

A propeller évszázada, második rész

2010. február 22., hétfő
Történelem

Következő bejegyzés

Találkozás egy ismeretlennel, avagy a BFG sztori

2010. február 26., péntek
Ritkaság

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt