A francia tervező, Bako, aki korábban az ultrakönnyű Tucson BT550 Super Leggera megalkotásáért volt felelős, az összes eddig ismert információ alapján megalkotta utolsó pillanatos elképzelését a Yamaha Super Teneréről.
– Csak a motor jobb oldalát rajzoltam meg, mert ez látszott jobban az eddigi képeken, illetve a bemutatott fantommotorokon. – mondja Bako – Nagyméretű védőlemezek borítják majd az oldalt elhelyezett hűtőket. A hátsó traktus meglehetősen hosszú, ami arra enged következtetni, hogy a Teneré valóban kényelmes motor lesz. A hátsó váznyúlvány fogja hordozni a Raid modell oldalfoffereit, így az sokkal inkább funkcionális, mint dizájnos lesz. A tank formája letisztult lesz, ez egyértelmű a tokyoi prototípus alapján.
Nos, meglátjuk, mennyire lesz a mérnöknek igaza! A Yamaha mindenesetre maga publikálta korábban, miszerint a Super Teneré három állásban használható blokkolásgátlóval, változtatható motorvezérlési térképekkel, elektromos gázkarral, kipörgésgátlóval, 270 fokos elékelésű sorkettes blokkal és hosszú utakat lehetővé tevő, nagy méretű üzemanyag-tartállyal lesz ellátva. Ezek valóban elengedhetetlenek, amennyiben harcba kívánnak szállni a kategória etalonjával, a BMW R1200GS-sel.
A 21 colos első kerékben a magam részéről még mindig – az utolsó pillanatig – csak reménykedni tudok…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
remélem a kipuff nem ott lesz! Miért kell eldugni? Nekem minden motoron a kipuffos oldal tetszik jobban, ezért nem szeretem az ülés alatti megoldást és a Kawánál alkalmazott alulra bezsúfoltat sem. A képen az ülés aránytalanul kicsinek tűnik a tankhoz képest, de tetszik az egyszerű letisztult forma.
ja! Ezt szerintem elnéztem, mert a kinagyított képen már látom a másik oldalon van a kipuff!
ami elsőre eszembe jutott róla az a szitakötö.
nagyon kéne! emennék vele Burkina Faso-ba!
a hátsó nem túl izgalmas de jól pakolhatónak néz ki.
a 270 fokér meg örihari…
Mint ex TDM-es, a 270 fokos kéthengeres motorral szimpatizálok.
De ez a “ltisztult” forma számomra túl jellegtelen.
Remélem a Yamahánál álmodtak bele egy kis “Dögöt” is ide-oda, mert annélkül unalmas lenne.
Az eddigi Ténéré-sorozatot elnézve bízom bennük!
Óóóóó a ….csába! Most nézem a Yamaha honlapon hogy csak este 8-kor mutatják be a Super Tenerét!
A baj az hogy a kocsmában nincs internet
A Yamaha utolsó modellejei mindig is rovarszerű benyomást tettek rám. Ezt nem rossz értelemben kell érteni, kis Fazerem van, amikor anno a képeit nézegettem, akkor gonosz vezérhangya feje volt – számomra.
Ez oldalról úgy néz ki, mint egy szöcske. Kíváncsi vagyok rá, Mackó már úgyis beígérte a BMW GS-t, lehet, hogy kellene egy összehasonlító tesztet csinálnunk…
És ez a 17″-es kerék… háááát. x-(
Úgy tűnik, az történt a Yamaha oldalával, mint anno a VFR oldalával a modellindításkor.
Melyik linket kell nézni… …már ha megy?
add már meg lécci !
Kicsit megbolondult a visszaszámláló.
http://www.yamaha-motor.hu/
Légyszives ne próbáljatok belépni a Yamaha oldalára, így legalább én megtudom nézni az új Tenere-t! Köszi!
http://www.youtube.com/watch?v=CxK677pPCcA
Ez legalább már megy.
17 colos lett…
Köszi TeeJay! Nagyontetszik!
Azé’ látszik, hogy még nincs teljesen egyben a technika: a vfr-nek megjelenésre már elkészültek az onboard meg drive-by videói, ebbe meg bevágtak némi számgépes szimulációt.
Az nekem sem tetszett hogy van benne némi “rajzfilmes” effekt, de remélem hamarosan megjavul a hivatalos oldal és ott legalább fényképeken meg lehet lesni.
A Yamaha oldal tetején szokott lenni egy flash, amiben nyomják az ajánlókat, nekem ott egyszer bevillant a mocsok sivatagi környezetben tolta neki a csóka.
Na mind1, talán pár óra múlva jobb lesz.
Ott nekem most a visszaszámlálók pörögnek 99-0 ig .
Végigtoltam az európai szervereket, a francia úgy tűnik még él.
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/spip.php?article2649
A legördülőben válasszátok a Decouvrez-t.
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/2010-yamaha-xt1200z-super-tenere-16-img.jpg
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/2010-yamaha-xt1200z-super-tenere-05-1680w.jpg
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/2010-yamaha-xt1200z-super-tenere-04-1680w.jpg
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/2010-yamaha-xt1200z-super-tenere-01-1680w.jpg
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/2010-yamaha-xt1200z-super-tenere-02-1680w.jpg
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/2010-yamaha-xt1200z-super-tenere-03-1680w.jpg
jól nyomod TeeJay! Én meg epedezem! Ez még a Stelvio-t is veri!
NRG: igen, csak nem azt kell neki, hanem a GS-t!
Egyébként lelkesen nyomozunk a technikai adatok után, már áll össze a kép.
Reggel hatra biztosan meglesz minden, publikálva!
Bejön, átjön, fasza,szép, jó,coool.
A fejidom különösen bejön. A tech. paráit várom. 21 coll-os első kerék szintén jó húzás. Csak úgy gyünne ki a ganyébóó!
Veszek egyet wazze! Valamikor……
Macko! Na akkor cseréled a GS-t?
Hm.
Nem rossz. Így elsöre azt kell mondanom, nem rossz…
Persze majd elválik face to face.
Remélem nem baj
Engine type
Chassis:
Mackó! formára nekem a Stelvio a legszebb túraenduró, a GS-t veri(formában), plusz nem vagyok boxer párti. Kardánt, ABS-t imádom! Mi kell még? Egy Super TENERE!
pontosabban eddig volt a legszebb a Stelvio!
Egyébként, hogy a konkrét cikkhez is hozzászóljak, a rajzoló ember egészen eltalálta az igazit.
Más. Ha jól olvastam akkor szárazkarter kényszerolajzás. Ez most jó vagy rossz ?
Mackó! Eddig nem nagyon volt komoly ellenfele a GS-nek, de egy modernebb S2-es japán motor,müszaki tartalom,gyönyörű forma plusz az újdonság ereje megszorongathatja a Bömöst! Már csak a tökéletes kivitelezés a kérdés, az meg több hónap, mire kiderül.
Kicsit gondolkodtam és eszembe jutott valami.
Tavaj visszahozták az xj sorozatot a 78 Le-s FZ6 leváltására.
Idén megérkezett a Super Tenere. (Ez most különösebben nem lényeg)
Fog jönni az FZ8 az FZ6 leváltására.
És az FZ1-et mi fogja leváltani? Arra gondoltam hogy lehet építenek egy naked bikeot az új super tenere erőforrása köré. Viszont az már lehet nem FZ lesz hanem MT02, mert ugyebár ott is van egy lyuk.
Az MT prémiummodell, még a Yamaha szinten is túlárazva. A pletyka a 02-ről kb. egyidős a pletyka a ST hírrel.
Hogy az FZ1-gyel mi lesz, nem tudom, de pl. a Z1000 is meghízott egy kicsit. Szerintem az FZ1-nek erre nincs szüksége, csak jobban használhatóvá kellene tenni (pl. kisebb fogyasztás, nagyobb tank, egyenletesebb, magasabb nyomaték az alsó tartományban). Az FZ1 nem méltó az FZS1000 utódjának – sztem. Az FZ8 meg állítólag butított modell, szóval nem az a szegmens, kb. egy felfúrt 600-asnak lehet tekinteni…
Azért jobb, mert a motor alacsonyabb, a forgó főtengely alacsonyabban van és így a motor egész súlypontja is.
Ja és az ilyen olajozási rendszerrel nem bűn kerózni, mert bírja. A nedves karteres motorral kerózva a rendszer nem kap biztosan olajat, a (hátsó) hengerfalat simán lehet csiszolni.
Egy órája kész a cikk, holnap 6-tól olvashatjátok.