Talán az utolsó találgatás a Super Teneréről

Super Teneré
2010. február 24., szerda - Macko

Ugyan már csak órák vannak hátra, és megláthatjuk a Yamaha Super Teneré végleges formáját, még most is születik róla elképzelt rajz. Meglátjuk, mennyire talál bele a valóságba!

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (35 hozzászólás)

NRG -

remélem a kipuff nem ott lesz! Miért kell eldugni? Nekem minden motoron a kipuffos oldal tetszik jobban, ezért nem szeretem az ülés alatti megoldást és a Kawánál alkalmazott alulra bezsúfoltat sem. A képen az ülés aránytalanul kicsinek tűnik a tankhoz képest, de tetszik az egyszerű letisztult forma.


NRG -

ja! Ezt szerintem elnéztem, mert a kinagyított képen már látom a másik oldalon van a kipuff!


Helmets on -

ami elsőre eszembe jutott róla az a szitakötö.

nagyon kéne! emennék vele Burkina Faso-ba!

a hátsó nem túl izgalmas de jól pakolhatónak néz ki.

a 270 fokér meg örihari…

 


galoscsabus -

Mint ex TDM-es, a 270 fokos kéthengeres motorral szimpatizálok.

De ez a “ltisztult” forma számomra túl jellegtelen.

Remélem a Yamahánál álmodtak bele egy kis “Dögöt” is ide-oda, mert annélkül unalmas lenne.

Az eddigi Ténéré-sorozatot elnézve bízom bennük!


BananaJoe -

Óóóóó a ….csába! Most nézem a Yamaha honlapon hogy csak este 8-kor mutatják be a Super Tenerét!

A baj az hogy a kocsmában nincs internet


TeeJay -

A Yamaha utolsó modellejei mindig is rovarszerű benyomást tettek rám. Ezt nem rossz értelemben kell érteni, kis Fazerem van, amikor anno a képeit nézegettem, akkor gonosz vezérhangya feje volt – számomra.

Ez oldalról úgy néz ki, mint egy szöcske. Kíváncsi vagyok rá, Mackó már úgyis beígérte a BMW GS-t, lehet, hogy kellene egy összehasonlító tesztet csinálnunk…


TeeJay -

És ez a 17″-es kerék… háááát. x-(


TeeJay -

Úgy tűnik, az történt a Yamaha oldalával, mint anno a VFR oldalával a modellindításkor.


vadasz -

Melyik linket kell nézni…   …már ha megy?

 

 

add már meg lécci !


tomi -

Kicsit megbolondult a visszaszámláló.

http://www.yamaha-motor.hu/


NRG -

Légyszives ne próbáljatok belépni a Yamaha oldalára, így legalább én megtudom nézni az új Tenere-t! Köszi!


TeeJay -

http://www.youtube.com/watch?v=CxK677pPCcA

Ez legalább már megy.


Macko -

17 colos lett…


NRG -

Köszi TeeJay! Nagyontetszik!


TeeJay -

Azé’ látszik, hogy még nincs teljesen egyben a technika: a vfr-nek megjelenésre már elkészültek az onboard meg drive-by videói, ebbe meg bevágtak némi számgépes szimulációt.


tomi -

Az nekem sem tetszett hogy van benne némi “rajzfilmes” effekt, de remélem hamarosan megjavul a hivatalos oldal és ott legalább fényképeken meg lehet lesni.


TeeJay -

A Yamaha oldal tetején szokott lenni egy flash, amiben nyomják az ajánlókat, nekem ott egyszer bevillant a mocsok sivatagi környezetben tolta neki a csóka.

Na mind1, talán pár óra múlva jobb lesz.


tomi -

Ott nekem most a visszaszámlálók pörögnek 99-0 ig .


TeeJay -

Végigtoltam az európai szervereket, a francia úgy tűnik még él.

http://www2.yamaha-motor.fr/actu/spip.php?article2649

A legördülőben válasszátok a Decouvrez-t.




NRG -

jól nyomod TeeJay! Én meg epedezem! Ez még a Stelvio-t is veri!


Macko -

NRG: igen, csak nem azt kell neki, hanem a GS-t!


Macko -

Egyébként lelkesen nyomozunk a technikai adatok után, már áll össze a kép.

Reggel hatra biztosan meglesz minden, publikálva!


versysfun -

Bejön, átjön, fasza,szép, jó,coool.

A fejidom különösen bejön. A tech. paráit várom. 21 coll-os első kerék szintén jó húzás. Csak úgy gyünne ki a ganyébóó!

Veszek egyet wazze! Valamikor……

Macko! Na akkor cseréled a GS-t?


eko -

 Hm.

Nem rossz. Így elsöre azt kell mondanom, nem rossz…

Persze majd elválik face to face.

 


toncsi64 -

Remélem nem baj

  • Shaft drive inline 2-cyl engine – 270-degree crank
  • Mass kept low and central for agile handling
  • Intelligent Unified Brake System and ABS
  • YCC-T with 3-stage traction control plus Yamaha D-mode
  • First edition adventure pack
  • Tough spoked, tubeless aluminium rims
  • Adjustable front and rear suspension
Adjustable seat height

Engine type

 
liquid-cooled, 4-stroke, DOHC, Forward-inclined parallel 2-cylinder, 4-valve, fuel injected, twin spark engine
Displacement
1199 cc
Bore x stroke
98 x 79.5 mm
Compression ratio
11.0 : 1
Maximum power
Maximum torque
Lubrication system
Dry sump, oil tank in crankcase
Fuel System
Fuel injection
Clutch type
Wet, multiple-disc coil spring
Ignition system
Twin spark
Starter system
Electric
Transmission system
Constant mesh, 6-speed
Final transmission
Shaft
Fuel tank capacity
23 L
Oil tank capacity
4.2 L

Chassis:

 
Steel tube backbone
Front suspension system
Telescopic forks
Front travel
190 mm
Rear suspension system
Monoshock, adjustable preload and rebound damping
Rear travel
190 mm
Caster angle
28°
Trail
125mm
Front brake
Hydraulic Twin Ø 310 mm wave discs
Rear brake
Hydraulic Single Ø 282 mm wave disc
Front tyre
110/8019M/C 59V
Rear tyre
150/7017M/C 69V

 

 

Length
2,250 mm
Width
980 mm
Height
Min1,410 mm / Max1,440 mm
Seat height
Adjustable 845-870 mm
Wheel base
1,540 mm
Minimum ground clearance
205 mm
Wet weight
261 kg

NRG -

Mackó! formára nekem a Stelvio a legszebb túraenduró, a GS-t veri(formában), plusz nem vagyok boxer párti. Kardánt, ABS-t imádom! Mi kell még? Egy Super TENERE!


NRG -

pontosabban eddig volt a legszebb a Stelvio!


toncsi64 -

Egyébként, hogy a konkrét cikkhez is hozzászóljak, a rajzoló ember egészen eltalálta az igazit.

Más. Ha jól olvastam akkor szárazkarter kényszerolajzás. Ez most jó vagy rossz ?


NRG -

Mackó! Eddig nem nagyon volt komoly ellenfele a GS-nek, de egy modernebb S2-es japán motor,müszaki tartalom,gyönyörű forma plusz az újdonság ereje megszorongathatja a Bömöst! Már csak a tökéletes kivitelezés a kérdés, az meg több hónap, mire kiderül.


BananaJoe -

Kicsit gondolkodtam és eszembe jutott valami.

 

Tavaj visszahozták az xj sorozatot a 78 Le-s FZ6 leváltására.

Idén megérkezett a Super Tenere. (Ez most különösebben nem lényeg)

Fog jönni az FZ8 az FZ6 leváltására.

És az FZ1-et mi fogja leváltani? Arra gondoltam hogy lehet építenek egy naked bikeot az új super tenere erőforrása köré. Viszont az már lehet nem FZ lesz hanem MT02, mert ugyebár ott is van egy lyuk.


TeeJay -

Az MT prémiummodell, még a Yamaha szinten is túlárazva. A pletyka a 02-ről kb. egyidős a pletyka a ST hírrel.

Hogy az FZ1-gyel mi lesz, nem tudom, de pl. a Z1000 is meghízott egy kicsit. Szerintem az FZ1-nek erre nincs szüksége, csak jobban használhatóvá kellene tenni (pl. kisebb fogyasztás, nagyobb tank, egyenletesebb, magasabb nyomaték az alsó tartományban). Az FZ1 nem méltó az FZS1000 utódjának – sztem. Az FZ8 meg állítólag butított modell, szóval nem az a szegmens, kb. egy felfúrt 600-asnak lehet tekinteni…


TeeJay -

Azért jobb, mert a motor alacsonyabb, a forgó főtengely alacsonyabban van és így a motor egész súlypontja is.

Ja és az ilyen olajozási rendszerrel nem bűn kerózni, mert bírja. A nedves  karteres motorral kerózva a rendszer nem kap biztosan olajat, a (hátsó) hengerfalat simán lehet csiszolni.


TeeJay -

Egy órája kész a cikk, holnap 6-tól olvashatjátok.


Előző bejegyzés

Óvatos frissítés

2010. február 24., szerda
Suzuki

Következő bejegyzés

Elektromos robogó a Quantyatól

2010. február 24., szerda
Újdonság

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt