Igen gyakran adunk hírt az elektromos kétkerekűekről, hiszen – ha tetszik, ha nem – egy lehetséges jövőképet jelenítenek meg. Természetesen az egész technológia még nagyon gyerekcipőben jár, jelenleg csak erős kompromisszumokkal alkalmas a mindennapi használatra. Éppen ezért sokan egy legyintéssel elintézik ezeket a járgányokat. Pedig a Quantya és a Vectrix tesztelése után ki merem jelenteni: bizony nagy élvezetet tudnak okozni, még ha ez kissé más jellegű is, mint amit robbanómotoros társaiktól megszoktunk.
A Gatorbrake által készített fém fékcsöves, elöl-hátul hatdugattyús (!) lassítóberendezések segítenek a megállásban. Ehhez természetesen az elektromotor lassító-hatása is hozzájárul, hiszen a gázkar helyén található potméter előrecsavarásával fékezhetünk is, illetve az akkumulátort is táplálhatjuk. A Vectrix kipróbálása óta tudom: ezzel a rendszerrel normál közlekedési szituációkban megállásig lassítható a jármű, így az üzemi fékeket szinte csak vészhelyzetekben kell alkalmazni. A fedélzeti vezérlésen egyébként beállíthatjuk, hogy milyen nagy legyen ez a motorfék- (és természetesen töltő-) hatás, illetve hogy milyen dinamikával gyorsítson a jármű. Így szabályozhatjuk, hogy éppen az élvezeti faktor, vagy a hatótáv a lényegesebb.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Jól néz ki, (nekem) elég lenne a hatótáv a mindennapokra, és valószínűleg elég jól is megy. Kéne. Persze kérdés, mennyiért fogják árulni, de szerintem a millerbe belekarcol majd.
72 Voltos és 20 Ah-s lithium-ion-foszfát akkumulátor gondoskodik”
1440 Wattos? az 1,44Kw jól gondolom?
Ez a duralumínium, ugye?
Az a nagy baj, hogy ez már nem kerékpár, hanem motor 🙁
Nem jó rá a bicajos sisak, motoros kell, aztán így ne mrakhatod bicajtárolóba, nem mehetsz csak ott, ahol amúgy motorral mehetnél, és sokgi is kell hozzá (mondjuk itt azért minimálisan el is várható talán)
Azért feltehetően nem fog elterjedni sem a használata, sem pedig az ismeretek róla. Nagyon megnézném azt a szituációt, amikor egy rendőr egy ilyet megállít, és szól, hogy ez nem bicikli, tehát ígymegúgy… …ez utópia…
…úgyhogy ha 2-3 kiló lenne az ára jó alternatívája lenne a kínai robesznak, de ez jó eséllyel ennek az 5-10x -be fog kerülni.. namárakkor kicsit olyan lesz mint az új porsche mellé megvásárolható porsche bicikli
az a 400Watt amit még kerékpárnak megengednek nagyon kevés…
lehetséges jövökép” sajnos:(
én inkább az etanolt támogatom, könnyű tárolni, nincs károsanyag csak szén-dioxid amiből fa kiveszi azoxigént…
a kecske is jól jár a dugattyú is megmarad
“a kecske is jól jár a dugattyú is megmarad”
Helmets, ezt a szlogent eladhatnád valami vonatkozó szervezetnek. Nagyon tetszik
megalapítom az ETAN OIL-t és ez lesz a szlogenünk
Igen, az alu egy ötvözete, leginkább kerékpár vázaknál találkozol ezzel az ötvözettel.
Nem olyan kevés az a 3-400W ami egy elektromos kerépáron lehet. A konditeremben ahová járok van pár profi szobabicikli ami kijelzi a teljesítményt ahogy tekerek. Átlag laza tempó 60-80W, kicsit húzósabban 120. Ha úgy tekerek hogy a belem kilóg az kb 220-250W vagy szűken fölötte. De az már a csak pár percig bírható tempó. Ha 300W-ot tud a gép tartósan az bőven elég egy normál biciklinek használt biciklire. Közútra motornak kevés, az OK. De biciklinek elég. Szerintem jó helyen húzták meg a határt a kettő között.