A probléma adott, és nagyon sok motoros által jól ismert. Bár több száz kilométert általában csak a túramotorosok tesznek meg egy nap alatt, de egy esőben motorozás után is érdemes a láncot újrakenni. Ha nincs a motoron középállvány, és egyedül vagyunk, ez egy nehezen kivitelezhető művelet. Ezen a problémán segít a Wheel Jockey nevezetű „okos” kütyü, amire a motort rátolva a lánc kenése illetve a kerék tisztítása könnyedén elvégezhető. Hasonló termék már eddig is létezett a piacon szép számmal, azonban ennek miniatűr, könnyen hordozható kivitele mindenképpen figyelemre méltó. A kérdés az, hogy ez vajon megér-e kb. tízezer forintot (plusz szállítási költség) – gyakorlatilag két tengely, két görgő, néhány csavar és egy hajlított fémlap otthon is könnyen elkészíthető, ha a szerszámok rendelkezésre állnak.
Cimkék:
Egy kis évvégi botrány Amerikából: id. Teutul kirúgta fiát az OCC-től, majd százmilliós összegre perelte. Vajon ez lesz a kissé ellaposodott Show vége?
Elolvasom »Lassan nem múlhat el úgy év, hogy egy őrült motoros valamilyen extrém mutatványt ne mutasson be Szilveszter éjszaka. Ezúttal Pastrana döntött rekordot – autóval.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »
No igen..Africas időben a turákon minden este vagy reggel emelhettem félsztrenderre a motorokat mig a többiek fogatták a kereket és kenték a láncot. Egy hosszabb út után le is gyártattam inkább a középállványt, bár ebben inkább egy defektnek volt meggyőző szerepe. Na de a most „feltalált” kütyühöz szolva.. létezik ez régen, csak fejjel lefele használták eddig és „butormozgatónak” hívták, párban volt kapható.
Igen, és ha úgy vesszük meg, mint bútormozgató, akkor kb. harmad ennyibe kerül..
Amúgy ha nekem láncos motorom lenne (
) akkor egy ilyen, és pár flakon láncápoló áráért lenne lajta automata láncolajzó…
Ha nekem láncos motorom lenne…
Hát ismét felütötte a fejét a hülyemotorosúgyismegveszidrágán téma. Azért is csinálok egy ilyet jövőre.És lánc olajozót is a tervek már régen készen állnak csak kivitelezni kell.
Mindenkinek BOLDOG ÚJ ÉVET!
egész jónak tűnik..csinálok egy ilyet!
Bútormozgatóm van gépem sajna nincs. Kinek jobb? Kenném a láncot kézzel is csak volna min!
A szíjjas a legjobb! szerintem…a láncosokat is átlehet alakítani szijjassá..lehet kapni kittet.
nemtom megéri e bevállalni!
de akkor aztán biztos nem kell olajozni!
amikor a szarban felfedezik a düdit:
http://www.bazismotor.eu/122/140/141/
Kazy,
Egy ~30×30-as görgős fémlapot cipelj Te egy túrán…
Jó találmány lehet, bár szerintem kicsit felesleges is egyben…
Túrák során mindig meg lehet oldani a lánckenést alternatív módszerekkel, motorostársakkal, benzinkutas segítséggel. Megjegyzem részemről a V-Strom-TKC80 párosítású „bütykös” gumival ez a találmány használhatatlan.