Én kissé elbambultam egy másik standnál (talán a hostesslányok miatt), így késve értem oda. Vesztemre, hiszen Talma köré olyan méretű emberkoszorú gyűlt, hogy hirtelen nem is értettem honnan került elő ez a rengeteg rajongó, így csak tisztes távolból figyelhettem világbajnokunk szavait. A rövid megnyitó beszélgetést követően hivatalosan is megkezdődött a kiállítás.
Talma szavaira hirtelen egy pontba tömörült az egész látogatósereg
Előrebocsátom, ebben a cikkben meg sem kísérlem összefoglalni a kint látható kiállítókat illetve termékeket, hiszen rengeteg mindent rejt a pavilon. (A kiállítás vasárnapig nyitva van, minden érdeklődőt buzdítok, hogy nézzen ki.) Tehát összefoglalót ne kívánjanak tőlem, mert az szinte lehetetlen, de azért a cikkben lévő bőséges képanyaggal igyekszem valamilyen benyomást kelteni a rendezvény hangulatáról.
A nagy motorgyártók újdonságainak egy részével már találkoztunk a német Die Bike-on. Nagy érdeklődés övezte a BMW F800GS és F650GS endúróit, sor állt, mindenki üléspróbát akart venni a gépen. A Suzuki egyik legnagyobb érdeklődést vonzó gépe a brutális B-King volt, amelynek egy tuningváltozatát is kiállították. A szerényebb (tán reálisabb) igényűek a kis Bandit szpojlerezett túrváltozatát próbálgatták.
A Yamaha Tenere is érthetően sok érdeklődőt vonzott, bár ez biztos nem az alacsony motorosok közkedvelt járműve lesz. A Honda DN-01 itt is, akárcsak a Die Bike-on egy elkerített pódiumon volt. Úgy tűnik ez a gép annyira exkluzív, hogy még próbaként sem ülhet rá akárki. A Transalp 700 köbcentis verziója azonban szerencsére meglovagolható volt, minden bizonnyal komoly piaci szerephez jut szerkesztőségünk kedvenc kategóriáját (túraendúró) képviselő jármű.
BMW HP2 Megamoto. Nem játékszer
A F800 S Sport speciális felszereltséggel és kedvező árral
A Suzuki standján katonás sorban álltak a motorok
A Honda is rengeteg motort hozott…
… a legérdekesebbet azonban most sem lehetett megközelíteni, akárcsak a Die Bike-on
A Yamaha standja bázisállomásunkként szolgált
A Kawasaki idei fő újdonsága a 250 köbcentis Ninják, a kiállított darabok mellett egy nagyon érdekes módon elkészített motorkerékpárt láthattunk, amelynek főbb alkatrészeit metszetként tekinthettük meg. A KTM jó pár újdonságot hozott, a legérdekesebb azonban minden bizonnyal a cég történelmének első superbikeja, az RC8. Ráadásul szerény hófehérke kosztümöt öltött, amely ismerve a gyár stílusát, no meg az RC8 képességet egyenesen pimasznak hatott.
A Ducati elhozta 2007-es MotoGP bajnokmotorját, amelyet jogosan, büszkén pódiumra emelt. A Triumph standon üdvözlőleg kacsintottunk a Street Triple-re és Tigerre, hiszen még tavaly év végén volt szerencsénk tesztelni. Az Aprilia SMV 750 Dorsoduro-t hiábra kerestük, ám remek akciókkal csalogatta az érdeklődőket a cég.
A Kawasaki Ninja 250R az idei év egyik legérdekesebb motorjának ígérkezik
A 2007-es év MotoGP bajnoka
Az Aprilia standján kedvező akciók várják az érdeklődőket
Hihetetlen, tekintélyt parancsoló darab vas a Triumph sorhármas blokkja
A KTM idén 8 újdonságot mutat be…
… a legérdekesebb talán a fehérben szerénykedő RC8
A Piaggio-Gilera-Vespa hármas a legendás olasz ízléshez hűen egy igen rendezett és takaros standdal jelent meg, az egyik sarokban a már általunk is próbált Fuoco mosolygott. A Harley egy monumentális kamionnal tette látványossá standját, a kiállításon egyébként szerencsés gazdára is talál egy példány a patinás amerikai gyártó motorjaiból.
A 800 köbcentis robogót hamarosan teszteljük. Egyelőre csak üléspróbát tudunk rajta venni
A kiállításon egy Harley-Davidson is gazdára fog találni
A Vespa gyöngyszemei
Csinos standon feszítenek a Gilerák
A motorkiállítók mellett számos egyéb érdekesség is várja a kilátogatókat. Elsők között említeném (bár nem tudom minden nap fellép-e) streetfighter bajnokunknak, Mókusnak showját, amely ismét sok tátva felejtett szájat hagyott maga után. A pavilonban rengeteg veterán motort is láthatunk, a modern világot pedig a Segway képviseli. Kiegészítőkben sincs hiány, az egyéves babára való Yamaha rugdalózótól kezdve a piros gumiabroncsokig szinte bármit beszerezhetünk, ami a motorozáshoz szorosan vagy lazán kapcsolódhat.
Az Adiváról idáig csak írtunk, most megszaglásztuk közelről
Mókus kerék
Az ORFK standja
A Keeway megdöbbentően nagy standdal mutatkozott
Ritkaságból nem volt hiány
Talán még oda is önerőből ment fel…
A bamakós Velorex és az ő Transalp motorja
Nagyon harap